Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:34:32 GMT

طاعون، دلیل مرگ مرال‌های تالش ‌

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۲۷۴۸

طاعون، دلیل مرگ مرال‌های تالش ‌

‌مهمترین دلایل مرگ و میر مرال های پارک جنگلی سیاه داران تالش، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بوده است.

‌به گزارش ایسنا- به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، در پی مشاهده تلف شدن ۶ رأس مرال در پارک جنگلی سیاه داران تالش اقدامات لازم در خصوص نمونه برداری و بررسی لاشه‌ها توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان تالش انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی آزمایشگاهی از نمونه اخذ شده از لاشه، ویروس عامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (غیر مشترک بین انسان و دام) مشاهده شد.

این گزارش می‌افزاید شبکه دامپزشکی شهرستان تالش به منظور کنترل بیماری، اقدامات لازم از قبیل واکسیناسیون نواحی اطراف پارک و سمپاشی و واکسیناسیون مرال های باقیمانده در پارک جنگلی سیاه داران تالش را انجام داده و همچنین بر استخدام مسئول فنی (دکتر دامپزشک) توسط شهرداری تالش به عنوان بهره بردار پارک جنگلی و مرال های موجود در آن به منظور کنترل و نظارت بر سلامت مرال های این پارک جنگلی تاکید کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • ماجرای پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس چه بود؟
  • چرا شغال‌های نزدیک تهران خوشحال و چندقلوزا شده اند؟