Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگـزاری رویتـرز، در انتخابات پارلمانی بلژیک که برای برگـزاری در روز یکشنبه سازمانـدهی شده است، طبق نظـرسنجی صورت گرفته، شـارل میشل، نخست وزیر این کشـور به سختی قادر به باقی ماندن در راس دولت بلـژیک خواهد بود.

«شـارل میشل» که چهل و سه سال دارد، در ماه دسامـبر سال گذشته میـلادی، پس از رای عـدم اعتماد به دولت ائتلافی اش، استعـفای خود را به پادشاه این کشور تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مـلی گـرایان فلامـان که اصلـی تـرین عضو دولت ائتـلافی محسوب می‌شوند، پس از بروز اختـلاف درباره پیمـان سـازمان ملل متحد پیرامـون مهاجـران، ائتلاف خود را با شـارل میشل قطـع کـردند. پادشـاه بلـژیک استعفای میشل را پذیرفت، با این وجود از وی خواست تا برای به انجـام رسانـدن امـور جاری همچنان در منصب خود باقی بماند.

این امـکان وجود دارد که تشکیل یک دولت جـدید، بعد از انتخابـات روز یکشنبه، چنـدین ماه به طول بیانجامد. در سال ۲۰۱۰ میـلادی، پانصد و چهل و یک روز طول کشید تا «الیو دی روپو» رهبر سوسیـالیست فـرانسوی زبـان بتـواند در راس دولـت قرار بگیرد.

«کارل دووس» تحلـیلگـر سـیاسی در دانشگاه «گـاند» چنین ارزیابی می‌کند: «مثال سال ۲۰۱۰ میلادی به ما نشـان می‌دهد که ما می‌تـوانیم با یک دولت موقت برای یک مدت زمـان کار‌ها را انجام دهیم. ما یک چنین دولتـی خواهیم داشت، اما شاید تا سال ۲۰۲۰ میـلادی طول بکشد.»

به منظـور شکل گیـری یک دولت فـدرال، انتخابـات به طور جـداگانه در بخش‌های فـرانسوی و هلنـدی زبـان این کشور برگزار می‌شود. انتـظار می‌رود که در بخش هلنـدی زبان، جنبش راست (ائتـلاف جدید فـلامان) به عنوان تشکیـلات اصلی سیـاسی با سی درصـد از آراء باقی بماند و راست افـراطی «ولامـزبلانگ» نیز در این بخش رشد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباه مبلغ جرایم رانندگی افزود: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را مبنی بر فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز به ضوابط رانندگی می دانیم ولی عده ای هستند که با عدم رعایت ضوابط از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و ... موجبات ایجاد مشکل برای خودشان و دیگران را فراهم می کنند. بنابراین برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

وی افزود: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی  در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده
  • جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص برگزاری انتخابات و مشارکت آحاد مردم
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم