Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محقق ایرانی موفق به ساخت دستگاهی با برد بی‌نهایت شد که با آن می‌توان از راه دور هر دربی که قفل کرده‌اید را، باز کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک پژوهشگر جوان در آذربایجان شرقی موفق به ساخت محصولی شده است که با آن می‌توان از راه دور، دربی که قفل کرده‌اید را باز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این محصول با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت اختراع بین المللی شد.

صلاح الدین زندی پوریان سازنده این محصول اینگونه درباره اختراعش گفت: تمامی درب بازکن‌های موجود در بازار (صوتی و تصویری) به وسیله سیم کشی به داخل خانه‌ها وصل می‌شوند. این محصول با قرار گرفتن در سیستم سیم کشی قابلیت ارتباط صاحب منزل با مراجعه کننده و زمانی که او در خانه نیست، ایجاد می‌کند.

زندی پوریان ادامه داد: هر فردی که ملک، مغازه یا آپارتمانش را قفل کرده است در هر زمان و مکان می‌تواند با فرد مراجعه کننده ارتباط برقرار کند. از این به بعد تصمیم با او است که در را باز کند یا خیر. همچنین از طریق پیغام نیز مراجعه کننده و صاحب ملک با هم ارتباط برقرار می‌کنند. نحوه کار این سیستم به گونه‌ای است که بعد از اتصال آن به درب بازکن و خط تلفن ثابت ملک، ارتباط بین فرد مراجعه کننده و صاحب ملک برقرار می‌شود. در صورت فعال نبودن «سیستم تلفن کننده درب بازکن» بعد از چهار بار زنگ بدون پاسخ به طور خودکار با صاحب ملک تماس گرفته و امکان برقراری ارتباط را فراهم می‌سازد. مدت زمان ارتباط صاحب ملک و فرد مراجعه کننده باتوجه به نیاز و خواست خود فرد قابل تنظیم است.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر موفق به ایجاد یک شرکت دانش بنیان نیز شدیم و این محصول به صورت نیمه صنعتی تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان محقق ایرانی ثبت اختراع بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی الکترولوکس تبریز درمسابقات هندبال

در این مسابقات ۱۰ تیم از استان باهم رقابت کردند که در نهایت تیم‌های الترالوکس تبریز و قارامان تبریز به فینال راه پیدا کردند که در نهایت بازی پس از تلاش دو تیم در ۶۰ دقیقه با نتیجه ۳۳ بر ۲۳ به نفع تیم الترالوکس تبریز به پایان رسید.

در پایان از بازیکنان برتر تیم‌ها و تیم‌های اول و دوم با اهدای لوح تقدیر و جوایز ویژه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قهرمانی الکترولوکس تبریز درمسابقات هندبال
  • زاکربرگ دستگاهی برای خواندن مغز انسان‌ها می‌سازد
  • سرعت بیشترِ ردیابی ژن با کیت ایران ساخت
  • پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد
  • ۴۵۶۸ فقره مراجعه نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان سمنان
  • «زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم
  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است