Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@12:06:53 GMT

سناتور آمریکایی خواهان مداخله نظامی در ونزوئلا شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۲۶۴۴

خرداد: سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شد دونالد ترامپ باید به نیکولاس مادورو هشدار دهد در صورتی که قدرت را ترک نکند، با مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا به سبک مداخله‌ای که آمریکا در سال ۱۹۸۳ علیه کشور گرنادا انجام داد، روبرو خواهد شد.
به‌ گزارش ‌خرداد به نقل از اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در صحبت‌هایی گفت‌: رونالد ریگان رییس جمهور اسبق آمریکا  در دهه ۱۹۸۰ در مواجهه با مداخله کوبا در کشور گرنادا دست به مداخله نظامی زد تا اطمینان حاصل کند گرنادا تبدیل به یکی از کشورهای اقماری کوبا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اظهارات جنگ‌طلبانه خود گفت: آمریکا اکنون نیز باید به دنبال مداخله در ونزوئلا مشابه کاری که ما در گرنادا انجام دادیم باشد.
گراهام در ادامه مدعی شد: اگر ترامپ هم به کوبا و هم به مادورو اخطار دهد به ‌این‌ ترتیب پیامی روشن را به دیکتاتورها و مستبدان می‌فرستد مبنی بر این که آمریکا به چیزی که می‌گوید عمل می کند.
اوضاع ونزوئلا بعد از اقدام خوآن گوآیدو رهبر مخالفان دولت این کشور در ژانویه در اعلام ریاست جمهوری خودخوانده و دعوت به ایجاد ناآرامی در این کشور بحرانی شد و مادورو آمریکا را به تلاش برای سازماندهی کودتا علیه خود متهم کرده است.
در سال ۱۹۸۳ بالغ بر هشت هزار سرباز آمریکایی با مداخله نظامی در کشور گرنادا ۷۰۰ سرباز کوبایی را مغلوب کرده و حکومت آنجا را تغییر دادند. این کشور  جزیره‌ای کوچک است که در فاصله ۱۰۰ مایلی ونزوئلا قرار دارد. برچسب ها: سناتور آمریکایی ، ونزوئلا

منبع: خرداد

کلیدواژه: سناتور آمریکایی ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شوند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش با اشاره به حمله شب گذشته به اسرائیل گفت: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که ما را هم یکی از سربازانی قرار داد  تا در این گوشمالی تنبیهی رژیم نامشروع صهیونیستی و در پاسخ به اشاره ولایت، سهمی داشته باشیم.

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد وی با بیان اینکه رژیم نامشروع صهیونیستی با گذر از خطوط قرمز و مغایر قوانین بین‌اللملی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، حمله تجاوزکارانه‌ای انجام داد و تعدادی از مستشاران ما را به شهادت رساند، اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی باید ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد به مجازات رژیم صهیونیستی می‌پرداختند؛ اما به دلیل قصور و اهمال آنها از یک سو و مطالبه عمومی ملت بزرگ ایران از سوی دیگر، ما اقدام به این عملیات تنبیهی کردیم.

فرمانده‌کل ارتش با اشاره به اینکه عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به دست رزمندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌افزایی همه نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، افزود: لازم می‌دانم به همرزمان عزیزم در نیروی هوافضای سپاه و همه رزمندگان نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک و خداقوت عرض کنم، به دلیل این موفقیت بزرگ و یک بار دیگر هشدار می‌دهیم که اگر رژیم نامشروع صهیونیستی بخواهد بر اقدامات تجاوزکارانه خود اصرار بکند، این بار با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه خواهد شد.

سرلشکر موسوی در پایان تاکید کرد: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها به‌خصوص پایگاه‌هایی که از آن به عنوان مبدا علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت بگیرد، اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • سرلشکر موسوی: اگر آمریکایی‌ها مداخله کنند منافع آنها اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شود+ فیلم
  • هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده
  • سناتور آمریکایی: حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود
  • ۱۵ سال حبس برای دیپلمات سابق آمریکایی به اتهام جاسوسی
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد