Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:56:50 GMT

بیانیه جبهه مردمی به مناسب سالروز فتح خرمشهر

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۲۵۲۶

بیانیه جبهه مردمی به مناسب سالروز فتح خرمشهر

وم خرداد ١٣۶١، تاریخ‌ساز حماسه عظیمی است که تا ابد بر تارک مبارک انقلاب اسلامی می‌درخشد و مقاومت حماسه آفرین رزمندگان اسلام را در برابر دیدگان جهانیان به رخ می‌کشد.

به گزارش مشرق، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، با صدور پیامی سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«حضرت امام خمینی (ره): فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوم خرداد ١٣۶١، تاریخ‌ساز حماسه عظیمی است که تا ابد بر تارک مبارک انقلاب اسلامی می‌درخشد و مقاومت حماسه آفرین رزمندگان اسلام را در برابر دیدگان جهانیان به رخ می‌کشد.

سوم خردادماه، «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» و یادآور شکوه و عظمت حماسه هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی و پایداری ملت ایران و تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه و انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی استکبار جهانی است.

این رخداد بزرگ، فراتر از یک حادثه تاریخی، منشأ تحولات شگرف در روند جنگ تحمیلی و معادلات میدانی آن شد و خرمشهر را ورای یک شهر، تاریخ مجسم مقاومت ملت و نماد پایداری و جاودانگی انقلاب اسلامی قرار داد تا بازگویی نام و نشان آن روح جهاد و سلحشوری را برای همیشه در جامعه ایرانی زنده نگاه دارد.

خرمشهر سرافراز در حالی پس از ۵۷۸ روز طی عملیات بیت‌المقدس از اشغال دنیای تا دندان مسلح استکبار آزاد شد که ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جهادگر و بسیجی این مرزوبوم شریف، با امید به خداوند متعال، تکیه بر توان داخلی و اطاعت از امر ولی فقیه مسلمین، در این نبرد نابرابر، مقتدرانه پیروز شدند و نشان عزت، ایستادگی، ایثار و پیروزی دین بر دنیا را در جریده عالم به ثبت رساندند.

اکنون با گذشت ٣٧ سال از فتح خرمشهر مظلوم، اندیشیدن به آنچه باعث پیروزی اعجازگونه عملیات بیت‌المقدس و فتح‌الفتوح آزادسازی خرمشهر شد، برای امروز کشور که نظام سلطه و استکبار درصدد اشغال خرمشهرهای دیگر است، الهام‌بخش و درس‌آموز است.

ملت ایران به یاد دارد که عامل اصلی فتح خرمشهر در ٣٧ سال پیش و در ادامه، اخراج اشغالگران بعثی از جای‌جای سرزمین مقدس کشورمان، ظهور تفکر انقلابی پس از عزل بنی‌صدر و نفی و طرد انگاره‌های لیبرالی از صحنه نبرد با دشمن بعثی بود که نقطه عطفی را در ادامه دفاع مقدس رزمندگان اسلام سبب شد.

جنگ تحمیلی با الطاف خداوندی و مقاومت و ایستادگی ملت ایران و رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دلاور اسلام از یک تهدید بزرگ به فرصتی درخشان تبدیل شد و اکنون در شرایطی که فتنه‌های سهمگین و توطئه‌های پیاپی دشمن در عرصه‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم فاقد تأثیر راهبردی برای تأمین اهداف شوم و شیطانی در مهار، استحاله و تضعیف نظام اسلامی است و جبهه بدخواهان با تعریف جنگ‌های پیچیده و غیر سخت، خرمشهرهای دیگر ایران در حوزه اقتصاد و معیشت مردم را نشانه رفته است، دشمن، همان دشمن است و راه، همان راه پرافتخار مقاومت، هوشیاری، بصیرت، میدان دادن به اندیشه و عمل انقلابی و نفی ناکارآمدی و بقایای نفوذ و انگاره‌های لیبرالی.

امروز ملت بصیر ایران به خوبی آگاه است که تنها راه برون‌رفت از موانع دشمن‌ساخته و کارشکنی‌ها و ناکارآمدی‌های بقایای تفکر لیبرالی، اتکا به لطف الهی، توانمندی‌های درونی کشور و پیروی از منویات داهیانه ولی فقیه است. باشد که با طی این مسیر پر افتخار، دست دشمنان از تسخیر منافع و سلب آرامش مردم شریف ایران اسلامی کوتاه و حق همچنان فاتح قفل‌های بسته باطل باشد. ان‌شاءالله.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی سالروز این نصر عظیم الهی را گرامی می‌دارد و از تمامی خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، دلاورمردان و بزرگ‌زنان غیرتمند هشت سال دفاع مقدس تقدیر و تشکر نموده، توفیق روزافزون ملت ایران را در سایه زعامت داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و تداوم مسیر ایثار و بصیرت را از درگاه حق تعالی مسألت دارد.»

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه۷ فروردین ماه) در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

«طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد/ مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این 6 ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲