Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه جدیدی به گمرک ایران، شرایط جدیدی را برای صادرات و واردات اعلام کرده که بر مبنای یک بند آن، صادرات برخی کالاها تنها با کارت بازرگانی صاحبان واقعی کالاها یا نمایندگان قانونی و رسمی آنها امکانپذیر است.

بر اساس این ابلاغیه، در خصوص کالاهای کشاورزی، محموله های صادراتی میوه و تره بار و محصولات غذایی صرفاً در گمرکات استانی پس از صدور گواهی قرنطینه و تایید و ارزیابی ضوابط و شاخص های بسته بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات باید اظهار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این محصولات در گمرکات مرزی کشور ارزیابی، اظهار و پلمپ نمی شود و گمرکات مرزی صرفاً معبر خروج کالاهای مذکور هستند. ضمن اینکه صادرات محصولات غذایی صرفاً توسط واحدهای تولیدی یا نماینده ویژه واحد مربوطه و فقط با کارت بازرگانی صاحبان واقعی کالا یا نماینده رسمی آنها امکان پذیر است.

کد خبر 4624799

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیرنفتی محصولات کشاورزی صادرات محصولات کشاورزی صادرات میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام حوزه نظارت گمرکات استان مازندران طی سال ۱۴۰۲ حجم صادرات فرآورده‌های لبنی از طریق گمرک آمل ساری از مرز ۸۵ هزار و ۴۴۶ تن گذشت

براساس این گزارش، ارزش فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران ۱۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۵۳ دلار بوده است.

۲۵ کشور شامل عراق، امارات متحده عربی، افغانستان روسیه، ژاپن، استرالیا، پاکستان و.. . کشور‌های مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

این گزارش می‌افزاید میزان صادرات فرآورده‌های لبنی از کشور ۶۳۳هزار تن به ارزش بیش از ۵۵۳میلیون دلار بوده که سهم گمرکات مازندران از نطر وزنی ۱۲ درصد و ارزشی ۲۰ درصد از کل صادرات این فرآورده‌ها بوده است.

گمرکات مازندران رتبه نخست در ارزش و رتبه دو در وزن را در بین ۶۷ گمرک فعال کشور در صادرات لبنیات داراست.

این گزارش حاکیست فرآورده‌های لبنی مازندران شامل محصولاتی نظیر شیر، ماست، شیرخشک، دوغ، خامه، پنیر، آب‌پنیر، کره و.... می‌باشد

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان