Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

عضو شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به عدم پرداخت بخش عظیمی از مطالبات پیمانکاران آنها انگیزه شروع کار جدید عمرانی را در شهر اردبیل ندارند.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یعقوب هاشمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: به رغم ادعای شهردار اردبیل در پرداخت بدهی پیمانکاران هنوز بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها پرداخت نشده به طوری که با گذشت دو ماه از سال ۹۸ هیچ پروژه عمرانی در شهر اردبیل به رغم مساعد بودن شرایط جوی شروع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بهتر است از محل فروش اموال غیرمنقول شهرداری در کنار پرداخت دیون بانکی مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت شود تا آنها با انگیزه بیشتر کار عمرانی را شروع کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل به تعطیلی بسیاری از پروژه‌ها نظیر پل قدس اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم نظارت و کنترل دقیق شهرداری اردبیل بخش عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی شهر راکد بوده و یا به تعطیلی کشیده شده است.

هاشمی با یادآوری عدم مشخص بودن هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در بودجه ۹۶ تصریح کرد: در تفریغ بودجه ۹۶ ما عدم تطبیق حساب‌های شهرداری را با کارهای انجام شده شاهد هستیم و مشخص نیست ۲۰۰ میلیارد تومان کسری تفریغ بودجه مربوط به کدام حوزه است.

وی بیان کرد: بودجه سال ۹۶ شهرداری اردبیل ۵۲۳ میلیارد تومان بوده که با رقم متمم ۴۰۳ میلیارد تومانی در تفریغ بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان کسری مشاهده می‌شود که دلیل این کسری بودجه باید معلوم شود.

هاشمی با انتقاد از عملکرد غیرمنسجم شورای نامگذاری تصریح کرد: به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری در این شورا از یک انسجام و برنامه خاصی تبعیت نمی‌کند و پراکندگی در نامگذاری میادین و کوچه‌ها را از این منظر شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اردبیل گفت: بدون توجه به مسائل ترافیکی و حمل و نقل این نامگذاری‌ها گاه مشکلاتی را رقم می‌زند که ضرورت دارد به صورت منسجم و از طریق اعضای شورای شهر پیشنهادات به دبیرخانه شورای نامگذاری ارائه شده تا این امر به صورت دقیق و منسجم به انجام برسد.

در این جلسه نماینده شورای شهر در شورای نامگذاری نیز به نقطه ضعف این شورا اشاره کرد و گفت: اعضای این شورا با بی‌حوصلگی و به دور از یک برنامه منسجم و دستورالعمل خاص نامگذاری‌ها را به شکل دیمی و فاقد وجهه قانونی انجام می‌دهند.

رؤیا کنعانی خاطرنشان کرد: جای تعجب است که اعضای این شورا گاه نام همسر و دختر خود را برای نامگذاری یک کوچه و یا میدان پیشنهاد می‌کنند در حالی که انتظار می‌رود روابط عمومی عریض و طویل شهرداری اردبیل در این زمینه بررسی میدانی و دقیق را از محلات انجام دهند تا این نامگذاری‌ها متناسب با شرایط و موقعیت به وجود آمده به انجام برسد.

رحیم آقازاده عضو شورای شهر اردبیل نیز با انتقاد از برخی دوباره‌کاری‌ها در مجموعه شهرداری اردبیل بیان کرد: هزینه این دوباره‌کاری‌ها در پروژه‌های عمرانی و پازل‌کاری‌ها گویی از کیسه خلیفه بخشیده می‌شود.

وی اظهار کرد: معلوم نیست چرا مدیران شهرداری در سال‌های گذشته نسبت به چک‌های برگشتی همشهریان اقدامی قانونی برای وصول مطالبات انجام ندادند که امروز باید اعضای شورای شهر وقت خود را صرف بخشودگی جرایم تأخیر تادیه کنند، در حالی که این پول از حساب بیت‌المال کسر می‌شود.

آقازاده در مورد نامگذاری محلات و کوچه‌ها نیز گفت: باید در این نامگذاری‌ها هویت تاریخی و فرهنگی شهر و همچنین سابقه و دیرینگی آن مورد توجه قرار گیرد تا عده‌ای به دنبال سوءاستفاده در این نامگذاری‌ها نباشند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهر اردبیل شورای شهر اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان

بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه با حضور فرماندار مرکز استان گلستان ابلاغ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمدرضا سیدالنگی ظهر امروز در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان درباره بودجه سال 1403 شهرداری گرگان اظهار داشت: بودجه سال جاری پس از جلسات متعدد کارشناسی با 2700 میلیارد تومان مصوب شده که 1500 میلیارد تومان برای بخش جاری، 1150 میلیارد تومان برای بخش عمرانی و 50 میلیارد تومان  اعتبارات تملک دارایی‌های مالی اختصاص دارد.

وی افزود: بودجه امسال نسبت به سال قبل باتوجه به در نظر گرفتن متمم بودجه، رشد حدود 30 درصدی را نشان می‌دهد. بودجه امسال با رویکرد محرومیت‌زدایی از محلات، توانمندسازی شهروندان و مردمی‌سازی فعالیت‌ها تدوین و به تصویب رسیده است.

شهردار گرگان ادامه داد: پس از ابلاغ بودجه به صورت رسمی، سال اقدام و عمل برای مدیران شهری و شهرداری است‌. کسب 2700 میلیارد تومان درآمد و سرانه 6 میلیون و 750هزار تومانی کار سختی است، چون سرانه در تهران حدود 5 میلیون تومان است و این یک کار جهادی را از سوی شهرداری و حمایت قاطع شورا از لوایح می‌طلبد.

اسماعیل نادری هم در این جلسه از ارتباط نزدیک و همدلی روابط بین فرمانداری و مدیریت شهری مرکز استان گلستان خبر داد و گفت: هرچند یک‌سال پرفراز و فرود را پشت سر گذاشته‌ایم، اما اقدامات خوبی در محرومیت‌زدایی محلات انجام شده است. مدیریت شهری دید همه‌جانبه داشت و در کنار پرداختن به مسائل سیاسی و جاری، امور عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را نیز دنبال کرد.

وی با تأکید بر اینکه انتظارات مردم از ما زیاد است، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم ما هرچه بیشتر برای مردم تلاش کنیم بازهم به اندازه حقی که آنها بر گردن ما دارند جوابگو نیست.

فرماندار گرگان تصریح کرد: بیش از 98 درصد مصوبات شورای شهر که سال گذشته به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شد مورد تأیید قرار گرفت که نشان‌دهنده همدلی فرمانداری با شورا و شهرداری گرگان است.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳