Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@18:02:59 GMT

آنکارا: در موضوع تحریم ایران، هیچ مصامحه ای نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۳۶۴۴

آنکارا: در موضوع تحریم ایران، هیچ مصامحه ای نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، «فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه با دیلی صباح اعلام کرد: انکارا به همکاری با روسیه و ایران درخصوص توافق ادلب ادامه می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهوری ترکیه در این مصاحبه ادامه داد: آنکارا در اصول خود وقتی به موضوع تحریم ایران می رسد، هیچ مصامحه ای نمی کند. ایران همسایه ترکیه است، نه یک کشوری در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط به دلیل اینکه برخی کشورها می خواهند همسایه ما را تحریم کنند، نمی توانیم روابط تجاری و اقتصادی مان را قطع کنیم. این امر ممکن نیست.

«فواد اوکتای» در ادامه اضافه کرد: ترکیه همواره با طرفِ برحق بوده است. این مسأله در تاریخ هم مشخص است. موضع ما این است که منافع خودمان را داریم و باید از آنها حمایت کنیم. به همین دلیل ما نمی توانیم هر زمان که شما (آمریکا) بخواهید از تصمیماتتان پیروی کنیم.

وی در ادامه افزود: با شدت‌گرفتن تنش ها میان ایران و آمریکا، باید حواسمان به دیگر تحولات یا نقشه هایی باشد که قرار است در منطقه اجرا شود. همیشه مراقب هستیم.

کد خبر 4624849

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه ایران تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی

رشد اقتصادی در کشورها بر اثر احتساب شاخص های مختلف برآورد می شود. صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود اعلام کرد که کشورمان طی سال گذشته میلادی 5.4 درصد رشد داشته است.

به گواهی شواهد، این رشد اقتصادی بیشتر مرهون صنایع نفت و گاز است. به زعم کارشناسان، به کار گرفتن سیاست اتکا به توان داخلی و دانش بنیانی در این صنایع و به نمایش گذاشتن دیپلماسی فعال در راستای فروش نفت و گاز بسترساز این رشد اقتصادی شد.

کارشناسان اصرار دارند که این رشد اقتصادی را باید از صنایع نفت و گاز به دیگر بخش های اقتصادی و صنعتی کشور سرایت دهیم. در این صورت است که می توانیم شاهد یک رشد یکپارچه اقتصادی در کشور باشیم و از مزیت هایش بهره مند.

به هر حال، بسیاری بر این عقیده اند که به کارگیری سیاست هایی در راستای خنثی سازی تحریم ها و فروش نفت و گاز کشور به میزان تقریبی قبل از تحریم ها یک موفقیت برای وزارت نفت و دولت سیزدهم محسوب می شود.

نظرات عطا بهرامی، کارشناس اقتصادی را در ادامه در خصوص رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان که اخیراً صندوق بین  المللی پول آن را اعلام کرد، می خوانید.

بهرامی با اشاره به این موضوع که ما در حال حاضر هر چقدر نفت و گاز تولید می کنیم، به فروش می رسانیم، تصریح کرد: تحریم ها فقط روی کاغذ هستند و واقعی نیستند. به نحوی که الان ما در حال فروش تمامی تولید نفت و گاز کشور هستیم.

وی ادامه داد: وزارت نفت و دولت سیزدهم به شدت در زمینه فروش نفت و گاز موفق عمل کرده اند. به طوری که تحریم ها واقعاً خنثی شده است. سیاست گذاری های صحیح در زمینه فروش نفت در نهایت ما را به اینجا رساند که امروز با وجود تحریم ها، نفت و گاز را به فروش می رسانیم.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی در ازای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای هدف را مثبت ارزیابی می کنم. این اقدام بسیار درستی است که دولت به اجرا گذاشت و نتایج مثبتی برایمان داشت.

بهرامی گفت: سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی، سیاست بسیار صحیحی است و عملاً ما را تحریم ناپذیر کرده است. فروش نفت به پالایشگاه های کوچک در شرق آسیا نیز ادامه همین سیاست است که برایمان مفید بود.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: تلاش کردیم از هر فرصتی برای فروش نفت خود در شرایط تحریمی استفاده کنیم. فروش نفت به پالایشگاه های کوچک در شرق آسیا نیز در همین راستا قابل تعریف است.

وی ادامه داد: فروش نفت به پالایشگاه ها در کل سیاست مثبتی ارزیابی می شود. چه پالایشگاه های هدف کوچک باشند و چه بزرگ، به تأمین نفت موردنیازشان می پردازیم و نوعی بازارسازی برای فروش نفت کشور داریم. این سیاست قابل دفاع است و ما را تحریم ناپذیر می کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم