Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@21:34:57 GMT

‌قطار تهران _آنکارا بزودی راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۲۲۵۰

‌قطار تهران _آنکارا بزودی راه اندازی می‌شود

تین‌نیوز | 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکلات ایستگاه راه آهن میاندوآب به زودی حل می‌شود.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید رسولی به همراه هیئتی متشکل از مسئولان راه آهن آذربایجان برای بازدید از ایستگاه راه آهن میاندوآب به این شهر سفر کرد و در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با هدف بررسی مشکلات ایستگاه راه آهن و خط ریلی به این شهرستان سفر کرده است، اظهار کرد: صنعت حمل و نقل ریلی در کشور قدمت ۱۰۰ ساله دارد و یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال ۹۸ برنامه‌های خوبی برای توسعه خط ریلی پیش بینی شده است از جمله اینکه بزودی خط ریلی تهران-آنکار راه اندازی می‌شود که امیدواریم سهم به سزایی در افزایش حمل و نقل ریلی کشور داشته باشد.

جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس نیز در این بازدید با اشاره به عزم جدی دولت برای حل مشکلات ریلی گفت: امیدوارم در اسرع وقت مشکلاتی که برای ایستگاه راه آهن وجود دارد و موجب رنجش همشهریان شده است، برطرف شود.

به گزارش ایسنا؛ پروژه راه آهن مراغه - میاندوآب به طول ۵۰ کیلومتر شامل یک ایستگاه اصلی در میاندوآب و یک ایستگاه میانی در ملکان، از توابع آذربایجان شرقی بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۸۰ شروع شده بود که سال ۹۰ با دو سال تأخیر مورد بهره برداری قرار گرفت، اما با گذشت ۸ سال از افتتاح ایستگاه راه آهن میاندوآب امروز اعلام می‌شود که ایستگاه به طور کامل توسط پیمانکار شرکت ساخت ساختمان‌های راه آهن تکمیل نشده و توسط شرکت بهره بردار تحویل گرفته نشده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی سعید رسولی قطار تهران آنکارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت

این روزها طرفداران سفر با قطار اغلب ترجیح می‌دهند تا بلیط قطار را به‌صورت اینترنتی خریداری کنند. این بار قصد داریم تا در این مطلب به موارد مختلفی که متقاضیان خرید بلیط قطار نیاز دارند درباره آن بیشتر بدانند بپردازیم و به آنها کمک کنیم تا با مراجعه به منبع اصلی خدمات سفر یعنی سفرمارکت و خرید بلیط قطار خودشان را برای یک سفر ریلی ایدئال آماده کنند.

خرید بلیط قطار

به چند روش مختلف می‌توان اقدام به خرید بلیط قطار کرد. اولین راه مراجعه حضوری به ایستگاه راه‌آهن یا دفاتر فروش بلیط است. روش دوم که شیوه رایج‌تری هم هست خرید اینترنتی بلیط قطار است. با این روش مسافران می‌توانند به بررسی و مقایسه امکانات و خدمات قطارها و همچنین قیمت بلیط‌ها بپردازند و بعد از آن بلیط کوپه یا صندلی خود در واگن ویژه خواهران یا برادران را خریداری کنند. در این روش نیازی به صرف زمان زیاد برای تردد به دفاتر فروش بلیط یا ایستگاه و معطلی در صف‌های طولانی خرید نیست. بلکه مسافران می‌توانند بدون دردسر و در زمانی کوتاه، در هر کجا که هستند اقدام به خرید بلیط کنند.

قیمت بلیط قطار برای هر مسافر

به طور کلی بلیط قطار قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و برخلاف بلیط هواپیما که اغلب با نوسان شدید قیمتی همراه است از ثبات بیشتری برخوردار است. با این وجود قیمت بلیط‌ قطارها با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت قیمت بر حسب عوامل متعدد شامل فاصله میان مبدأ و مقصد، امکانات و خدمات هر قطار و نوع قطار شامل اتوبوسی یا کوپه‌ای تعیین می‌شود. در مجموع می‌توان گفت از میان انواع قطارها بلیط قطار اتوبوسی، بلیط قطار کوپه‌ای ۶ تخته و بلیط قطار کوپه‌ای ۴ تخته به ترتیب قیمت ارزانتری دارند.

درباره تفاوت قیمت بلیط قطارهای هم رده نیز باید گفت هر قدر امکانات قطار بیشتر باشد قیمت بلیط آن هم گران‌تر خواهد بود. به طور مثال قطار ۵ ستاره زندگی رجا در دسته قطارهای کوپه‌ای ۴ تخته قرار دارد. اما از آن جا که بالاترین سطح امکانات را دارد، جزء قطارهای لوکس است و قیمت آن از قطارهای کوپه‌ای در کلاس ۴ ستاره بیشتر است. علاوه بر همه مواردی که گفته شد، برخی از شرکت‌های ریلی به دسته‌ای از مسافران شامل افراد کم‌توان، جانبازان یا کودکان تخفیف‌های ویژه ارائه می‌دهند.

خرید بلیط قطار فوری از سفرمارکت

بلیط قطار را می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن و در عرض چند دقیقه از سفرمارکت خریداری کنید. فقط کافی است وارد اپلیکیشن یا وب‌سایت سفرمارکت شوید و بعد از مراجعه به صفحه بلیط قطار مبدأ و مقصدتان را مشخص کنید. بعد از آن می‌توانید از میان گزینه‌های بلیط ویژه خواهران یا برادران، کوپه دربستی و بلیط حمل خودرو دست به انتخاب بزنید.

با فهرست کاملی که سفرمارکت از بلیط قطار در مسیر دلخواهتان به شما نمایش می‌دهد، این امکان را دارید تا بلیط قطار شرکت‌های ریلی گوناگون را از نظر سطح خدمات و قیمت با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید. علاوه بر آن سفرمارکت یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید بلیط قطار فوری به حساب می‌آید. زیرا با نصب اپلیکیشن سفرمارکت و دریافت نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیش فروش بلیط قطار می‌توانید از عرضه بلیط در مسیر موردنظرتان باخبر شوید و به موقع اقدام به رزرو کنید.

معرفی شرکت‌های ریلی ایران

در سال‌های اخیر با وجود استقبال گسترده مسافران از سفر با قطار به تعداد شرکت‌های ریلی قطار هم اضافه شده است. هر کدام از این شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر و برای جلب رضایت مسافران بیشتر تلاش می‌کنند تا امکانات و خدمات متفاوتی را به مسافران ریلی ارائه دهند. در ادامه برخی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های ریلی کشور را به شما معرفی می‌کنیم:

شرکت رجا

به جرئت می‌توان گفت هیچ شرکت ریلی به اندازه شرکت رجا در میان مسافران همیشگی قطار شناخته‌شده و معروف نیست. این شرکت که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ شروع کرده است، جزء پرکارترین شرکت‌ها است و سهم زیادی در جا به جایی مسافران در مسیرهای ریلی مختلف کشور دارد. تنوع قطارهای شرکت رجا بسیار زیاد است. به‌طوری که هر دو دسته قطارهای لوکس و اقتصادی را می‌توان در میان ناوگان ریلی این شرکت دید. قطار سیمرغ، قطار زندگی، قطار سریع‌السیر، قطار پلور سبز و قطار اتوبوسی پردیس از نمونه قطارهای محبوب رجا به‌شمار می‌روند. عرضه خدمات و امکانات متنوع و در عین حال باکیفیت موجب شده است تا بلیط قطار رجا همواره در صدر پرمتقاضی‌ترین بلیط‌های قطار قرار بگیرد.

شرکت فدک

خرید بلیط قطار فدک برای بسیاری از مسافران به معنای خرید بلیط قطاری لوکس و درجه یک است و البته این موضوع در واقعیت هم صحت دارد. شرکت ریلی فدک فعالیتش را با به‌کارگیری ۲۰۰ واگن آلمانی شروع کرد و با هدف ارائه خدمات در سطح استانداردهای بین‌المللی روز دنیا تلاش کرده است تا مسافران بیشتری را به خرید بلیط قطار فدک ترغیب کند.

شرکت سفیر

شرکت سفیر نیز در کنار شرکت‌های فدک و رجا جزء بهترین شرکت‌های ریلی کشور محسوب می‌شود. این شرکت با دارا بودن مجموعه وسیعی از قطارهای باکیفیت درصد قابل توجهی از خدمات ریلی به مسافران داخلی را به خود اختصاص داده است. وانیا ریل، مهتاب سیر جم، جوپار و هستیا از جمله معروف‌ترین قطارهای شرکت سفیر به شمار می‌روند. علاوه بر آن بلیط قطار بن ریل و نورالرضا نیز از سوی این شرکت ریلی به فروش می‌رسد.

سؤالات متداول رزرو بلیط قطار برای مراجعه به ایستگاه راه‌آهن و سوار شدن به قطار چه مدارکی باید داشته باشیم؟

برای سوار شدن به همه قطارها همراه داشتن کارت ملی یا مدارک معتبر جهت احراز هویت الزامی است. توجه داشته باشید که اطلاعات درج شده در بلیط قطار باید با اطلاعات هویتی مسافران مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است از ورود مسافر به قطار جلوگیری شود.

برای خرید بلیط اینترنتی قطار به چه اطلاعاتی نیاز است؟

در همه سایت‌های فروش بلیط قطار برای رزرو بلیط لازم است اطلاعات هویتی مسافر نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد او را ثبت کرد.

قیمت کوپه دربست در قطار چقدر است؟

در صورت رزرو بلیط کوپه دربستی قطار اگر تعداد مسافران از ظرفیت اصلی کوپه کمتر باشد تنها هزینه صندلی برای آنها محاسبه می‌شود و هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی از مبلغ بلیط آنها کسر می‌شود.

چطور بلیط قطار را کنسل کنیم؟

از زمان خریداری بلیط تا یک ساعت قبل از حرکت قطار فرصت برای کنسلی یا لغو بلیط وجود دارد. لازم به ذکر است که مبلغ جریمه کنسلی بلیط قطار بر حسب زمان اعلام کنسلی و مدت زمان باقی مانده تا زمان شروع حرکت قطار محاسبه می‌شود.

جریمه کنسلی بلیط قطار چه مبلغی است؟

کنسلی بلیط قطار تا ۱۲ روز قبل از حرکت مشمول ۱۰ درصد جریمه، از ۱۲ روز تا سه ساعت مانده به حرکت شامل ۳۰ درصد جریمه و از سه ساعت مانده به حرکت قطار تا قبل از شروع حرکت شامل ۵۰ درصد جریمه می‌شود. بدیهی است پس از حرکت قطار امکان کنسلی وجود ندارد و هزینه‌ای به مسافر استرداد نمی‌شود.

میزان بار مجازی که هر مسافر می‌تواند با خود به قطار ببرد چقدر است؟

میزان باری که مسافران قطار می‌توانند با خود به قطار ببرند نمی‌تواند از نظر وزنی از ۳۰ کیلوگرم و از نظر ابعاد از ۷۵ سانتی متر بیشتر باشد. به‌علاوه بار همراه مسافر نباید مزاحمتی برای مسافران دیگر کوپه داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897764

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت