Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یکی از شب های عملیات الی بیت المقدس اسرای بسیاری را دستگیر کردیم، با اینکه می توانستیم مثل خود آنان بیرحمانه تیربارانشان کنیم هرگز این کار را انجام ندادیم، جالب تر آنکه اسرای عراقی تشنه بودند و رزمندگان ما هر آنچه قمقمه آب بود جمع آوری کردند و آب به اسرا دادند تا عطششان بنشیند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، شهرستان تویسرکان 755 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است و در این میان؛ شهید مسعود ترکمان، شهید حسن نانکلی، شهید منوچهر نادری و شهید ملاکرم گودینی از شهدا و هادی مهرزاد جانباز سرافراز عملیات بیت المقدس شهرستان تویسرکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که فتح و پیروزی جز در سایه اتکا به خداوند متعال و طلب یاری او میسر نمی شود با همت و رشادت رزمندگان اسلام و امدادهای غیبی، خرمشهر آزاد شد و نیروهای دلاور ایران توانستند خونین شهر را پس از 575 روز اشغال در کمتر از 48 ساعت آزاد و اذان ظهر سوم خرداد سال 61 را در مسجد جامع خرمشهر سر دهند.

رمز عملیات یا علی بن ابیطالب(ع) و هدف آن آزادسازی خرمشهر، پادگان حمید، هویزه، جفیر و حسینیه منطقه عملیاتی: غرب کارون، جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر بود که از ساعت 30 دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ماه سال 62 به مدت 25  روز و در سه مرحله انجام شد.

*مهرزاد، تنها جانباز تویسرکانی عملیات الی بیت المقدس

 در این باره با تنها جانباز تویسرکانی عملیات الی بیت المقدس که در نهایت منجر به آزادسازی خرمشهر نشستیم.
او هادی مهرزاد با 50 درصد جانبازی است، این جانباز تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار نافع درتویسرکان، از اعزام داوطلبانه خود به عنوان یک بسیجی پیرو خط امام(ره) در سال 60 به مناطق عملیاتی جنگ در جنوب خبر داد و از حضورش در عملیات های متعدد از جمله فتح المبین.
وی گفت: قبل از آغاز عملیات الی بیت المقدس اصلی عملیات های دیگری با عنوان بیت المقدس 1 و 2 برای گمراه سازی دشمن با رشادت های رزمندگان اسلام انجام شد.

* نمی توانستیم بگذاریم پاره ای از جانمان در دستان بعثی های عراقی باشد
این جانباز تویسرکانی اظهار کرد: خاکریزهای دشمن روبرو بود و دیوارهی خرمشهر در جلوی چشمانمان، نمی توانستیم دل را به دریا نزنیم و بگذاریم پاره ای از جانمان در دستان بعثی های عراقی باشد.
مهرزاد افزود: تا خرمشهر راه زیادی نمانده بود و دلاورمردان غیور با راهنمایی فرمانده گردان های خود عملیات را مو به مو اجرا می کردند و من در گردان کمیل بودم.
وی تصریح کرد: دشمن بعثی از نحوه عملیات شیربچه های دلاور ما مات و مبهوت بود و در هر مرحله عملیاتی اسرای بسیاری از نیروی های صدام دستگیر می شد.

* قمقمه های رزمندگانی ایرانی، اسرای عراقی را سیراب کرد
این جانباز تویسرکانی عنوان کرد: در یکی از شب های عملیات اسرای بسیاری را دستگیر کردیم، با اینکه می توانستیم مثل خود آنان بیرحمانه تیربارانشان کنیم هرگز این کار را انجام ندادیم، جالب تر آنکه اسرای عراقی تشنه بودند و رزمندگان ما هر آنچه قمقمه آب بود جمع آوری کردند و آب به اسرا دادند تا عطششان بنشیند.
مهرزاد اظهار کرد: زمانی که اسرای عراقی این جوانمردی رزمندگان ایرانی را دیدند از جنگی که آغاز کزدند شرمنده شدند و تعدادبسیاری از آنان حتی احساس شرمندگی خود را بیان کردند.

* پایی که برای آزادسازی خرمشهر مجروح شد
وی ادامه داد: تا آزادسازی خرمشهر راهی نمانده و دوم خرداد بود همچنان در حال پیشروی بودیم و خاکریزهای دشمن را هدف قرار می دادیم که به یک باره صدای انفجار مهیبی در نزدیکی مسیر حرکتمان به گوش و رسید و ترکشی به پای من خورد و مرا از ادامه حرکت بازداشت.
این رزمنده تویسرکانی تصریح کرد: مرا با پایی خونین به عقب اعزام کردند و با این حال لحظه به لحظه از حال و روز همرزمان سوال می پرسیدم تا ببینم عملیات به کجا ختم شده و به یاری حق تعالی خونین شهر را از چنگان دشمنان اسلام نجات دادند.

*جنگ به پایان نرسیده، خرمشهرها در پیش است
مهرزاد با بیان اینکه این روزها نباید تصور کرد جنگ به پایان رسید و خرمشهرها در پیش است، گفت: جنگ دشمن همچنان ادامه دارد از جنگی روانی و اقتصادی گرفته تا جنگ و هیاهوی های فرهنگی تا جوانان ما را در انجام وظایفشان سست و تنبل تربیت کنند و پر توقع.
*فضای افسارگسیخته مجازی، خرمشهرهای ما را اشغال کرده است
وی با تأکید بر اینکه فضای افسارگسیخته مجازی، خرمشهرهای ما را اشغال کرده است و مدیریتی بر آن نیست، عنوان کرد: شاید شنیده یا دیده باشیم پداران و مادرانی که حتی در تهیه نان شب خانواده پایشان لنگ می زنند اما به دلیل پرتوقعی فرزنداشان دست به هر کاری می زنند تا تلفن همراه یا تبلتی برایشان خریداری کنند و از شر غرغرهای فرزندشان راحت شوند و آن جوان با سیر در فضای مجازی و استفاده نادرست در آن معلوم نیست چه آینده ای نصیبش می شود.
این.جانباز تویسرکانی گفت: فضای مجازی تحرک جوانان ما را گرفته و ای کاش در این راه تولیدکننده بودند نه مصرف کننده از این رو ضربه هی بسیاری می خورند چرا که با شبهه افکنی های دشمن ایمان و اعتقادتشان ضعیف می شود.

*همه جنگ ها نابودگر هستند/شاخص ولایت؛ راهنمای ما در جنگ های نوین
مهرزاد اظهار کرد: همه جنگ ها چه نظامی و چه اقتصادی و فرهنگی نابودگر هستند و آنچه امروز مهم است شناخت دشمن در هیاهوهای تبلیغاتی است که اگر با بصیرت وارد میدان نبرد شویم هیچ گاه فریب زرق و برق رسانه ای را نمی خوریم.
وی تصریح کرد: شاخص بصیرت رهبر انقلاب است  و ولایت فقیه,هر که در مسیر ولایت حرکت کند گمراه نمی شود.

*مسئولان فرهنگی برای انتشار اشعار مهرزاد وارد گود شوند
این جانباز تویسرکانی شاعر است و دفترهای شعری بسیار دارد و تنها درخواستش از مسئولان عرصه فرهنگی آن است که حمایتش کنند تا مجموعه اشعار او در حوزه های متعددی چون مذهبی فرهنگی و اجتماعی به انتشار برسد، او عاشق اشعار خود درباره سید الشهداء(ع) است.
در یکی از دفترهای شعرش درباره آزادسازی خرمشهر شعری زیبا سروده که در ذیل به آن اشاره اشده است.
جنگ خرمشهر عجب جانانه بود/مردی رزمندگان مردانه بود
در جدالی سهمگین جیش خدا چالاک بود/بعثیان هم چون خرانی پای در گل مانده بود
رزم ما رزمندگان این شهر را آزاد کرد/بی شک از روی عنایت یاری الله کرد
نام یا مولی علی ابن ابیطالب کلید رزم بود/بانک تکبیرش گلوی ما در آن شب پرده اسرار بود
اعتلاف پاسدار و ارتش و رزم بسیج/دشمن از هر سو گریزان خسته و رنجور بود
در نبردی بی امان حق چیره شد، باطل گریخت/حامی پیکار ما در آن زمان دادار بود.......
شهر خرمشهر از این ناپاک مردان پاک شد/ملتی خوشحال از آزادی این شهر شد
تا خمینی گفت خدا این شهر را آزاد کرد/نام ننگ آلود بعثی را از آنجا پاک کرد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است

آزادسازی اسرای صهیونیست در بند حماس یکی از مهمترین خواسته‌هایی بوده که باعث برگزاری تجمعات صد‌ها هزار نفری در سرزمین‌های اشغالی شده است. با این حال، دولت نتانیاهو تاکنون هیچ اقدام عملی برای تحقق این امر برنداشته است. اکنون نیز مذاکرات میان حماس و مقامات تل آویو به دلیل زیاده خواهی‌های طرف صهیونیست به بن بست رسیده است. 

به گزارش الجزیره، میکی زهار، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد ارتش اسراییل عملیات‌های نظامی خود در غزه را با هدف رسیدن به توافقی به منظور آزادسازی اسرای خود از دست حماس کاهش داده است. 

وی در ادامه افزود: شما چه فکر می‌کنید؟ چرا دولت باید عملیات نظامی خود در غزه را در حالی که اسرای ما در آنجا هستند کاهش دهد؟ ما تصور می‌کنیم این اقدامی است که می‌تواند مسیر آزادی اسرایمان را هموار کند. دلیل این امر خواست ما برای رسیدن به یک توافق است. 

این مقام صهیونیست با تهدید حماس برای پذیرفتن شروط تل آویو در مذاکرات صلح، تاکید کرد: اگر ما به یک توافق برای آزادی اسرایمان نرسیم، ما به گزینه نظامی خود باز خواهیم گشت. 

تاکنون مقامات صهیونیست دلایل متعددی را برای عقب نشینی نظامیان این رژیم از غزه مطرح ساخته اند. یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم مدعی شده بود این اقدام با هدف آمادگی ارتش اسراییل برای انجام عملیات نظامی در رفح انجام شده است. 

کاخ سفید نیز این عقب نشینی صهیونیست‌ها از غزه را ایجاد فرصتی برای نیرو‌های اسراییل به منظور استراحت و بازسازی قوا دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شهیدی که عراقی‌ها فکر می‌کردند آدم‌خوار است!
  • روایت نویسنده عراقی از صبر استراتژیک و پاسخ استراتژیک ایران
  • کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است
  • حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم/ پس از ۶ ماه دشمن به هیچ هدفی نرسیده است
  • حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم
  • مقام حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم
  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی را به نمایش گذاشت
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • سوپر شیلد در دستان ستاره ایرانی (عکس)
  • شاعر ایرانی در حمایت از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی شعری سرود