Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@03:07:46 GMT

آغاز انتخابات سرنوشت ساز اروپایی در قاره سبز

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۲۰۹۶

آغاز انتخابات سرنوشت ساز اروپایی در قاره سبز

انتخابات مهم پارلمانی اروپا از روز پنجشنبه در برخی کشورهای اروپایی از جمله هلند و انگلیس آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت. ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نوسه پرسه"، انتخابات مهم و سرنوشت ساز اروپایی از روز پنجشنبه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از صبح پنجشنبه شهروندان در هلند و همچنین انگلیس به عنوان اولین رای دهندگان به پای صندوق های رای رفتند. از آنجایی که انگلیس همچنان نتوانسته است به توافقی درباره برگزیت دست یافته و از این اتحادیه خارج شود این کشور هم در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت می کند.

از پنجشنبه تا روز یکشنبه در یک سوپر انتخابات حدود 418 میلیون نفر در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا 751 نماینده جدید اروپایی برای پارلمان را انتخاب خواهند کرد. آلمان هم مانند اکثر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز یکشنبه در این انتخابات شرکت می کند.

"مارگاریتیس شیناس"، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که انتخابات اروپا بزرگترین انتخابات  فرا مرزی در این سیاره  و فرصتی برای تصمیم گیری درباره آینده ما است.

نتیجه این انتخابات نه تنها برای چگونگی تقسیم کرسی ها بین احزاب در پارلمان اروپا و انتخاب ریاست کمیسون اروپایی آینده این اتحادیه سرنوشت ساز است بلکه در اینجا همچنین این مسئله مطرح است که ائتلاف بزرگ در برلین چگونه به همکاری خود ادامه خواهد داد.

ماکرون: اتحادیه اروپا با تهدید موجودیتی روبرو استهشدار اتحادیه اروپا به ترامپآلمان و اتحادیه اروپا در راستای کاهش تنش ایران وآمریکا اقدام کنند

انتظار می رود  که در این دور انتخابات پارلمانی احزاب مشکوک به اروپا شانس بالایی برای دریافت آراء شهروندان داشته باشند. این مسئله می تواند نحوه قانونگذاری و چگونگی اشغال پست های مهم اروپایی را با پیچیدگی هایی همراه کند. خانواده بزرگ دموکرات مسیحی ها و سوسیال دموکرات ها باید در مقایسه با انتخابات سال 2014 انتظار شکست سنگینی را داشته و احتمالا دیگر اکثریتی را کسب نخواهند کرد.

در انگلیس نیز انتظار موفقیت چشمگیری برای حزب طرفداربرگزیت و افراطی نیجل فاراق می رود و بر اساس نظر سنجی ها احتمالا 38 درصد آراء را کسب خواهد کرد. همچنین برای لیبرال دموکرات ها و سبزها هم انتظار افزایش آراء چشمگیری می رود. انتظار می رود انتخاب کنندگان انگلیسی بخواهند از این فرصت استفاده کنند تا دو حزب بزرگ محافظه کار و کارگر را  به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در روند برگزیت در این انتخابات مجازات کنند.

انگلیسی ها حدود سه سال پیش در یک همه پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. از آنجایی که این کشور همچنان نتوانسته از اتحادیه اروپا خارج شود و به توافقی در این راستا دست یابد انگلیسی ها همچون دیگر اعضای عضو این اتحادیه در این انتخابات مشارکت خواهند کرد. خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر به تعویق افتاده است.

در کشور هلند هم حدود 13 میلیون واجد شرایط رای دادن امروز به پای صندوق های رای می روند. اولین محل اخذ رای در ساعت 5 صبح امروز به وقت محلی در فرودگاه آمستردام باز شد. انتخابات بزرگ اروپایی ظرف مدت چهار روز از امروز در کشورهای مختلف این اتحادیه برگزار می شود. کشورهای ایرلند و چک هم در روز جمعه و فرانسه و برخی اعضای دیگر این اتحادیه هم در روز شنبه و آلمان هم همراه با دیگر کشورهای باقی مانده در این اتحادیه در روز یکشنبه به پای صندوق های رای می روند.

نظر سنجی ها نشان می دهد که جریانات رسوایی مربوط به حزب افراطی اتریش می تواند بر نتیجه آراء انتخابی حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" تاثیر بگذارد. نتیجه یک نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که 28 درصد شهروندان آلمانی اعتقاد دارند که بحران سیاسی در اتریش بر نتیجه انتخابات حزب افراطی آلمان هم تاثیر خواهد گذاشت. 38 درصد البته این نظر را رد می کنند و 33 درصد هم در این باره ابراز بی اطلاعی کرده اند.

 انتشار ویدئوی رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش چند روز مانده به انتخابات پارلمانی اروپا بحران دولتی سختی را در اتریش به وجود آورده است.

در پی وقوع بحران سیاسی در اتریش دوشنبه شب حزب آزادی افراطی اتریش از کناره گیری همه وزرای خود از دولت خبر داد. این حزب با این اقدام خود به درخواست صدر اعظم اتریش برای کناره گیری وزیر کشور از حزب آزادی اتریش واکنش نشان داد.

پیشتر "هاینس کریستین اشتراخه"، رهبر حزب "آزادی"، که همچنین معاون صدراعظم بود در پایان هفته پس از انتشار یک ویدئوی افشاگرانه مجبور به استعفا شده بود.

در این ویدئو او پیشنهاد اعطای قراردادهای دولتی به کسی که ادعا می کرد از بستگان نزدیک یک شهروند قدرتمند روسیه است را می داد.

نتیجه انتخابات پارلمای اروپا همچنین ریاست جدید کمیسیون اروپایی را هم مشخص می کند. بررسی ها نشان می دهد که "منفرد وبر"، نامزد احزاب متحد مسیحی برای عهده داری این سمت بالاترین شانس برای موفقیت در این راستا و عهده داری ریاست آینده کمیسیون اروپایی را دارد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد

​​​​​​​شورای اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که نقض و دور زدن تحریم‌های این اتحادیه را جرم انگاری می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شورای اتحادیه اروپا روز جمعه قانونی را تصویب کرد که نقض و دور زدن تحریم‌های این اتحادیه را جرم انگاری می‌کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت این شورا، قانون تصویب شده شامل مقررات حداقلی در سطح اتحادیه اروپا برای تحت پیگرد قرار دادن فرار از تحریم‌ها می‌شود.

در این بیانیه آمده است: بعضی اقدامات اکنون در همه کشورهای عضو جرایم کیفری تلقی می‌شوند؛ به‌عنوان مثال کمک به دور زدن ممنوعیت سفر، تجارت کالاهای تحریم شده یا انجام فعالیت‌های مالی ممنوع.

ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایرانجهش 75 درصدی واردات گاز فرانسه از روسیه

قانون جدید همچنین حاکی است که تحریک، کمک و یا تشویق به انجام این تخلفات نیز می‌تواند مجازات‌هایی را در پی داشته باشد.

این دستورالعمل در بیستمین روز پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد. کشورهای عضو 12 ماه فرصت خواهند داشت تا این مقررات را در قوانین ملی خود وارد کنند.

کمیسیون اروپا این دستورالعمل را در دسامبر 2022 به منظور محدود کردن دور زدن تحریم‌ها و تشدید اجرای آن‌ها پیشنهاد کرده بود.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که اتحادیه اروپا "تعداد بی‌سابقه‌ای از اقدامات محدودکننده" را علیه روسیه بر سر درگیری اوکراین اتخاذ کرده است.

در فوریه، بروکسل سیزدهمین بسته تحریمی خود را علیه مسکو در آستانه دومین سالگرد آغاز درگیری اوکراین تصویب کرد. تحریم‌های جدید تجارت کالاهای دارای کاربرد دوگانه و همچنین فناوری‌ها و قطعات الکترونیکی را که می‌تواند توسط صنایع دفاعی روسیه استفاده شود، محدود می‌کند.

بسته‌های قبلی طیف وسیعی از بخش‌ها را هدف قرار می‌دهد و شامل تحریم های تجاری، ممنوعیت سفر، و تحریم های فردی علیه بازرگانان و مقامات دولتی روسیه می‌شود.

بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به طور گسترده از طریق کشورهای ثالث دور زده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • منچسترسیتی - رئال مادرید؛ ترکیب رسمی
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات