Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@09:26:24 GMT

کمک ۱۶ میلیارد دلاری ترامپ به کشاورزان آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۳۹۲۲

دولت ترامپ از یک بسته کمکی 16 میلیارد دلاری برای جبران خسارت جنگ تجاری ده ماهه با چین پرده‌برداری کرد و اعلام کرد کمکی که به کشاورزان می‌شود به محل کشاورزی آنها بستگی دارد نه محصولی که پرورش میدهند .
این بسته کمکی که بخش عمده آن پرداخت مستقیم است، کشاورزان و تاجران را شوکه کرد چون انتظار داشتند پرداخت های جداگانه ای برای دانه های سویا، ذرت و سایر محصولات در وزارت کشاورزی تعیین شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از گروههای کشاورزان از این اقدام خوشحال شدند ولی خواستار یک قرارداد تجاری با چین در کمترین زمان ممکن هستند. برخی دموکرات ها از این طرح انتقاد کردند .
کشاورزان که بیشترین کمک را به ترامپ برای بردن در انتخابات 2016 کردند، بیشترین ضربه را از جنگ تجاری با چین خورده اند . چین زمانی مقصد بیش از 60 درصد صادرات دانه های سویای آمریکا بود .
ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت:« کشاورزان مورد حمله چین قرار گرفته‌اند ولی 16 میلیارد دلار کمک مشخص می کند که هیچ کشوری امنیت اقتصادی و ملی آمریکا را به خطر نمی اندازد» .
درگیری تجاری که این ماه با افزایش عوارض واشنگتن و پکن بر کالاهای یکدیگر بالا گرفته است، باعث شده خرید دانه های سویای چین از آمریکا متوقف شود .
مقامات وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کردند 14.5 میلیارد دلار پرداخت مستقیم در سه بخش انجام خواهد شد که اولی برای اواخر جولای برنامه ریزی شده است .
سانی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا گفت این بسته کمکی اطمینان می دهد که کشاورزان زیر بار سنگین اقدامات تجاری با چین یا هیچ کشور دیگری قرار نمی‌گیرند ولی کشاورزان میگویند تجارت را به کمک ترجیح می‌دهند .بدون تجارت آنها به حمایت نیاز دارند .
چین بزرگترین وارد کننده دانه های سویای جهان است که سال گذشته خرید این محصول را پس از وضع عوارض ترامپ بر کالاهای چینی متوقف کرد و چین را تحریک کرد با وضع عوارض بر دانه های سویا،ذرت و سایر محصولات آمریکایی تلافی کند .
با افزایش تنش های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان پس از قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه تجاری توسط آمریکا، به نظر نمی رسد به این زودیها قرارداد تجاری بین واشنگتن و پکن امضا شود .
پردو همچنین گفت در مورد بخش های دوم و سوم این کمک مالی و مقدار آن باید تصمیم گیری شود و بستگی به پیشرفت مذاکرات تجاری و قرارداد تجاری با چین دارد. این بسته کمکی شامل 1.4 میلیارد دلار حمایت از طریق غذا هم می شود و 100 میلیون دلار هم به توسعه بازار های خارجی اختصاص داده شده است .

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگ تجاری کشاورزان انتخابات 2016 تجارت چین کشاورزی ترامپ جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد