Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به بخش ویژه این دوره از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همچون معرفی کتاب‌هایی با موضوع امام جواد(ع) گفت: در این دوره نیز تنوع و خلاقیت دیگری در این جشنواره همچون گذشته رخ‌ داده است. ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت، غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با محوریت معرفی و آشنایی بازدیدکنندگان با جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در مجتمع ناشران راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام سرمست استاندار قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد قم، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر رئیس شورای شهر قم و دیگر مقامات عالی استان با حضور در غرفه اداره کل کتابخانه ها با کتابداران گفت‌وگو کردند و از نزدیک با فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل آشنا شدند.

حجت الاسلام امیرعطاالله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم هدف راه‌اندازی و حضورِ غرفه اداره کل در نمایشگاه «قرآن و عترت» را ترویج و معرفی کتب نهمین جشنواره رضوی عنوان کرد و افزود: این اقدام فرهنگی مذهبی در راستای آشنایی عموم مردم با فرهنگ و سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با اشاره به بخش ویژه این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی همچون معرفی کتاب‌هایی با موضوع امام جواد(ع) و انتخاب منابع آزاد و مورد علاقه توسط مخاطبان اشاره کرد و افزود: در این دوره نیز تنوع و خلاقیت دیگری در این جشنواره همچون گذشته رخ داده است.

چهارمین جشنواره رضوی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شودجشنواره رضوی زمینه ایجاد فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی را فراهم می‌کندقم|جشنواره رضوی سبب افزایش سرانه مطالعه در کشور شده است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با قدردانی از مشارکت فعال اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری قم، ستاد اقامه نماز جمعه، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و موسسه کتاب خوب در همکاری با اداره کل کتابخانه ها در برگزاری این جشنواره گفت: این اداره کل با هدف اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی‌رسانی به عموم افراد برای شرکت در این مسابقه ملی، تمام تلاش و نیروی خود را برای برگزاری باشکوه این جشنواره با همراهی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می‌کند.

جباری ادامه داد: این غرفه همچون سال گذشته دارای بخش‌های نابینایان، کودک و نوجوان، بزرگسال و همچنین بخش برگزاری مسابقه ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی است و در این غرفه کتابداران و کارشناسان ستادی به ارائه خدمات کتابخانه‌ها و دستاوردهای فرهنگی آن و همچنین تشویق مراجعه کنندگان به امر مطالعه می‌پردازند.

 وی گفت: این نمایشگاه که به نام قرآن و عترت است بهترین فرصت برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان در حوزه ترویج فرهنگ رضوی است؛ به ویژه اینکه خانواده‌‎ها همراه با فرزندانشان در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، ضمن آنکه کتاب‌های برگزیده نیز، خوش خوان و دارای نثری روان و در عین حال مستند و کاربردی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: کارشناسان اداره کل و کتابداران، بیش از یک هزار نسخه بروشور معرفی منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را میان غرفه‌داران و علاقه‌قمندان به کتاب در نمایشگاه توزیع کرده‌اند.

وی ضمن تشکر از حضور استاندار قم در غرفه اداره کل کتابخانه‌ها گفت: این حضور سبب دلگرمی کتابداران و کارکنان و توجه ایشان به امر فرهنگ است.

جباری خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های خوبی که در سطح این نمایشگاه فراهم است، در برگزاری هر چه بهتر جشنواره خانواده‌محور کتابخوانی رضوی در استان قم استفاده کنیم.

زهرا عبدی نویسنده کتاب «امام رضا علیه السلام» از منابع برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گروه سنی کودک، با حضور در غرفه اداره کل کتابخانه‌ها با کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پرداخت و کتاب‌های خود را همراه با امضا به علاقه‌مندان اهدا کرد.

نمایشگاه موضوعی کتاب، نمایش کتب بریل، قصه‌گویی و نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی با محوریت جشنواره رضوی از دیگر برنامه‌های فرهنگی غرفه اداره کل کتابخانه‌ها بود.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان ششمین دوره دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» با هدف ارایه نگاه هنرمندان ملی و بین المللی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی منتشر شد.

کاریکاتور اندیشه مصوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید. در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی برگزار می‌شود.

محورهای موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

شرکت در این رقابت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند. در این مسابقه هر گونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن خواهد شد. تمامی آثار دستی و دیجیتالی پذیرفته می‌شود و برای ارائه آثار دستی، باید عکس باکیفیت از اثر گرفته یا اسکن و ارسال شود. آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد بود؛ به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. همچنین ۶ نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

کد خبر 6086680 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی