Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد خواهان حل مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک مسائل مربوط به منطقه است.


به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ براساس اعلام رسانه‌های دولتی پاکستان، «شاه محمود قریشی» امروز در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه تاکید کرد: دولت پاکستان به ایفای نقش خود برای تسهیل در مسیر حل مسائل منطقه و تنش زدایی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که تنش در منطقه به سود هیچ کشوری نیست و ما از تمامی طرف‌ها ضمن دعوت به خویشتنداری، تاکید می‌کنیم که مسائل مربوط به منطقه باید از طریق گفتگو و تعاملات دیپلماتیک حل شود.

همچنین رادیو دولتی پاکستان در ارتباط با این دیدار گزارش داده است که وزیران امور خارجه دو کشور با ابراز رضایت از روند اجرای تصمیماتی که در جریان سفر اخیر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به ایران اتخاذ شد، بر گسترش همکاری‌های مشترک برای توسعه روابط تاکید کردند.

محمدجواد ظریف پس از دیدار با همتای پاکستانی خود برای دیدار و گفتگو با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور به شهر راولپندی (در مجاورت اسلام آباد) رفت. وی قرار است؛ در ادامه این سفر با «عمران خان» نخست وزیر و «صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان نیز دیدار کند. ظریف پیش از این نیز ۹ بار به پاکستان سفر کرده است.

این سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران خان شهریور ماه سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاست خارجه وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است

وزیر کشور پاکستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران، سفر نزدیک آیت الله رئیسی به کشورش را نقطه عطف دیگری در روابط تهران و اسلام‌آباد برشمرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید محسن رضا نقوی» وزیر کشور پاکستان در دیدار با «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سفر آتی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به کشورش نقطه عطف دیگری در روابط دوجانبه تهران و اسلام‌آباد خواهد بود.

نقوی با ابراز خرسندی از این سفر اذعان کرد: تمام اقدامات لازم برای استقبال گرم از آیت الله رئیسی و میزبانی از هیئت عالی رتبه همراه انجام شده است و  اسلام آباد عزمی جدی برای موفقیت در این سفر مهم دارد.

در این دیدار دو طرف در مورد مسائلی همچون تحولات اخیر منطقه، تقویت همکاری‌های امنیتی، برنامه‌های اقتصادی و تجاری، مسائل کنسولی، حقوقی و تسریع در روند اجرای توافقات ایران و پاکستان گفتگو کردند.

سفیر ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: قرارداد همکاری امنیتی تهران و اسلام‌آباد سال‌های گذشته میان دو کشور امضا و سپس از سوی مجلس ایران تصویب شد و ما منتظر تصویب آن از سوی مجلس پاکستان هستیم؛ در مقابل، وزیر کشور پاکستان مطرح کرد این طرح به زودی به تصویب خواهد رسید.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستندبن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستانپاکستان: به همکاری با ایران در همه زمینه‌ها ادامه خواهیم داد

محسن نقوی وزیر کشور پاکستان با تاکید بر رسیدگی به مسائل مرتبط با زندانیان دو کشور و آزادی آنان همزمان با سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان قول داد که به زودی قرارداد همکاری امنیتی با ایران از سوی مجلس پاکستان تصویب شود.

امیری مقدم سفیر ایران نیز خواستار حل فوری برخی از مسائل در حوزه کنسولی میان دو کشور از جمله تسریع فرآیند قضایی مرتبط با زندانیان ایرانی در کراچی شد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همه جانبه همکاری‌ها با طرف پاکستانی در تمامی حوزه‌های پلیسی شامل مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جلوگیری از تردد اتباع غیرمجاز، مقابله با جرایم سازمان یافته و تعاملات اطلاعاتی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلار با پاکستان
  • پاکستان: سفر «رئیسی» به اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است
  • دیدار وزرای امور خارجه ترکیه و مصر