Web Analytics Made Easy - Statcounter

راستاد گفت: همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر، در ۲۵ بقعه متبرکه و شاخص صومعه‌سرا احیای شب‌های قدر برگزار می‌شود.

«حسن راستاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری امام علی(علیه‌السلام)، اظهار کرد: مراسم لیالی قدر در بقاع متبرکه صومعه‌سرا با حضور زائران و مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه 25 بقعه متبرکه و شاخص این شهرستان میزبان شب‌زنده‌داران قدر است، افزود: مراسم شب‌های قدر در حرم‌های مطهر امام‌زادگان آقا مهدی آقا و سید جعفر آقا صومعه‌سرا، سید شجاع‌الدین دوگور، سیدابراهیم گوراب‌زرمیخ، سید ابراهیم نوخاله، سیدزکی سسمس، سیدزکی مناره، سیدابراهیم و سلیمان دهنده، سیدابراهیم و عبدالله، سیدسلیمان و حمزه نفوت، سیدقوام زیکسار، سیدجمال و ابراهیم فلاح‌آباد، سیدمحمدجان ضیابر، سیدحسین لیفشاگرد، سیدموذن صوفیانده، سیدعباس سیاه‌تن، سیدمحمد اباتر، سیدعینعلی و زینعلی پشتیر، سیدعبدالله راسته‌کنار، سیدشمسعلی پشتیر، سیدحاجی زیمسار، سیدحسین کلنگستان، سیدسمیع ولد، سیدجلیل نوکاشت و سیدقاسم هندخاله برگزار می‌شود.

 

وی گفت: تلاوت قرآن، سخنرانی توسط مبلغین دینی، مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا و دعای قرآن به سر از ویژه برنامه‌های معنوی شب‌های قدر در حرم‌های مطهر امامزادگان واجب التعظیم در شهرستان است.

 

راستاد تصریح کرد: شب قدر از شب‌های مقدس و ارزشمندی است که در قرآن به آن اشاره شده است که در تمام سال، شبی به فضیلت آن وجود ندارد و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ارزشمند بقاع متبرکه، برگزاری برنامه‌های مختلف در این مکان‌ها تاثیر به‌سزایی در رشد فرهنگی و مذهبی منطقه دارد.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها روزه اولی ها دختران روزه اولی مجلس ماه مبارک رمضان خسارت سیل کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن جشن روزه اولی ها مراسم شب قدر مراسم احیای شب های قدر بقاع متبرکه صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آرامش بهاری در قریب به ۷۰ بقعه متبرکه کرمان

حجت الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان و حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند با حضور در امامزاده سلطان سید ابراهیم (ع) داهوئیه، امامزاده حمزه (ع)  زرند و امامزاده خواجه ابو رضا (ع) مطهر آباد از طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بازدید کردند.

حجت الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ضمن تبریک سال نو گفت:  همه ساله در ایام سال جدید طرحی به نام آرامش بهاری برگزار می‌شود که  این طرح امسال در قریب  به ۷۰ بقعه متبرکه سراسراستان کرمان در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح آرامش بهاری مراکز مشاوره ضمن ارائه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان،  به آنان خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند.  

حجت الاسلام جلالی با اشاره به همزمانی ماه رمضان با عید نوروز به برگزاری طرح ضیافت الهی اشاره کرد و افزود: در طرح ضیافت الهی چند برنامه‌ قرآنی برگزار می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه جزو خوانی قرآن کریم در همه بقاع متبرکه حداقل یک نوبت برگزار می‌شود، بیان داشت: اجرای  تفسیر قرآن با حضور اساتید بزرگ و  برگزاری کرسی‌های تلاوت که عمدتا در ایام شهادت حضرت علی (ع) و ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود، از جمله برنامه‌های قرآنی طرح ضیافت الهی امسال است.  

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به کار زیبای افطاری ساده به همت بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و افزود: در این برنامه  که به همت مردم اجرا می‌شود  افطاری ساده‌ای از سوی خیران به مردم داده می‌شود.

وی ضمن سپاس از حضور زائران در ایام تحویل سال از مردم برای حضور در شب‌های احیا در بقاع متبرکه دعوت کرد و بیان داشت:  امیدواریم با همکاری و مشارکت خود مردم و زائران بتونیم  بهترین برنامه‌ها را ارائه کنیم.

حجت الاسلام جلالی  تصریح کرد: طرح آرامش بهاری تا ۱۳ فروردین و طرح ضیافت الهی تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب های قدر در ۱۴ بقعه متبرکه خراسان شمالی
  • برگزاری شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • ۵۰ هزار نفر از بقاع متبرکه زنجان در ایام عید نوروز بازدید کردند
  • بازدید و زیارت بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه زنجان
  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • طرح آرامش بهاری در ۱۵ بقعه سبزوار در حال اجراست
  • اجرای طرح آرامش بهاری در قریب به ۷۰ بقعه متبرکه کرمان
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • امامزاده شاه‌ سلیمان علی(ع)؛ زیارتگاه‌ مورد اقبال خراسان جنوبی‌ها
  • بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند