Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – مردم دشت ورامین در جریان عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر، حضوری موثر داشتند و در راه رها سازی این قطعه از خاک ایران اسلامی، 45 شهید و بیش از یکصد جانباز تقدیم اسلام کردند.

به گزارش ایرنا، دوران هشت سال دفاع مقدس یاد آور رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در دفاع از آرمان های انقلاب و کیان ایران اسلامی است و در این میان ، آزاد سازی خرمشهر نشان از اوج اقتدار و صلابت رزمندگان اسلام دارد و بی شک آزادسازی خرمشهر یکی از الطاف و امدادهای خفیه الهی بود که با ایثار رزمندگان، شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم دشت ورامین که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از یک هزار و 400 شهید و 3 هزار جانباز تقدیم اسلام کرده و در بسیاری از فتوحات رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی نقش به سزایی ایفا کردند، در جریان آزاد سازی خرمشهر در 12 یگان عملیاتی حضور داشته و با حضور تعداد بی شماری رزمنده، نقش مهمی در این عملیات بر عهده داشتند .
در جریان عملیات آزاد سازی خرمشهر 45 نفر از بهترین جوانان ورامین به شهادت رسیدند و بیش از یکصد نفر از آنان به افتخار جانبازی نائل آمدند .
زمان رضایی جو ، رحیم کارخانه محمودی ، اصفر موجبافها، محمد آقایی ، مرتضی شاهسون ، مرتضی قمی ، سید حسین حسینی ، رحیم رجبمی نارکی ، امر رودبارکی ، احمد ابراهیمی ، سید مهدی موسوی ، اسدالله کردبچه ، علی دانائیان ، منوچهرکاشانی ، علی سبک روح ،علی حمد سالاروند ، مجتبی اردستانی ، حسن نوری ، مسعود لطفی ، محمد حسن حصاری ، محمدرضا احمدی پور ، علی اصغر طالبی یزدی، قاسم بختیاری ، علیرضا حسن ، اصغر عرب رستمی ، هادی شکری ، احمد علی گلستانی ، محمدرضا محمددوست ، جواد شفیق تاش ، علی اکبر بیلچی ، خسروخسروانی نیا، علی معصومشاهی ، علی تاجیک، داود مغاری ، حسینعلی اسکندری معصوم ، محمد تاجیک ، اسماعیل ولایت ، محمد خراسانی ، اسماعیل پازوکی ، علی تاجیک ، غلامرضا حسینی ، محمد تاجیک ، محمد حسین صوفی آبادی، غریبعلی فراستی و سید اکبر میررحیمی شهیدان ورامین در آزاد سازی خرمشهر می باشند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس آزاد سازي خرمشهر ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

کد خبر 847127 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی عبدالرحیم موسوی

دیگر خبرها

  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید