Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی کشاورز (تهیه‌کننده برنامه دعوت) درباره سری تازه این برنامه که هر روز قبل از افطار روی آنتن شبکه یک می‌رود به خبرنگار ایلنا گفت: دعوت یک سابقه سه ساله دارد و به نوعی چند سال مستمر روی آنتن شبکه یک رفته و تجربه ایجاد شده از آن به هیچ وجه بد نبوده است و در سنوات گذشته هم با استقبال مخاطبان همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوعی ما جزو استیج‌هایی بودیم که روی استیج، فرم خاص خود را داشتیم اما بعد از چند سال کار کردن، دعوت باید به یک تفاوت‌هایی می‌رسید تا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. به طور کلی کار همیشه باید تکامل پیدا کند و برنامه‌ها در هر سری خود باید حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشند.

وی افزود: به این ترتیب امسال تصمیم گرفتیم که به این صورت کار کنیم چراکه اگر می‌خواستیم دوباره با فرم جُنگ قبلی روی آنتن برویم، برنامه‌های دیگری بودند که در حال انجام همین کار هستند. به همین دلیل شاید خیلی تناسبی نداشت اگر ما هم دوباره با همان فرم، برنامه را روانه آنتن می‌کردیم. همچنین شبکه یک نیز سیاست‌های تازه‌ای داشت که ما هم بر اساس همین تفاوت‌ها و سیاست‌ها سعی کردیم در این سری با پختگی بیشتر به برنامه بپردازیم.

کشاورز ادامه داد: بر همین اساس در این پختگی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه برنامه مصادف با ماه رمضان است و در لحظه‌های نزدیک به افطار روی آنتن می‌رود، موضوع خانواده را برای برنامه انتخاب کنیم چراکه آن لحظات، قاعدتا لحظه‌های خانوادگی دورهمی برای هر خانواده‌ای به شمار می‌آید. علاوه بر این نیز یکی از مشکلات روز جامعه ما هم نپرداختن صحیح به بحث‌های خانواده است. به این ترتیب طرحی را به تلویزیون دادیم که امسال روایت‌های خانوادگی با رویکرد سبک زندگی ایرانی اسلامی، پیشنهاداتی برای دوام و استحکام بنیان خانواده و امید در زندگی در قالب برنامه تلویزیون دعوت مطرح شود.

وی همچنین درباره دلیل تغییر مجری در سری تازه این برنامه اظهار داشت: ما مجری را تغییر ندادیم؛ در واقع مجری را از برنامه خود حذف کردیم چراکه تایم افطار شبکه یک با محدودیت‌های ذاتی همراه بود و برنامه ما در محدودیت زمانی خبر ۱۹ شبکه یک و لحظه اذان مغرب بود. در این محدودیت زمانی که تایم برنامه نمی‌توانست خیلی کش پیدا کند و وقت برای پلاتوهای مرسوم مجری وجود نداشت، ما لاجِرَم بودیم از یک شخصیت متخصص برای راهبری گفتگوها به جای مجری استفاده کنیم.

کشاورز افزود: نکته دوم نیز این بود که ما در این تایم محدود می‌خواستیم با محوریت و تخصص خانواده حرف بزنیم و برای اینکه برنامه کمی تخصصی‌تر باشد، این کار لازم بود. زمان‌هایی در برنامه وجود دارد که وقتی فرد در حال روایت درست بحث است، مجری غیرمتخصص با ورود به بحث، ممکن است مطلب برنامه‌ریزی شده را به حاشیه براند. بر همین اساس آقای برمائی که در حوزه خانواده متخصص است را به عنوان کارشناس دعوت امسال در نظر گرفتیم. حضور مداوم ایشان در برنامه دعوت سنوات گذشته و آشنایی با تیم برنامه‌ساز و تخصص ایشان در بحث خانواده که می‌داند چطور در جای درست وارد مکالمه شود، از جمله دلایل اصلی برای انتخاب ایشان برای راهبری گفتگوها بود.

این تهیه‌کننده همچنین درباره نقدهایی که نسبت به نشان دادن لحظه عقد در تلویزیون مطرح می‌شود و برنامه دعوت هم از ‌آن بهره برده است نیز توضیح داد: تلویزیون یک ساختار محکم و اصولی دارد و هیچکس به تنهایی نمی‌تواند و نباید برای یک برنامه زنده تلویزیونی که با اهمیت هم است، تصمیم بگیرد. برنامه ما با یک هماهنگی کامل در حال پیشرفت بوده و خرد جمعی در آن نقش دارند. به این ترتیب، نه من و نه هیچکس دیگر نمی‌تواند بگوید که تصمیماتی که روی آنتن می‌افتد، تصمیم شخصی او بوده است. در واقع تلویزیون جای تصمیم‌گیری شخصی نبوده و فضایی نیست که شما بخواهید آنتن را شخصی‌سازی کند.

وی افزود: به عنوان مثال اگر چند روز قبل صحنه عقد کنان در برنامه نشان داده شده، این کار تنها به صحنه عقدکنان محدود نبوده و نتیجه یک فرآیند است. به نوعی ما با این کار می‌خواستیم بگوییم که در اوج بحران هم می‌توان یک زندگی را شروع کرد. یعنی این موضوع درست بوده که در آق‌قلا سیل آمد و خیلی‌ها اذیت شدند اما همین خانواده‌ها با یک کمک کوچک می‌توانند یک زندگی را شروع کنند. در نهایت باید بگویم که ما با این کار می‌خواستیم با مردم حرف بزنیم و بگوییم شما هم بیایید به شروع یک زندگی کمک کنید.

کشاورز در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: در اینکه برنامه ماه عسل یکی از موفق‌ترین و مخاطب‌پسندترین تاک‌شوهای تلویزیون ایران در چند سال گذشته بوده، هیچ شکی نبوده و من هم به عنوان تهیه‌کننده و برنامه‌ساز به این موضوع اذعان می‌کنم. البته این را باید بگویم که هیچ برنامه تلویزیونی از جمله ماه عسل یک برنامه صد در صد درست نبوده و می‌توانست از چیزی که بود بهتر باشد. علاوه بر این موضوع فراموش نکنید که ماه عسل یک برنامه ۱۳ ساله روی آنتن تلویزیون بوده و نمی‌توان سری ۱۳ ام آن را با سری اولش مقایسه کرد. به نوعی این برنامه در ۱۳ سال به اوج رسید و در اوج هم خداحافظی کرد. ولی جدا از این موضوع برنامه آقای علیخانی یک برنامه صرف خانواده نبود؛ ماه عسل یک برنامه اجتماعی عام بود. این برنامه مختص به یک موضوع خاص به شمار نمی‌آمد و می‌توانست به همه موضوعات اجتماعی بپردازد ولی برنامه دعوت مختص به یک موضوع خاص یعنی خانواده است.

تهیه‌کننده برنامه دعوت در ادامه گفت: به نوعی مردم بعد از ۱۳ سال عادت کردند که قبل از افطارها ماه عسل ببینند و ناخودآگاه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم همه برنامه‌های افطار را با ماه عسل مقایسه می‌کنند؛ کما اینکه مردم می‌خواستند ماه عسلِ احسان علیخانی را ببینند. چراکه ما در چند سری از این برنامه مجریان دیگری هم داشتیم که اجرای ماه عسل را برعهده گرفتند ولی با وجود اینکه مجریان قوی بودند، هیچگاه به موفقیت احسان در ماه عسل نرسیدند و توسط مردم در این برنامه پذیرفته نشدند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برنامه دعوت قرار است در ادامه چه مسیری را طی کند تا در سال آینده به نوعی مردم منتظر پخش آن باشند، گفت: قطعا برنامه دعوت از چیزی که دیدید می‌توانست خیلی بهتر باشد و باید هم بهتر بشویم. کما اینکه دعوتی که امروز روی آنتن می‌رود با دعوتی که روز اول ماه رمضان روی آنتن رفت، قابل مقایسه نیست. ما از روز اول سعی کردیم سیر ترمیم ایرادها و تقویت نقاط قوت‌مان را در این برنامه داشته باشیم و اتفاقا از هفته دوم به بعد طرفداران برنامه افزایش پیدا کرد و شکر خدا امروز بسیاری منتظر پخش برنامه هستند. چراکه مردم احساس کردند ما ادای برنامه دیگری را درنمی‌آوریم و هویت مستقل خود را داریم.

کشاورز ادامه داد: من هیچ مشکلی ندارم که از ۲۰ برنامه خیلی خوب تلویزیون الگو بگیرم و از خوبی‌های آنها در برنامه خود استفاده کنم. به نوعی اگر یک برنامه نقاط قوتی دارد ما موظف به استفاده از آنها هستیم ولی زمانی که دعوت را برای امسال شروع می‌کردیم، اصلا نمی‌دانستیم که برنامه شبکه‌های دیگر چه چیزی است و فقط روی برنامه خود تمرکز کردیم و خدا را شکر تا به حال نتیجه خوبی حاصل شده است.

وی در پایان درباره هزینه‌های برنامه دعوت نیز اظهار داشت: هزینه‌های این برنامه نسبت به دکور و ویژگی‌های بصری که امسال از آن استفاده شده، بسیار کم بوده است. بودجه برنامه ما با توجه به محتوای خاص و اهمیتی که بحث خانواده برای سازمان صداوسیما داشت، با حمایت مدیران ارشد شبکه یک تامین شده و هیچ اسپانسری نداشتیم. در نهایت باید بگویم که هیچ ولخرجی در این برنامه نبوده و ما با هزینه معقولی برنامه دعوت امسال را روی آنتن بردیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تلویزیون سازمان صدا و سیما مشکلات برنامه ماه عسل ماه عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتانی قرمز ژیلا صادقی صداوسیما را به هم ریخت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ژیلا صادقی، مجری تلویزیون با حضور در برنامه برمودا درباره سانسور کتونی‌ قرمز رنگش روی آنتن زنده گفت.

ژیلا صادقی گفت: یک کتونی قرمز رنگ خریده بودم که خیلی زیبا و شیک بود. آقای پورمحمّدی مدیر سابق شبکه سه که من ایشان را پدر رسانه می‌دانم با تهیه‌کننده برنامه تماس گرفتند و پیغام دادند که من آن کفش را از پایم دربیاورم.

تهیه‌کننده برای من دمپایی آورد و گفت کتونی را دربیاور و دمپایی بپوش. من گفتم که نه، یک فکری به حالش می‌کنم. روی آنتن برنامه در مورد وابستگی‌ها صحبت کردم و گفتم چیزهایی که به آن‌ها وابسته هستید را از خودتان دور کنید. من از کفشم شروع می‌کنم. کفشم را درآوردم و به گوشه‌ای پرتش کردم و تا پایان برنامه پابرهنه بودم.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896027

دیگر خبرها

  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • «بگو بخند» در رادیو صبا
  • «سر سفره خدا» در طول سال هم روی آنتن می رود/ عوامل تجلیل شدند
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • فصل جدید برنامه «چرخ» در راه آنتن شبکه چهار
  • از اول هم با سلبریتی‌ها مشکل نداشتیم
  • کتانی قرمز ژیلا صادقی صداوسیما را به هم ریخت
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • ادعای عجیب محمدحسین میثاقی روی آنتن زنده!