Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:34:33 GMT

سیل ۱۴ هزار کیلومتر راه را تخریب کرد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۳۳۵۳

سیل ۱۴ هزار کیلومتر راه را تخریب کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، عبدالهاشم حسن نیا  در حاشیه تقدیر از راهداران استان بوشهر که در جریان کمک رسانی به هم وطنان در استان‌های سیل زده خوزستان و لرستان حاضر بودند گفت: هرچند تلاش‌های زیادی برای باز شدن راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شده، اما براساس برآورد‌های انجام شده سیل ۳۴ هزار میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در زمان حاضر نیرو‌های راهداری در مناطق سیل زده حدود ۴۰۰ متر پل موقت نصب کرده و به جای بخش‌هایی از پل‌های بزرگ تخریب شده پل‌های خرپای فلزی کارگذاشته شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همچنین همه راه‌های روستایی و فرعی که دچار آب بردگی شده بودند با اجرای لوله‌های بتنی فلزی ترمیم شده است امید می‌رود با تامین اعتبار لازم ملی ترمیم‌های اساسی قبل از شروع بارندگی‌های زمستان انجام شود.

وی ادامه داد: احداث پل‌های تخریب شده فرصتی ۲ ساله نیاز دارد که انتظار می‌رود با تامین اعتبار لازم کار احداث و ترمیم آن‌ها در این مدت انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌های کشور گفت: برای بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ها سالانه ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این منابع تنها حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: کمبود نقدینگی باعث می‌شود اعتبار لازم برای ایمنی جاده‌ها تامین نشود و در این بخش با عقب ماندگی‌هایی روبه رو باشیم.

حسن نیا ادامه داد: در ارستای ارتقای ایمنی جاده‌ها امسال از طریق قانون بودجه هزار و ۵۰۰ گارد نیوجرسی در مسیر راه‌های شریانی و اصلی کشور و ۲ هزار دوربین کنترل سرعت با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین نیاز‌های گلوگاهی به شرکت ساخت و زیربنایی حمل و نقل کشور که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است اعلام شده تا گره‌های ترافیکی که می‌تواند تاثیر بسزایی در رفت و آمد مردم به خصوص درشبکه اصلی راه دارد به بزرگراه تبدیل شود.
حسن نیا افزود: امید می‌رود تا هفته دولت سالجاری حدود ۵۰ تقاطع غیرهمسطح و پل‌های در دست اقدام به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: ارتقای خدمات حمل و نقل عمومی در بخش بار و اتوبوس از جمله برنامه‌های این سازمان است تا رانندگان بتوانند با استفاده از سیستم هوشمند راحت‌تر به سمت منابع و تجمیع بار و پایانه‌های کشور روند و زمان کمتری از آنان برای گرفتن بار هدر برود.

حسن نیا گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و خارج کردن خودرو‌های فرسوده از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

وی اضافه کرد: با توجه به داشتن حدود ۳۴۰ هزار دستگاه ناوگان باربری با میانگین عمر ۲۵ تا ۳۰ سال نیاز است که برای بهره وری بیشتر بخشی از این ناوگان براساس برنامه دولت نوسازی شود.

وی یادآور شد: براساس هماهنگی‌های انجام شده در کمیسیون عمران با وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است لاستیک و روغن مورد نیاز رانندگانی که بار و مسافر جا به جا می‌کنند از طرف شرکت توزیع کننده روغن در پایانه‌های بار توزیع شود تا رانندگان با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده های مازندران

تین نیوز

 رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی مازندران در طول یک سال گذشته ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جایگزین گاردریل اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، محسن یمینی عنوان کرد: عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در جاده های این استان ادامه دارد و تاکنون عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در برخی از محورهای استان از جمله محورهای; کمربندی غربی قائمشهر، آمل _ محمودآباد، آمل _ بابل، قائمشهر _جویبار، ساری_قائمشهر، کمربندی نکا، محور سوادکوه و مناطق پرتگاه ی محور هراز به طول ۳۰ کیلومتر اجرایی شد.

یمینی ارتقا امنیت جاده ها را مهمترین دلیل جایگزین کردن نیوجرسی دانست و تأکید کرد: با توجه به تردد سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر در جاده های مازندران و بالا بودن میزان تصادفات، یکی از راه های کاهش خسارات ناشی از تصادفات و افزایش امنیت جاده ها جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل است.

رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: عملیات خط کشی، نصب تابلو و علائم، آشکارسازی نقاط پر تصادف، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین احداث روشنایی نقطه ای از دیگر برنامه های اجرایی این اداره بوده که با جدیت در دست اجراست

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان روکش آسفالت شد
  • ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده‌های همدان
  • ثبت بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفر‌های نوروزی در جاده‌های همدان 
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های استان همدان
  • بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های همدان ثبت شد
  • جایگزینی بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده های مازندران
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های همدان
  • ۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود
  • ایمنی جاده‌ های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است