Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@22:51:08 GMT

آیت‌الله‌موحدی: بیت‌المال باید به همه برسد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۳۳۹

آیت‌الله‌موحدی: بیت‌المال باید به همه برسد

به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران(3 خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به فرازهایی از زندگی امیرالمومنین علی علیه السلام، گفت: حضرت علی با زیاده‌خواهان در بیت‌المال حتی اگر برادرش هم بود برخورد می‌کرد.

وی با بیان اینکه از شخصی که یک مغازه کوچک دارد و خرج خودش و خانواده‌اش را جمع می‌کند، نباید مالیات گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از قشر ضعیف نباید گرفت بلکه از‌ آن شخصی که از امکانات مملکت استفاده کرده و پولدار شده باید مالیات گرفت. امیرالمومنین جمله‌ای به مالک اشتر دارند که می‌فرمایند، بیش از آنکه توجه به مالیات گرفتن کنی باید درآمدها را از آبادکردن زمین بالا ببری، حضرت بر آبادکردن زمین‌ها و تولید توجه بیشتری دارند.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: حضرت علی بر سر زمین عرق می‌ریخت و چاه می‌کند، وقتی آب از زمین بیرون می‌زد همانجا قلم و کاغذ می‌خواستند و آن را به نام فقرا می‌زدند. حضرت به جلوگیری از اسراف توجه بسیاری داشت. متاسفانه ما به مسئله صرف‌جویی توجه نداریم. این ضیافت‌ها و عروسی‌هایی که انجام می‌شود و غذاهایی که می‌ماند چه می‌شود؟ خدا کند به فقرا بدهند اما من شنیده‌ام در زباله می‌ریزند. از این کارها باید ترسید که خدای ناکرده عذاب نازل نشود. 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه امام علی فرمودند، ای مالک تو با دشمنان این مردم مسلمان باید بجنگی و جهاد کنی، گفت:  من از شما یک سوال دارم. چقدر نظام ما جهاد فرهنگی دارد؟ جهاد فرهنگی زیربنا است، چقدر با بدخواهان فرهنگ و دشن‌مان می‌جنگیم؟ نه تنها نمی‌جنگیم بلکه فرش قرمز هم برایشان پهن می‌کنیم که فرهنگ ما را ببرند. در این فضای مجازی چه خبر است؟ برخی می‌گویند می‌توان کاری کرد که مانع از در دسترس بودن همه مطالب فضای مجازی برای نوجوانان باشیم اما نمی‌دانم چه کسی  مانع می‌شود؟ آیا صحیح است طبیبی که بیماران را درمان می‌کند غذای مسموم در اختیار آنها قرار دهد؟

وی با انتقاد از پخش برخی کتب در نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: زمانی که در سپاه بودم، برخی را به نمایشگاه فرستادم تا ببینند در  چه نوع آثاری وجود دارد. به‌من گفتند انواع کتب الحادی، ضد خدا و اسلام و ضد انقلاب یافت می‌شود. مراجع می‌گویند حفظ کتب ضاله حرام است و باید محو شود. من به وزیر ارشاد پیشنهاد می‌دهم اگر سال آینده می‌خواهید نمایشگاه کتاب داشته باشید، از همین حالا دست به‌کار شوید و به انتشارات خارجی بگویید تا فلان زمان مهلت دارند کتاب‌هایی که می‌خواهند در نمایشگاه باشد بفرستند و تک تک بررسی می‌شود. اگر هم کتابی تشخیص داده شد که نباشد اما انتشارات مربوطه خواست آن کتاب را بیاورد، جواب آن را در یک پیوست آماده کرده  و همراه آن به خریداران داده شود. 

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: مردمی که می‌خواهند با وزیر یا یک مسئول ملاقات کنند باید چکار کنند؟ بارها شنیده‌ام مسئولان حتی نامه مردم را هم جواب نمی‌دهند. مسئولان از درد دل مردم با خبر شوند و مشکلات مردم را بشناسند. تمام آقایان اعم از دولت، شورای نگهیان، قوه قضائیه، مجمع تشخیص یک نفر را نماینده خودشان قرار دهند و در اماکن عمومی با اطلاع قبلی حضور داشته باشند و به سوالات مردم جواب دهد و حرف آنها را به مسئول مربوطه برساند و پیشنهادات و انتقادات را منتقل کنند. 

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: از جناب آقای رئیسی که تازه نفس هستند، درخواست دارم با اخلا‌گران اقتصاد کشور، زمین‌خواران که منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برند، عوامل توزیع مواد مخدر، غارتگران جنگل‌ها و محیط زیست، عوامل قاچاق و مشروبات الکلی که غارتگر جان و مال و شرف مردم هستند برخورد قاطع و انقلابی کنید. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، خاطرنشان کرد: خرمشهر در آبان‌ماه 59 به تصرف بعثی‌ها درآمد و 578 روز در اشغال آنها بود و این شهر را بصورت دژ نفوذناپذیر تبدیل کرده بودند و خبرنگاران از کشورهای مختلف دعوت شدند و قبل آزادی خرمشهر، توسط رژیم بعثی از این شهر دیدن کردند. خبرنگاران اعلام کردند نفوذ در این خطوط دفاعی و شکستن این استحکامات غیر ممکن است و امکان ندارد ایران در اینجا نفوذ کند.

صدام گفته بود اگر خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را به ایران خواهم داد اما این امر غیرممکن، در پرتو ایمان و مقاومت مردم مبارز و غیور، ممکن شد و مجاهدان جان برکف بر ارتشی که توسط تمام قدرت‌ها تجهیز شده بود، غالب شدند .

وی افزود: خرمشهر به آغوش کشور برگشت، با 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته و انبوهی از غنائم جنگی. امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این عملیات بهت کارشناسان نظامی را همراه داشت و آمریکا در 8 خرداد ناچار اعلام کرد ماشین نظامی ایران اعجاب آور بود. حماسه سوم خرداد یک الگو است و وقتی ملتی به داشته‌های خود ایمان آورد، پیروز همه صحنه‌ها است. 

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه جمعه آینده روز جهانی قدس است و روز قدس نماد وحذت و اراده امت اسلامی و روز حمایت از ملتی است که با خون خود به دفاع  از قبله نخستین مسلمانان برخواستند، گفت: هرجمعه جمعی از مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند. روز قدس، روز مقاومت تمام مظلومان عالم و روز ستیز مستضعفان با مستکران است. 

خطیب نمازجمعه تهران در پایان گفت: در هفته اطعام نیازمندان و اکرام یتیمان قرار داریم. جایگاه انفاق بر کسی پوشیده نیست و این موضوع اهمیت والایی در آموزه‌های دینی دارد. با توجه به مشکلات اقتصادی، کسانی که تمکنی دارند نباید از این موضوع غفلت کنند و امیدوارم اطعام محرومان با کمک کردم مومن شتاب بیشتری بگیرد. 

منبع:تسنیم کپی متن خبر برچسب ها: موحدی کرمانی نماز بیت المال

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: موحدی کرمانی نماز بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که با حکم صادره در محاکم استان البرز، ۵۰ هکتار از اراضی ملی که به منظور کشت گردو اجاره داده شده بود، اما مستاجر پس از پایان مدت اجاره، قصد ویلاسازی در آن را داشت آزادسازی و به بیت المال بازگشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که با حکم صادره در محاکم استان البرز، ۵۰ هکتار از اراضی ملی که به منظور کشت گردو اجاره داده شده بود، اما مستاجر پس از پایان مدت اجاره، قصد ویلاسازی در آن را داشت آزادسازی و به بیت المال بازگشت.

حسین فاضلی هریکندی در حاشیه عملیات آزادسازی اراضی ملی در ساوجبلاغ که با حضور وی اجرا شد با اعلام رفع تصرف و بازگشت بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی به بیت المال به ارزش تقریبی ۲ هزار میلیارد تومان با حکم قطعی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز گفت: در سال ۱۳۶۹ بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی به پلاک ثبتی ۳۱۷ اصلی واقع در روستای «آردهه» شهرستان ساوجبلاغ در قالب «طرح طوبی» به منظور «کاشت درختان گردو» از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تنظیم قرارداد اجاره برای مدت ۱۵ سال در اختیار فردی حقیقی قرار داده می‌شود.

اقدامات غیرقانونی مستاجر پس از پایان مدت اجاره

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: مستاجر علاوه بر عدم اجرای طرح مصوب، پس از اتمام مدت اجاره و برخلاف مفاد قرارداد، ضمن عدم استرداد اراضی به دولت و با وصف عدم مالکیت نسبت به اراضی مذکور، ابتدا با شهرداری کوهسار برای تغییر کاربری و تفکیک اراضی ملی توافق کرده و در مرحله بعد اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت با یک شرکت تعاونی به منظور احداث باغ ویلا می‌کند؛ همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی خود، اقدام به واگذاری حدود ۲هزار مترمربع از اراضی ملی به یک شخص حقوقی دیگر در قالب اجاره به شرط تملیک نموده و چند ساختمان معدود هم در بخش کوچکی از اراضی احداث می‌شود.  

ورود اداره کل بازرسی استان البرز

فاضلی هریکندی تصریح کرد: با توجه به تخلفات متعدد مستاجر و متصرف اراضی ملی نسبت به مفاد قرارداد اجاره و همچنین اتمام مدت آن، با گزارش اداره کل بازرسی استان البرز، هیات نظارت موضوع ماده واحده قانون اصلاح ماده ۳۳ اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به عنوان مرجع ناظر بر طرح‌های کشاورزی با احراز تخلفات مستاجر، در سال ۱۳۹۸ حکم بر فسخ قرارداد اجاره و خلع ید و استرداد اراضی به دولت را صادر کرد و رای صادره علی‌رغم اعتراض متصرف، در دیوان عدالت اداری هم مورد تایید قرار گرفت.  

رای به محکومیت در دادگاه حقوقی ساوجبلاغ

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۸ با توجه به اینکه این اراضی ملی در حریم «شهر کوهسار» قرار گرفته بود با تغییر نمایندگی دولت، از سوی منابع طبیعی استان به اداره مسکن و شهرسازی ساوجبلاغ و اداره کل راه و شهرسازی استان منتقل می‌شود، متذکر شد: با توجه به عدم تمکین متصرف نسبت به اجرای رای هیئت نظارت و عدم رفع تصرف و عدم تحویل اراضی به دولت، اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در راستای حفظ حقوق دولت و بیت المال دادخواست خلع ید و قلع و قمع اراضی و مستحدثات موجود را در دادگاه شهرستان ساوجبلاغ مطرح و پرونده جهت رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه حقوقی هشتگرد ارجاع می‌شود که دادگاه پس از انجام تشریفات قانونی و اخذ استعلامات مربوطه و با تشکیل جلسه رسیدگی، مالکیت دولت را در اراضی مورد ادعا محرز تشخیص داده و حکم به محکومیت وی به خلع ید از اراضی و قلع و قمع مستحدثات موجود در ملک صادر می‌کند.

قطعیت خلع ید در دادگاه تجدیدنظر استان البرز

وی اضافه کرد: پس از صدور رای دادگاه شهرستان ساوجبلاغ با توجه به تجدید نظرخواهی متصرف، این پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت و با احراز تخلفات صورت گرفته از سوی متصرف، در نهایت رای مذکور مبنی بر محکومیت وی به خلع ید از اراضی ملی و قلع و قمع مستحدثات ایجاد شده، در ۹ اسفند سال قبل از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز تایید و قطعی شد.  

اجرای حکم خلع ید

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه پس از قطعیت رای، در ششم فروردین ماه سال جاری با دستور رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ، اجرائیه صادر و به محکوم علیه ابلاغ شد که با توجه به عدم اجرای حکم توسط متصرف، روز جاری حکم قضایی در خصوص خلع ید و قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی ایجاد شده در این اراضی ملی اجرا گردید و بر این اساس و در راستای اجرای دستورات و تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز جلوگیری از تغییرکاربری اراضی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مراحل اولیه، با اجرای رای قطعی صادر شده از دادگاه‌های استان البرز، علاوه بر استرداد بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۲ هزار میلیارد تومان به بیت المال، از تغییرکاربری، تفکیک، قطعه بندی، ویلاسازی و واگذاری غیرقانونی این اراضی پیشگیری و جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • موحدی‌راد، رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان شد
  • رئیس‌ کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد