Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمداسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت در اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که در حوزه پاسخگویی به نیاز‌های عموم مردم در حوزه سلامت وجود دارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده تا با عملیاتی کردن این برنامه ها، جمعیت بیشتری را هدف قرار داده و مردم از خدمات سلامت، بهره بیشتری ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از عوامل خطری که به افزایش آمار بیماری‌های غیرواگیر در کشور دامن می‌زند، فشارخون بالا است، افزود: فشارخون بالا، در سال گذشته، ۹۷ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا، صد در صد قابل پیشگیری است

اکبری با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا، صد در صد قابل پیشگیری است، بیان کرد: اینکه گفته می‌شود نیمی از افرادی که مبتلا به فشارخون هستند، از مشکل خود اطلاعی نداشته یا فشارخون خود را درمان و کنترل نمی‌کنند، خوب نیست. نظام سلامت ما باید تا جایی توانمند شود که پاسخگوی این ۵۰ درصد نیز باشد و نتیجه این خواهد شد که هیچ بیماری در اثر ابتلای به فشارخون بالا فوت نخواهد کرد.

مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اجتماعی شدن سلامت با اشاره به راه اندازی بسیج ملی کنترل فشارخون در سراسر کشور، تصریح کرد: شرط اول برای کاهش مرگ و میر‌های ناشی از فشارخون بالا، این است که مردم فشارخون خود را کنترل کرده و افراد دارای فشارخون بالا شناسایی شوند. کمپین ملی کنترل فشارخون نیز به منظور آگاهی رسانی به مردم طراحی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: تنها شناسایی، آگاهی از فشارخون و دریافت دارو کافی نیست، بلکه درمان و کنترل مستمر فشارخون نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وگرنه راه اندازی اینگونه کمپین ها، سودی در برنخواهد داشت. چراکه بیمار شناسایی و به پزشک ارجاع داده می‌شود و دارو هم دریافت می‌کند، اما فشارخونش را کنترل نمی‌کند. این حلقه مفقوده، همان خودمراقبتی است که در حوزه سلامت به خوبی تعریف نشده است و وزارت بهداشت درصدد است، این حلقه مفقوده را احیا کند. ما باید مراقب سلامت مردم باشیم و آن‌ها را توانمند کنیم تا خودمراقبتی را سرلوحه زندگی شان قرار دهند.

آغاز فاز عملیاتی بسیج ملی کنترل فشارخون از روز عید فطر

اکبری با بیان اینکه فاز عملیاتی بسیج ملی کنترل فشارخون از روز عید فطر آغاز می‌شود، یادآور شد: در فاز عملیاتی، پایگاه‌های سیار کنترل فشارخون در اماکن عمومی و محل‌های تجمع مردم مستقر شده و مردم به راحتی می‌توانند فشارخون خود را چک کنند. نیرو‌های متخصص بهداشتی که در پایگاه‌ها به ارائه خدمت خواهند پرداخت نیز از قبل آموزش‌های ویژه‌ای دریافت کرده اند تا براساس همان استانداردها، عمل کنند.

مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اجتماعی شدن سلامت در پایان تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این پویش ملی این است که در سال آینده اعلام کنیم، تعداد قابل توجهی از افرادی که در اثر فشارخون فوت کرده یا بیمار و ناتوان شده اند، کاهش پیدا کرده و این موضوع را به عنوان یکی از دستاورد‌های موفق حوزه سلامت معرفی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!

ایتنا -  نکته‌ای که بهتر است درباره این حلقه هوشمند بدانید این است که برای ردیابی در ورزش نیز چندان مفید نیست، زیرا احتمالا نمی‌خواهید گجت 300 دلاری خود را در باشگاه به خطر بیندازید!
در ماه فوریه، سامسونگ حلقه گلکسی را معرفی کرد، که گجتی برای پایش سلامت است و در اواخر امسال عرضه می‌شود. این حلقه به طور مداوم خواب، تنفس، حرکت و چرخه قاعدگی را کنترل می‌کند.

به گزارش ایتنا، بلومبرگ گزارش داد که اپل نیز در حال انجام تحقیقات در مورد پلتفرم حلقه هوشمند خود است. هر دو شرکت به صورت نیمه‌علنی به دنبال حلقه Oura، پیشرو بازار حلقه‌های هوشمند هستند. 

Oura،  خواب، دما، فعالیت، بازیابی پس از ورزش و چرخه قاعدگی را ردیابی می‌کند. این حلقه یک شگفتی مهندسی است که قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم را در چنین حلقه کوچک و ظریفی تعبیه کرده است.

اما این حلقه هوشمند یک مشکل بزرگ دارد. نکته منفی‌ Oura این است که هیچ راهی برای دسترسی به داده‌هایی که حلقه جمع‌آوری می‌کند وجود ندارد، مگر اینکه تلفنی در دست داشته باشید.

این معضل، یعنی همین شکاف کوچک بین داشتن اطلاعات و دسترسی آسان به آن یک مشکل است. اگر امتیاز آمادگی شما که معیار اختصاصی Oura برای سلامت کلی است به زیر سطح معینی برسد، می‌توانید اعلان دریافت کنید. 

 نکته دیگری که بهتر است درباره این حلقه هوشمند بدانید این است که برای ردیابی در ورزش نیز چندان مفید نیست، زیرا احتمالا نمی‌خواهید گجت 300 دلاری خود را در باشگاه به خطر بیندازید!

 
از آنجایی که تقریبا هیچ روش دسترسی مستقیم (بجز اتصال به گوشی هوشمند) به دیتای  Oura ندارید، احتمال اینکه به طور کلی فراموش کنید که چنین حلقه هوشمندی با این امکانات در انگشت شما وجود دارد، زیاد است!  اگر از حلقه برای ردیابی تناسب اندام خود استفاده می‌کنید به این دلیل که ساعت هوشمند ندارید و یا همیشه در حال بررسی آمار خود هستید، آن وقت برای شما کارساز خواهد بود.

ناگفته نماند که حلقه‌های هوشمند فرصت زیادی برای اثبات توانایی‌های خود به کاربران ندارند!  هر دو کمپانی اپل و سامسونگ برنامه‌های اختصاصی ردیابی سلامتی دارند و به احتمال زیاد کاربری که یکی از این دو حلقه را بخرد، دلیل کمتری برای تغییر آن در آینده خواهد داشت.

اگر حلقه‌های هوشمند را با ساعت‌های هوشمند مقایسه کنید که مجهز به ردیابی سلامت، پیام‌رسانی، تعامل با اپلیکیشن و پرداخت‌های موبایلی هستند، متوجه می‌شوید که حلقه‌های هوشمند فاقد این ویژگی‌ها هستند.

شاید همین، یکی از دلایلی باشد که غول‌های فناوری حهان، حالا دیگر به جای تلاش برای ارائه محصولات جدید، فقط از رقبای کوچک‌تر خود کپی و آنها را نابود می‌کنند. حلقه‌های هوشمند بازار کوچکی خواهند داست، البته بازاری که فناوری‌های بزرگ می‌توانند با زمان و تلاش بسیار کم بر آن مسلط شوند. این دستگاه‌ها هم کم و بیش به طرفداران سرسخت فروخته خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • نتیجه سرعت بالا و عدم کنترل سر پیچ (فیلم)
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت