Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌ام‌و i8 رودستر یکی از شاخص‌ترین تولیدات این شرکت آلمانی در چند سال اخیر بوده که با ویژگی‌های جذاب و طراحی درخشان، برگ جدیدی از پرچمداران هیبریدی اسپرت بی‌ام‌و را به نمایش گذاشت. این خودرو که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، به پیشرانه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ لیتر توربوشارژ سه سیلندر با قدرت ۲۳۱ اسب‌بخار و پیشرانه الکتریکی با ۱۴۳ اسب‌بخار که در مجموع ۳۷۴ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کنند، تجهیز شده است. این مدل از صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را طی ۴.۳ ثانیه طی می‌کند. حالت رانندگی eDrive یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های i8 است که رانندگی تمام الکتریکی را برای این مدل به ارمغان می‌آورد، باتری لیتیوم‌یونی ۱۱.۶ کیلووات‌ ساعتی نیز تا ۳۴ مایل از رانندگی از رانندگی تمام‌الکتریکی eDrive پشتیبانی می‌کند.

بی‌ام‌و i8 با طراحی آینده‌نگرانه و پیشرانه پلاگ‌این هیبریدی کمی جلوتر از خودرو‌های هم زمان خود تولید شده، اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است که نسل بعدی i8 حتی دیدی وسیع‌تر به آینده دارد. بی‌ام‌و قصد دارد نسل بعدی این مدل را با پیشرانه تمام الکتریکی عرضه کرده و رقیبی سرسخت برای تسلا رودستر به بازار بفرستد.

همانطور که گفته شد، بی‌ام‌و i8 فعلی با پیشرانه توروبوشارژ و باتری لیتیوم‌یونی ۱۱.۶ کیلووات ساعتی تولید شده، اما این ویژگی‌ها برای i8 تمام الکتریکی کافی نیست و تماما جایگزین می‌شود. اطلاعات این مدل هنوز کامل نیست، اما به احتمال فراوان i8 تمام الکتریکی ارتباطی محسوس با مدل Formula E بی‌ام‌و دارد. فناوری‌های به‌کار رفته در بی‌ام‌و Formula E به احتمال فراوان نقشی پررنگ در خودرو‌های تمام الکتریکی آینده بی‌ام‌و خواهند داشت.

اگر بی‌ام‌و این تصمیم خود را عملی کند، پیش‌بینی می‌شود در نسل بعدی i8 از سیستم دیفرانسل چهارچرخ به کار رفته در مدل iNext بهره ببرد. همچنین با استفاده از سیستم تمام الکتریکی، دوران چرخ‌های این مدل نسبت به نسل فعلی i8، افزایش چشمگیری خواهد داشت. بی‌ام‌و در حال کار برروی باتری‌های جامد خود است، فناوری که به احتمال فراوان تا سال ۲۰۲۳ نیز تجاری نخواهد شد، به همین جهت در مدل تمام الکتریکی i8 از باتری لیتیوم‌یونی با حجم بالا استفاده می‌شود. استفاده از نسل جدید حالت رانندگی خودکار و پیشرفته در این مدل نیز یکی دیگر از برنامه‌های بی‌ام‌و است.

البته هنوز این اخبار قطعی نیستند، نسل بعدی i8 ممکن است مجددا با پیشرانه پلاگ‌این هیبریدی تولید شوند، در این حالت برخی ویژگی‌های جدید به این مدل اضافه خواهند شد، به طور مثال پلتفرم i8 بروزرسانی‌خواهد شد و همچنین با استفاده از چهار یا شش سیلندر، بازدهی و قدرت این مدل افزایش پیدا خواهد کرد. i8 پلاگ‌این به احتمال فراوان قدرتی معادل ۶۰۰ اسب‌بخار خواهد داشت. بی‌ام‌و برنامه نهایی خود را برای نسل بعدی i8 در ماه‌های آینده اعلام می‌کند و آن زمان خواهیم فهمید که این شرکت میان طرح تمام الکتریکی یا تکرار پیشرانه پلاگ‌این به کدام سمت حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نسل جدید اتومبیل i8 با پیشرانه تمام الکتریکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اتومبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد

سرهنگ رضایی ضمن واکاوی علت دقیق برخی تصادفات منجر به  مرگ افراد طی پارسال، یکی از مهم ترین علت جان باختن حادثه دیدگان را نبستن کمربند ایمنی و در چند مورد تظاهر راننده و سرنشینان به بستن کمربند در محدوده استقرار پلیس عنوان کرد.

وی با اشاره به وقوع یک مورد حادثه مرگبار رانندگی طی پارسال که  منجر به مرگ یک پسر ۲۵ ساله شد، گفت: این فرد به دلیل سرعت زیاد از مسیر خود خارج و پس از واژگونی از ماشین پرت و در دم کشته می‌شود و نکته تاسفبار این بود که در بررسی صحنه متوجه شدیم این پسر جوان، کمربند ایمنی را از پشت خود رد کرده و به نوعی با تظاهر به بستن کمربند در زمان واژگونی به بیرون پرت شده و جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به واکاوی علت دقیق سایر حوادث رانندگی به منظور هشدار به دیگر رانندگان و پیشگیری از وقوع موارد مشابه یادآور شد: هشدار‌های مکرر و تاکید پلیس بر رعایت مقررات و الزامات ایمنی، صرفا برای حفظ جان خود ما و دیگران است؛ پس بیاییم خود را فریب ندهیم و همواره با رعایت مقررات، در زمان رانندگی، فقط رانندگی کنیم و به حواس پرتی و بی احتیاطی‌های مرگبار دچار نشویم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • معنوی‌نژاد: مثل یک غول قدم بر می‌دارم
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر