Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشد اقتصادی روسیه در سه ماهه نخست امسال به پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۷ رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در اتفاقی که باعث افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره توسط بانک مرکزی روسیه خواهد شد، نرخ رشد اقتصادی نخستین فصل امسال در روسیه با عملکردی ناامید کننده به پایین‌ترین سطح خود در طول دو سال اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام مرکز آمار روسیه، حجم تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته تنها ۰.۵ درصد افزایش یافته است که در مقایسه با رشد ۲.۷ درصدی سه ماهه پایانی سال گذشته عملکردی کاملاً ناامید کننده است.

کریل تریمازوف، یکی از مقامات سابق وزارت خزانه داری روسیه گفت: با توجه به اینکه نرخ رشد اقتصادی در پایین‌ترین سطح خود از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ ثبت شده است، اقتصاد در آستانه ورود به رکود قرار دارد.

وزارت اقتصاد روسیه که پیشتر نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست امسال را ۰.۸ درصد پیش بینی کرده بود این کاهش را مرتبط با تقاضای ضعیف داخلی و لایحه مالیات بر ارزش افزوده جدید این کشور دانسته است.

بانک مرکزی روسیه دستیابی به نرخ رشد ۱ تا ۱.۵ درصدی را هدف گذاری کرده بود. دیمیتری پلووی، کارشناس مسائل اقتصادی در صندوق سرمایه گذاری روسیه گفت: آمارهای ضعیف‌تر از حد انتظار رشد اقتصادی نشان می‌دهد که بانک مرکزی می‌تواند برای افزایش نرخ بهره به میزان ۰.۲۵ یا ۰.۵ واحد مجاب شود.

مؤسسه "کپیتال اکونومیکس" در گزارشی اعلام کرده است نرخ رشد فعلی موقتی بوده و احتمالاً در طول فصل‌های بعدی تقویت خواهد شد. وزارت اقتصاد روسیه دستیابی به نرخ رشد ۱.۳ درصدی را برای سال جاری پیش بینی کرده است اما بانک مرکزی برآوردی بالاتر از نرخ داشته و معتقد است امسال اقتصاد روسیه بین ۱.۲ تا ۱.۷ درصد رشد خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشد اقتصادي روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکترونیکی شدن مجوزهای صنوف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،امسال تمامی مجوزهای کاغذی صنوف از رده خارج می‌شوند و افراد باید مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: برای انجام این کار باید هر فرد تا ۲۵ اردیبهشت در درگاه ملی مجوزها ثبت نام و شناسه یکتا دریافت کند.

شهسواری تاکید کرد: افرادی که این شناسه را دریافت نکنند از دریافت خدمات محروم می‌شوند .

معاون اقتصادی استاندار نیز در این جلسه توزیع اقلام اساسی در شب عید و ماه مبارک رمضان را خوب ارزیابی کرد و گفت: عید امسال غرفه‌هایی که شهرداری کرمان برای عرضه میوه در سطح شهر برپا کرد بازخورد بسیار خوبی داشت و این مدل موفق باید در طول سال نیز در کرمان و شهرستان‌ها اجرا و علاوه بر میوه سایر کالاهای اساسی نیز در اختیار مردم قرار گیرد.
حسن‌زاده بر بازرسی‌ها هر ماه یک بار در استان برای رصد قیمت‌ها نیز تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • موج جدید مدعیان «دلارزدایی» از اقتصاد ایران چه می‌خواهند؟
  • الکترونیکی شدن مجوزهای صنوف
  • تردید‌های تداوم رشد