Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:29:43 GMT

هرمزگان در صدر تولید قیر در کشور

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۲۹۷۹

هرمزگان در صدر تولید قیر در کشور

هرمزگان با سهم تولید ۵۵ درصدی در حوزه قیر، رتبه نخست تولید در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این خصوص گفت: هرمزگان با سهم تولید ۵۵ درصدی در حوزه قیر، رتبه نخست تولید در کشور را به خود اختصاص داده است.

خلیل قاسمی با بیان اینکه هرمزگان ۱۹ واحد تولیدی فعال در زمینه تولید قیر دارد، اظهار کرد: طی سال گذشته دو میلیون و ۳۸۵ هزار تن تولید واقعی قیر توسط این واحدها صورت گرفته است که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: در پارسال بیش از دو میلیون تن قیر به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد در ارزش دلاری، رشد داشته است.

قاسمی عنوان کرد: بیش از ۶۱ درصد از صادرات قیر کشور توسط استان هرمزگان انجام می‌شود که این میزان ۶ درصد کل صادرات قیر در دنیاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است