Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور گفت: جاری شدن سیل ۱۴ هزار کیلومتر راهها را تخریب کرد و ۳۴ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد. ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالهاشم حسن‌نیا  صبح امروز در حاشیه تقدیر از راهداران استان بوشهر در ارائه خدمات به سیل‌زدگان استان‌های خوزستان و لرستان از تخریب 14هزار کیلومتر از راه‌های کشور بر اثر سیل خبر داد و اظهار داشت: در جریان جاری شدن سیل  14 هزار کیلومتر از راههای کشور تخریب شد که این بحران 34 هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی سیل‌زده باز شده است بیان کرد: در جریان سیل در استان‌ها نیروهای راهداری در مناطق سیل‌زده حدود 400 متر پل موقت نصب کردند و  در پل‌های بزرگ تخریب شده، خرپای فلزی نصب شد.

حسن‌نیا  از ترمیم همه راه‌های روستایی و فرعی که دچار آب بردگی شده بودند خبر داد و بیان کرد: این راهها با اجرای لوله‌های بتنی فلزی ترمیم شد که امید می‌رود با تامین اعتبارات لازم ملی ترمیم‌های اساسی قبل از شروع بارندگی‌های زمستان انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه احداث پل‌های تخریب شده فرصتی دو ساله نیاز دارد خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با تامین اعتبار لازم کار احداث و ترمیم آنها در این مدت انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ها سالانه 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تصریح کرد: برای بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ها سالانه 80 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که از این منابع تنها حدود 30 تا 35 درصد آن تامین می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که کمبود نقدینگی  سبب تامین نشدن اعتبار لازم برای ایمنی جاده‌ها است افزود: در این بخش با عقب ماندگی‌هایی روبه‌رو  هستیم.

حسن نیا از نصب 2هزار دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها امسال ضمن، نصب یک‌هزار و 500 نیوجرسی در مسیر راه‌های شریانی و اصلی کشور،  2هزار دوربین کنترل سرعت با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای نصب عملیاتی و اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با تاکید بر رفع گره‌های ترافیکی از ساخت پل‌های غیر هم‌سطح خبر داد و بیان کرد: امید می‌رود تا هفته دولت حدود
50 تقاطع غیرهمسطح و پل‌های در دست اقدام به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و خارج کردن خودروهای فرسوده را از دیگر برنامه‌های این سازمان  دانست و خاطر نشان کرد:  اکنون حدود 340 هزار دستگاه ناوگان باربری با میانگین عمر25 تا 30 سال در کشور فعال که نیاز است بخشی از این ناوگان براساس برنامه دولت نوسازی شود.

درخواست معاون وزیر راه برای واردات ماشین‌آلات راهداری هزینه 32 میلیارد تومانی سازمان راهداری در مناطق سیل‌زده خدمات‌رسانی بیش از 200 دستگاه ماشین‌آلات راهداری به سیل‌زدگان گلستان

وی  از تامین روغن موتور  و لاستیک ناوگان مسافری و بار خبر داد و تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است لاستیک و روغن مورد نیاز ناوگان بار و مسافر، از سوی شرکت توزیع کننده روغن در پایانه‌ها تامین تا  مشکل رانندگان در این زمینه برطرف شود.

انتهای پیام/ن

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی به یک هزار و 362 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 218 هکتار باغی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 46 رشته قنات، 450 مترمکعب استخر ذخیره آب و 10 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری مزارع استان خسارت وارد کرده است. مجموع خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی 145 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، خسارت وارده به بخش عشایری را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها به یک هزار و 753 کیلومتر ایل راه، 10 اماکن دامی و 15 رأس دام عشایر خسارت وارد که است.

آخوندی بیان کرد: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق نیز سه میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شده است. خسارت وارده به بخش راه در استان 530 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 152 ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت دیده‌اند.

وی عنوان کرد: این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است. خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: بارندگی‌ در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است و در بررسی‌های اولیه مجموع خسارت‌های بارندگی‌های رگباری، بارش تگرگ و رواناب هفته پایانی فروردین در خراسان جنوبی 680 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، زیرساختی و راه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی