Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:52:10 GMT

صادرات ۶ میلیارد دلاری ایران به چین در ۴ ماه

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۲۳۲۶

صادرات ۶ میلیارد دلاری ایران به چین در ۴ ماه

صادرات ایران به چین در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶ میلیارد دلار رسید. ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ اقتصادی صنعت و تجارت اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 4 ماه نخست سال جاری میلادی با افت 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا آوریل 2018 بالغ بر 13 میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه تا آوریل سال جاری به 8.8 میلیارد دلار کاهش یافته است.

صادرات چین به ایران و واردات از ایران در این دوره کاهش داشته است.

صادرات چین به ایران در ژانویه تا آوریل2019 با کاهش 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 2.8 میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا آوریل سال 2018 بالغ بر 5.6 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

ارزش واردات چین از ایران نیز افت زیادی داشته است. چین در ژانویه تا آوریل 2018 بالغ بر 7.4 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با کاهش 20 درصدی در ژانویه تا آوریل امسال به 6 میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

بخشی از کاهش قیمت ارز به دلیل بازگشت ارز صادراتی است

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,78,85/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران