Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@22:50:28 GMT

طاعون، دلیل مرگ مرال‌های تالش

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۳۶۱۴

طاعون، دلیل مرگ مرال‌های تالش

خبرگزاری میزان- ‌مهمترین دلایل مرگ و میر مرال‌های پارک جنگلی سیاه داران تالش، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بوده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، در پی مشاهده تلف شدن ۶ رأس مرال در پارک جنگلی سیاه داران تالش اقدامات لازم در خصوص نمونه برداری و بررسی لاشه‌ها توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان تالش انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی آزمایشگاهی از نمونه اخذ شده از لاشه، ویروس عامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (غیر مشترک بین انسان و دام) مشاهده شد.

شبکه دامپزشکی شهرستان تالش به منظور کنترل بیماری، اقدامات لازم از قبیل: واکسیناسیون نواحی اطراف پارک و سمپاشی و واکسیناسیون مرال‌های باقیمانده در پارک جنگلی سیاه داران تالش را انجام داده و همچنین بر استخدام مسئول فنی (دکتر دامپزشک) توسط شهرداری تالش به عنوان بهره بردار پارک جنگلی و مرال‌های موجود در آن به منظور کنترل و نظارت بر سلامت مرال‌های این پارک جنگلی تاکید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طاعون مرال علت مرگ تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار خو در این جلسه گفت:پارک علم و فناوری از مجموعه‌های کلیدی در مردمی کردن اقتصاد در کشور است و فعال سازی مرکز رشد واحد های فناور باید در اولویت باشد‌.

 علی نژاد افزود : شهرستان خوی دارای ظرفیت های عظیمی هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر منابع می باشد، که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب به کارگیری شود.

 وی تصریح کرد : این مجموعه ظرفیتی بی نظیر است تا نخبگان شهرستان وشرکت های دانش بنیان پای کار آمده تا نوآوری و فناوری این شهر را تقویت و علم را به ثروت تبدیل کنند.

در این‌جلسه مقررر شد بزودی مالکیت  محل مرکز رشد و‌فناوری  که بین شهرداری ،فرهنک و‌ارشاد اسلامی و‌پارک علم و‌فناوری استان  اختلاف نظر وجود دارد مشخص و فعالیت مرکز رشدو فناوری خوی از سر گرفته شود.

 

دیگر خبرها

  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • آماده سازی ۷۴ درصد انهارکشاورزی تالش
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش