Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شهرستان کهگیلویه و در مسیر جاده پاتاوه – دهدشت حدود 20 کیلومتری دهدشت تونلی احداث شده که شاید از ابتدایی ترین استانداردهایی که باید در یک تونل رعایت شود خبری نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کهگیلویه؛ تونلها بخش مهمی از سیستم حمل و نقل هستند و نقـش مهمـی را در جابجـایی انسـان و کـالا ایفا می کنند، در بسیاری از شهرها و کلانشهرها صدها کیلومتر تونل های مترو و جـاده ای وجـود دارد، بـه طـورمشابه در بسیاری از جاده های کوهستانی تونلها نقشی بسیار حیاتی در سیستم حمل و نقل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در شهرستان کهگیلویه و در مسیر جاده پاتاوه – دهدشت حدود 20 کیلومتری دهدشت تونلی احداث شده که شاید از ابتدایی ترین استانداردهایی که باید در یک تونل رعایت شود بی نصیب است.

 

سیستم تهویه ای به هیچ وجه در تونل وجود ندارد و فقط در دو قسمت آن دریچه هایی با شکل پرتگاه در تونل باز شده که هیچ گونه دستگاه تهویه ای در آن به کار برده نشده است.

ساخت و ساز بخشی از تونل نیز متوقف شده و لایه های سیمانی که باید در بخشی از سقف و دیواره کار شود متوقف شده و مصالح به کاربرده شده در این قسمت ها امکان دارد که موجب بروز مشکلاتی شوند.

 

اما مهمترین مشکل و مطالبه مردم از پایگاه خبری کهگیلویه این بود که مشکل روشنایی این تونل حتما رسانه ای شود تا شاید مسئولان به فکر حل کردن این مشکل باشند.

 

در طول تونل فقط در یکی دو نقطه از تونل چند عدد نور افکن کوچک در دیواره های آن نصب شده که به هیچ وجه جوابگو نیست. در قسمت هایی از تونل تاریکی بیش از حد همه را وحشت زده می کند و مطمئنا این مشکل ممکن است با وجود نقص فنی در روشنایی برخی از اتومبیل ها توجه بسیار بیشتری از  مسئولان را می طلبد.

خبرنگار کهگیلویه وقتی برای پیگیری این مطالبه مردمی و تصویر برداری  به منطقه گفته شده رفت بود، گفت: تاریکی تونل به حدی است که امکان تصویر برداری با دوربین های حرفه ای  هم ممکن نیست و تصویر مناسبی از آن نمیتوان تهیه کرد و به همین خاطر بخش اعظمی از تصاویر ارسالی مشخص و واضح نیستند.

 

لازم است که مسئولین استانی و شهرستانی این مسئله را پیگیری کنند وحل این مشکل را  یا از پیمانکار بخواهند یا اینکه به خود تکانی دهند و دست به کار شوند تا شاهد حادثه ناگواری برای مردم و مسافران نباشیم.

 

در ادامه تصاویر مربوط به تونل جاده دهدشت-پاتاوه آمده است؛  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد :۶۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان کرمانشاه در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در نقاط حادثه‌ساز و پر تردد جاده‌ای حضور دارند تا بتوانند سفر ایمن را برای هم‌وطنانمان رقم بزنند.

وی افزود:: با همکاری و همراهی مردم طی فروردین‌ماه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که در نتیجه آن تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه ۸ درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بارش باران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه هم‌اکنون سطح جاده‌های استان در برخی محورها لغزنده است و شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و عجله، همراه داشتن تجهیزات لازم، اطمینان از ایمنی خودرو برای سفر ضروری است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که قصد سفر و تردد در محورهای مواصلاتی را دارند می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کرده و مسیر مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف جاده‌ای هستیم به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفر ایمنی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.

کد خبر 6087029

دیگر خبرها

  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • دعوت ۷ بازیکن تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت به اردوی تیم ملی
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت
  • استانداردهای خودرویی کشور ۱۲۰ گانه شد