Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالحسن غلامی:یادی از دوستان نازنینم که همانند عباس علمدارکربلا دست ،پا،چشم ،سر و جان دادند و همچون آریوبرزن شجاعانه جنگیدند تا خرمشهر را به دامن ایران برگردانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،ابوالحسن غلامی، جانباز قطع عضو گچسارانی در مطلبی نوشت:روز سوم خرداد سال شصت ویک به اتفاق دوتن از دوستان همکلاسی و فامیل ،درمنزل مان مشغول بازی و کشتی گرفتن بودیم که ناگهان یکی از دوستان که زیادی باهم کشتی گرفته بودیم دچارحالت تهوع شد و دوید کنارحوض آب ،داشت آبی به سروصورتش می زد که چشمم افتاد به آرنج دستش که دیدم ای وای اصلا از جا دررفته،منم بهت زده ترس وجودم را گرفته بود که حتما من باعث شدم که دستش اینگونه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو فکرومضطرب بودم که دیدم دوستم بیخیال بلند شد و رفت به سمت اتاق ،منم دنبالش رفتم وناگهان دیدم تلویزیون چهارده اینچ سیاه وسفید مرتب داره میگه توجه توجه و پشتش فریاد برآورد :"خونین شهر آزادشد،خرمشهر آزادشد".

خدایا چه بر سر ما اون لحظات بواسطه شادی وغرور گذشت.خلاصه دقایقی بعد از دوستم پرسیدم آرنجت درد نمیکنه؟ گفت:نه!!گفتم پس چرا آرنجت در رفته؟خندید و گفت:تو بچگی سواربر یک الاغ نفهم شدم و خودم هم نفهمی کردم و اذیتش کردم و اونم منو برد بالا و زد زمین که آرنجم در رفت و دیگه هم خوب نشد.

 و اماپس از فتح خرمشهرتعدادی از دانش آموزان مدارس راهنمایی گچساران ازجمله بنده  را جهت بازدید از خرمشهر اعزام کردند.با یکدستگاه مینی بوس بنز قرمز رنگ اول ما رو بردن زیارت قبر شهداء از باشت تا فتح و دیل و سپس باهمراهی شهیدجلالی از آموزش و پرورش و برادر پاسدار "سیدنصرت الله حسینی" ما عازم کرخه ودشت عباس (زنده یادپدرم اونجا بودولحظه شماری می کردم که ببینمش و بپرم توبغلش ، ولی ازشانس من کمی قبل از رسیدن ما رفته بود خط مقدم)شدیم.

سپس رفتیم سوسنگرد و بوستان و هویزه ازجمله رفتیم به زیارت مزار شهید گندمکار و درنهایت رفتیم خرمشهر،خدا میدونه که تو سن سیزده سالگی وقتی اون صحنه هارو دیدیم چه بر ما گذشت.

اگر اشتباه نکنم یکی از دوستان عکاس به نام کیانوش اشکبوسی همراهمون بودن که عکس های زیادی گرفت ولی من اون عکسهارو ندیدم. 

یادی از دوستان نازنینم که همانند عباس علمدارکربلا دست ،پا،چشم ،سر و جان دادند و همچون آریوبرزن شجاعانه جنگیدند تا خرمشهر را به دامن ایران برگردانند.

گفتنی است آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت. این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی"علی صیاد شیرازی" و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی" محسن رضایی" انجام گرفت، فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.

این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌است.

با آزادی خرمشهر، ایران توانست بیشتر اراضی اشغال شده از سوی عراق در ابتدای جنگ را بازپس بگیرد و دست بالا را در موقعیت نظامی و تبلیغاتی قرار دهد.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز چهارشنبه وارد استان خوزستان شد.

هدف از سفر شالبافیان، شرکت در ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت ایران با محوریت خوزستان است.

نقش جوامع محلی در گردشگری مقاومت، صنعت نفت و هویت فرهنگی و همچنین نقش اقوام خوزستان در دفاع ملی و حفاظت از سنت و فرهنگی بومی، بخشی از موضوعات این نشست است.

شالبافیان در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز حضور خواهد یافت و فعالان گردشگری خواستار توجه وی به مطالبات خود هستند.

تفویض اختیار صدور مجوز سمن به سازمان منطقه آزاد اروند، بهبود وضعیت ادارات میراث شهرهای آبادان و خرمشهر، پیگیری حذف پلکانی عوارض خروج از کشور در اروند، اجرای طرح جامع گردشگری اروند و تشکیل دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت ایران در منطقه آزاد اروند بخشی از مطالبات فعالان گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر است.

کد خبر 6087449

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد