Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» و رئیس اجرائی دولت افغانستان با اشاره به وضعیت نگران کننده سیاسی تاکید کرد که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید با گفتگو مشکلات را حل کنند.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله با انتشار اعلامیه‌ای در رابطه با پایان دوره کاری حکومت وحدت ملی تاکید کرد که نخبگان سیاسی باید با تفاهم مسائل را حل و فصل کنند و خوب است که صلاحیت های حکومت محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با بخشی از نگرانی‌های نامزدان ریاست جمهوری و احزاب سیاسی همنوا است اظهار داشت: «هرچند حکومت وحدت ملی بر مبنای توافقنامه سیاسی شکل گرفته است، اما واضح است که از نظر میعاد و مدت کاری، تابع یک دور‌ه انتخاباتی ریاست جمهوری است.»

در اعلامیه رهبری تیم ثبات و همگرایی با بیان اینکه قانون اساسی افغانستان در مورد مدت دوره انتخاباتی و پایان کار ریاست جمهوری صراحت کامل دارد آمده است: «ماده ۶۱ قانون اساسی دارای دو جزء مهم و روشن است: جزء اول آن، با جدیت و روشنی حتی روز پایان کار رئیس جمهور را مشخص کرده است. به دوام آن، جزء دوم، تاریخ برگزاری انتخابات را قبل از تکمیل این میعاد، معین نموده است.»

بر اساس این اعلامیه، برگزار نشدن به موقع انتخابات ریاست جمهوری از یک‌سو پرسش ادامه کار حکومت وحدت ملی را در افکار عمومی و محافل حقوقی و سیاسی مطرح ساخته و از سوی دیگر اختلاف نظرهای جدی را میان نامزدان ریاست جمهوری، احزاب سیاسی و رهبری دولت به وجود آورده است، که این اختلاف نظرها، مردم را نیز نگران ساخته است.

عبدالله خاطرنشان کرد که پرسش‌ها درباره ادامه کار حکومت وحدت ملی قابل بحث بوده و با بخشی از نگرانی‌های نامزدان ریاست جمهوری و احزاب سیاسی همنوا است.

در ادامه اعلامیه رهبری این تیم انتخاباتی آمده است: «رهبری تیم ثبات و همگرایی موضوع طرزالعمل مشترک و قابل قبول برای محدود کردن صلاحیت‌های حکوت و عدم استفاده از امکانات دولتی را در روز ثبت‌نام به عنوان یک راه‌حل عادلانه مطرح نمود و اظهار امیدواری کرد که نامزادان ریاست جمهوری بر سر اصول رفتاری روشن به تفاهم برسند تا از یک‌سو کارهای حکومت و ارائه خدمات مختل نشود و از سوی دیگر از سوء‌ استفاده از منابع و امکانات دولتی جلوگیری گردد.»

به گفته وی، در غیاب چنین توافقی، کارهای حکومت در بخش عزل و نصب مأموران عالیرتبه و میان رتبه‌ دولتی به صورت عادی ادامه یافت، در حالی که قاعدتا باید از لحظه ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری در بخش‌های مختلف، از جمله عزل و نصب‌ها و استفاده از امکانات دولتی تحت عناوین مختلف، محدودیت‌ اعمال می‌گردید.

‌‎این اعلامیه در پایان یک‌بار دیگر، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود از احزاب سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جدا خواسته که در این مورد وارد گفتگو شوند و اجازه ندهند که اختلاف‌نظرها روی ثبات و امنیت کشور تاثیر منفی بگذارد، چون تداوم این اختلافات باعث شکنندگی بیشتر اوضاع می‌گردد.

رهبری تیم ثبات و همگرایی افزوده است: «باور داریم که از راه گفتگو و تفاهم می‌توانیم به راه‌‌حل‌هایی دست‌ یابیم که به نگرانی‌های احزاب سیاسی و نامزدان ریاست جمهوری پایان بخشد و زمینه برگزاری یک انتخابات عادلانه، شفاف و با اعتبار را در کشور فراهم سازد.»

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد

رئیس جمهور عنوان کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رفت.

رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود. هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد