Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@18:48:36 GMT

وزارت صمت شرایط جدید صادرات و واردات را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۳۳۵۶

وزارت صمت شرایط جدید صادرات و واردات را اعلام کرد

خبرگزاری فارس: وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک جمهوری اسلامی ایران شرایط جدید صادرات و واردات را اعلام کرد.

به گزارش کنفدراسیون صادرات ایران وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک ایران شرایط جدیدی را برای صادرات و واردات اعلام کرده است.

در این نامه آمده است:

جناب آقای میراشرفی

رئیس کل محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران

موضوع: شرط ممنوعیت و لغو ممنوعیت صادرات برخی اقلام

با سلام

احتراماً با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای مدیریت تولید و تنظیم بازار و نیز ارتقاء کیفیت محصولات صادراتی، مقتضی است ضوابط ذیل برای کالا‌های اعلام شده اعمال و به گمرکات اجرایی ابلاغ گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- کلیه محصولات کشاورزی، میوه وتره‌بار و محصولات غذایی که صادرات آن مجاز می‌باشد با شرایط زیر صادر می‌شوند:

الف: محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار و محصولات غذایی صرفاً در گمرکات استانی پس از صدور گواهی قرنطینه و تأیید و ارزیابی ضوابط و شاخص‌های بسته‌بندی توسط همکاران وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات کشور می‌بایست اظهار شود.

ب: این محصولات در گمرکات مرزی کشور ارزیابی، اظهار و پلمب نمی‌گردد و گمرکات مرزی صرفاً معبر خروج کالا‌های مذکور هستند.

ج: صادرات محصولات غذایی صرفاً توسط واحد‌های تولیدی و یا نماینده رسمی ایشان مجاز می‌باشند. (فقط با کارت بازرگانی صاحبان واقعی کالا و یا نماینده رسمی ایشان)

۲- صادرات کالای BOP تحت ردیف تعرفه ۲۹۱۷۳۲۰۰ از تاریخ ۱۳۹۸.۳.۱ ممنوع می‌باشد.

۳- صادرات گندم ممنوع می‌باشد.

۴- صادرات کالای BOP تحت ردیف تعرفه ۳۹۲۰۳۰۲۰ پس از تأیید معاونت امور صنایع با لحاظ اولویت تأمین نیاز داخل و مازاد تولید مجاز می‌باشد.

۵- صادرات کالای زغال قالبی تحت ردیف تعرفه ۴۴۰۲۹۰۰۰ مشروط به تأیید سازمان ملی استاندارد، مبنی بر فرآوری محصول از داخل مجاز می‌باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: صادرات گندم وزارت صمت صادرات و واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه فرآورده‌های طبیعی و مکمل عرضه شده در خارج از زنجیره رسمی دارو غیر مجاز هستند، نسبت به خرید این فرآورده‌ها از صفحات فضای اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای هشدار داد.


دکتر آرزو روستائی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون؛ محل عرضه فرآورده‌های سلامت محور اعم از دارو‌های طبیعی و مکمل صرفاً داروخانه است، گفت: عرضه و فروش این فرآورده‌ها خارج از زنجیره رسمی تأمین دارو مجاز نیست.

وی افزود: برخی از سودجویان از اقبال عمومی به دارو‌های گیاهی، طبیعی و مکمل سوء استفاده کرده و به تولید و عرضه فرآورده‌های غیر مجاز و فاقد هر گونه مجوز با اجزا و منشأ نامعلوم می‌پردازند.

روستائی ادامه داد: این فرآورده‌ها نه تنها ممکن است برخلاف ادعای تبلیغاتی فاقد گیاه دارویی باشند، بلکه بعضاً دارای ترکیباتی غیر مجاز و به مراتب خطرناک و تهدید کننده سلامتی هستند.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو با اشاره به عرضه دارو‌های گیاهی و مکمل‌ها در صفحات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای اظهار کرد: با توجه به بازار غیر رسمی و غیر قانونی ایجاد شده در این فضا، عمده فرآورده‌هایی که از این طریق عرضه می‌شوند، فرآورده‌های مرتبط با کاهش یا افزایش وزن، رویش مو، مشکلات جنسی و اعتیاد هستند که بر اساس گزارش‌ها به دلیل وجود ترکیبات خطرناک، عوارضی بسیار جدی و پایدار مانند نقص عضو یا بدترشدن شرایط بیماری را موجب شده‌اند.

وی یادآور شد: مصرف کلیه دارو‌ها اعم از داروی شیمیایی یا طبیعی و گیاهی باید زیر نظر و مشورت تخصصی افراد ذی‌صلاح، اعم از پزشک و داروساز صورت گیرد و بر همین اساس فضای مجازی و کلیپ‌های تبلیغاتی بستر مناسبی برای صحت سنجی ادعا‌ها و اظهارات، توصیه‌های ارائه شده، تشخیص فرآورده مجاز از تقلبی نیستند.

دکتر روستائی همچنین در مورد مصرف خودسرانه فرآورده‌های طبیعی و گیاهی مجاز نیز هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه مکمل‌ها یا دارو‌های گیاهی نیز ممکن است دارای تداخلاتی در مصرف همزمان با یکدیگر یا با دارو‌های شیمیایی، احتیاط مصرف در برخی شرایط باشند، لازم است پیش از مصرف، با پزشک معالج یا داروساز مشورت لازم صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟