Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- ‌وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ورود نخستین محموله کانتینری کشور افغانستان به چابهار گفت: افغانستان می‌تواند به راحتی صادرات و واردات را از چابهار انجام دهد.

 محمدجواد ظریف در نشست بررسی راهبردهای منطقه‌ای در بندر چابهار اظهار کرد: بیش از چهار دهه میزبان افغانستانی‌ها هستیم و این مهمانان خدمات لازم را همچون ایرانیان دریافت کرده‌اند و از اینکه به آنان به عنوان یک همسایه خدمت کرده‌ایم خوشحال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بیان کرد: چابهار، حلقه اتصال کشورهای منطقه نظیر پاکستان، افغانستان، چین و ایران است و می‌تواند نقش مهمی در توسعه مناطق همجوار داشته باشد.

وی گفت: چابهار تنها مسیر امن و مطمئن برای توسعه افغانستان است و می‌تواند کالاهای این کشور را به دنیا صادر کند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: چابهار به عنوان یک بندر و منطقه راهبردی می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران بندر ثبات، آرامش و توسعه باشد.

ظریف گفت: هم افزایی مسئولان ارشد سیستان و بلوچستان و مسئولان محلی چابهار قابل توجه است و این دیدگاه می‌تواند به توسعه منطقه کمک کند و مسائل و مشکلات پیش رو را بهتر و سریع‌تر مرتفع سازد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان ۲ بندر رقیب نیستند، بلکه مکمل یکدیگرند و چنانچه در مقابل همدیگر باشند به ضرر هر دو بندر خواهد بود.

ظریف اظهار کرد: جای خوشحالی است که استاندار سیستان و بلوچستان، مسئولان محلی و مدیران بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد چابهار برای هم افزایی و توسعه همدیگر تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: چابهار برای آینده کشور نقش مهمی دارد و می‌تواند برای ترانزیت کالا نقش مؤثری ایفا کند.

وزیر امور خارجه افزود: چابهار در زمان جنگ تحمیلی نقش مهمی را ایفا کرده و باید به‌صورت ویژه به زیرساخت‌های آن توجه شود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به مردم غیور و مرزدار سیستان و بلوچستان افتخار می‌کند.

ظریف گفت: بازدید از طرح‌های مختلف منطقه آزاد، پتروشیمی، فولاد، ترمینال مسافری و بندر شهیدبهشتی برایم خیلی امیدوارکننده بود و به خوبی نشان می‌دهد که دولت برای زیرساخت‌های چابهار هزینه‌های زیادی داده است.

وی گفت: توسعه روابط بین ایران، پاکستان و افغانستان ضروری است و ما همیشه برای توسعه روابط تجاری، سیاسی و اقتصادی تلاش می‌کنیم.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محمد جواد ظریف احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان