Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@18:57:48 GMT

شب قدر، موهبت خداوند بر انسان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۱۹۰

شب قدر، موهبت خداوند بر انسان

به گزارش خبرگزاری بسیج از زرندیه، حجت الاسلام اکبر قنبری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه زرندیه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و لیالی پر فضیلت قدر با بیان اینکه شب قدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یکساله انسان هاست اظهار داشت: قرآن کریم در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن گفته است و در قرآن و روایات، ارزش شب قدر بیش از ۱۰۰۰ ماه دانسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شب با فضیلت‌ترین شب سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن فرشتگان به زمین می‌آیند و مقدرات همه انسان‌ها را بر امام عرضه می‌دارند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه زرندیه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد فضیلت شب‌های قدر گفت: بهترین ماه، رمضان است و قلب ماه رمضان شب قدر است، شب قدری که سرور شبهاست و اوج معنویت و عبادت ماه مبارک رمضان است و شب تجلی میعاد انسان با خداوند است و از خود جدا شدن و غرق در دریای رحمت و محبت و مهربانی خدا شدن است.
اکبر قنبری با تاکید بر اینکه باید در این شب‌ها انسان سعی نماید از همه گناهان، توبه نصوح و بازگشت زیبا به سوی خداوند داشته باشد خاطر نشان کرد: در این شب دعای کسی رد نمی‌شود مگر دعای عاق والدین و قطع کننده رحم.
حجت الاسلام قنبری در پایان سخنان خود یادآور شد: سزاوار نیست انسان مومن روزه دار در غفلت به سر برده و خود را از همنشینی با ملائکه و اولیای الهی محروم سازد، چرا که شب قدر، شب سلام و رحمت است و شبی است که از موهبت‌های خداوند بر انسان است و می‌تواند در این شب کاری کند که عروج کند و به معراج برود و از مزبله مادی که بسیاری از انسان‌ها به آن آلوده شده است، هر چه می‌توانیم دور شویم و روح و جان خود را با آب توبه و انابه به سوی خداوند جلا داده و عزم خود را جزم کنیم تا به عنوان یک عبد و بنده، وظایف بندگی خود را انجام دهیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

این روز‌ها با بارش باران فضای کشور رنگ و بوی بهاری به خود گرفته است. مناطق کوهستانی استان اصفهان نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و میزبان رحمت الهی شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم بارش باران در فولادشهر اصفهان را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • بارش باران رحمت الهی در بام