Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دشت لار منطقه‌ای طبیعی در کوهپایهٔ قله دماوند است که با دارا بودن پوشش خاص گیاهی و شرایط آب و هوایی ویژه خود منطقه بکری را برای طبیعت گردان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، دشت لار منطقه‌ای طبیعی در کوهپایهٔ قله دماوند است که از شمال به کوه‌های شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور مازندران از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر کشیده شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در جنوب دشت لار شاهد وجود قلل مهرچال، آتشکده، ریزان، سیاه چال و ماز در جهت شمال شرقی به کوه‌های خنسک و شادکوه هستیم که به یکدیگر متصل می‌شود.

 

رود لار، رود دیو آسیاب، رود سفیدآب، رود ورارود، رود الرم، چهل بره، آب امام پهنک، آب سیاه چال از جمله رودهای این دشت به شمار می روند که در این میان رود لار پس از سدلار در پلور به هراز می‌پیوندد و بخشی از آب سد لار از راه تونل آب بر کلان به تهران فرستاده می‌شود.

 

 

پوشش گیاهی دشت لار یه صورت کلی علفزار است اما از نظر توریستی شاید مهم‌ترین گونه گیاهی، شقایق وحشی باشد؛ به همین خاطر به پارک ملی لار، دشت شقایق لار هم گفته می‌شود.   به صورت کلی گیاهان دشت لار از جمله نقاط قوت این منطقه به حساب می آیند که مهمترین آنها گیاهان خوراکی و دارویی است که از نمونه های آنها می توان به گون و خرگوشک و آویشن (اوشم) و شنگ، لواش، سیرک (تلم)، پیازک، قارچ وحشی، کاسنی، گلپر (الرگ)، شیرین بیان، باریجه، چای کوهی، بارهنگ و والک اشاره کرد؛ همچنین وجود زنبق وحشی بنفش و ارغوانی و مرغک و گل زرد، و شقایق دشت لار را در بهار جلوه ویژه ای به دشت لار می‌دهد.         زندگی عشایر از دیگر دیدنی‌های جذاب دشت لار است، عشایر دشت لار از شهر‌های ورامین و پیشوا در استان تهران هستند و دشت لار ییلاق تابستانی‌شان است.    

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معرفی جاذبه جاذبه گردشگری طبیعت گردی دشت لار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند

مجتبی استوار زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور با تلاش شبانه روزی ماموران گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان به همت دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد ۳ قبضه سلاح و همچنین لاشه ۴ رأس جبیر نیز کشف و ضبط شد، بیان کرد: در حین بازپرسی از متهمان، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار کرده اند و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست، مجازات حبس از ۹۱ روز  تا ۳ سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آن ها بهره مند شوند؛ بنابراین این مرجع قضایی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چرای دام‌ها در دل طبیعت بهاری روستای تازه کند بخش موران + فیلم
  • نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات ساران و بولان
  • سفر بهاری به شهرهای خوش آب و هوای شمال
  • دشت شقایق و دماوند باشکوه
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • نگاهی به طبیعت بهاری شهر اردل+ تصاویر
  • حمله گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری