Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر گفت: در این شب‌ها از خدا چه بخواهیم؟ به نظر من باید از خدا بخواهیم حالت تقوا و توبه به ما عنایت فرماید و همت‌مان فقط این باشد که دعاهارا بخوانیم. شرط اصلی توجه به مضامین این دعاهاست. در لیالی قدر بکوشیم حال توبه و رجوع الی الله داشته باشیم و وضع و حال‌مان را بنگریم و به خود بیاییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحدی کرمانی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: به شما به عنوان یک نیروی تازه‌نفس، انقلابی و ولایی چند سفارش دارم که با این افرادی که اقتصاد کشور را به هم ریختند از جمله زمین‌خواران، رانت‌خواران، عوامل تولید و توزیع مواد مخدر، غارتگران جنگل‌ها و محیط زیست، عوامل قاچاق کالا به داخل کشور به ویژه مشروبات الکلی، غارتگران آب‌های زیرزمینی برخورد قاطع و انقلابی بشود.

وی با اشاره به 3 خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: امروز روزی است که حماسه معجزه‌آسای فتح خرمشهر، فصل زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد. خرمشهر در آبان 59 به تصرف بعثی‌ها درآمد و 578 روز در اشغال آن‌ها بود و این شهر را به یک قلعه دفاعی و دژ نفوذناپذیر تبدیل کرده بودند.

موحدی کرمانی اظهار کرد: بعثی‌ها خبرنگاران جنگی را به خرمشهر دعوت کردند و قبل از آزادی خرمشهر از این شهر دیدن کردند و اعلام کردند نفوذ در خطوط دفاعی شهر و شکستن این استحکامات و آزادی خرمشهر توسط ایران غیر ممکن است. صدام، آن مغرور ملعون، با اطمینان گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را فتح کند من کلید بصره را به آنان خواهم داد، اما این غیر ممکن در پرتو ایمان و مقاومت مردم شجاع و غیور و مبارز ممکن شد و مجاهدان جان برکف پیروزی بر ارتشی که توسط تمام قدرت‌های بزرگ دنیا تجهیز شده بود، غالب شدند و خرمشهر با 19 هزار اسیر، 16 هزار کشته و انبوهی از غنایم جنگی به آغوش کشور بازگشت.

خطیب جمنعه تهران با اشاره به تعبیر امام(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» گفت: این عملیات بهت و حیرت کارشناسان نظامی را به دنبال داشت. امریکا بعد از 5 روز سکوت در 8 خرداد ناچار به اعتراف شد و اعلام کرد ماشین نظامی ایران اعجاب‌آور بود.

وی با بیان اینکه حماسه بزرگ 3 خرداد یک الگو برای پیروزی در همه عرصه‌هاست، گفت: وقتی ملتی به داشته‌های خود متکی شد، پایدار و مقاوم بود و ایمان را با عمل صالح همراه کرد این ملت پیروز همه صحنه‌هاست.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: جمعه آینده روز جهانی قدس است. این روز نماد وحدت و اراده امت اسلامی و روز حمایت از ملتی است که با خون خود به دفاع از قبله نخستین مسلمانان برخاسته و هنوز هم هر جمعه جمعی از آنان توسط رژیم دژخیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شوند.

وی با بیان اینکه روز قدس متعلق به یک ملت نیست، گفت: این روز مخصوص یک قطعه جغرافیای این کره خاکی نیست بلکه روز تقابل حق و باطل و روز ایستادگی و مقاومت مظلومان عالم در برابر ظالمان و روز ستیز مستضعفان با مستکبران است.

موحدی کرمانی با اشاره به هفته اطعام نیازمندان و اکرام یتیمان گفت: جایگاه انفاق و رسیدگی به ایتام و محرومان بر کسی و پوشیده نیست و این موضوع اهمیت والایی در آمزوه‌های اسلامی و قرآنی دارد. قرآن هرجا که از نماز به عنوان قرب به خدا یاد کرده از انفاق نیز به عنوان خدمت به خلق یاد کرده است. بدون توجه به بندگان خدا قرب به خدا ممکن نیست و کمال آدمی براین اصل استوار است؛ عبادت خدا و کمک به بندگان خدا.

وی اظهار کرد: سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) رسیدگی به ایتام، فقرا و محرومان جامعه بوده است؛ ترک این ویژگی پیامدهای زیان‌باری دارد. این مسئله در شرایط کنونی اقتصادی که زندگی برای محرومان دشوارتر شده اهمیت مضاعفی دارد. همه کسانی که تمکنی دارند نباید از این موضع غفلت کنند. امیدوارم با مشرکت مردم مؤمن امور رسیدگی به ایتام و محرومان شتاب بیشتری بگیرد.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرماندار دلیجان درجلسه شورای اداری شهرستان دلیجان که با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: ارتش اسرائیل علی رغم کمک‌های قدرت‌های بزرگ دنیا نتوانست در مقابل ایران اسلامی اقدامی را صورت دهد و اقتدار ما در منطقه و جهان بیش از قبل برای همه روشن شد.

قاسمی با اشاره به اینکه عملیات سپاه غرور ملی را تقویت کرد، افزود: سپاه با حمله مقتدرانه خود هیمنه اسرائیل را در هم شکست و معادلات منطقه و جهان را تغییر داد.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این حق را داشت تا به صورت کاملاً قانونی و مشروع جواب این تجاوز نظامی را بدون هیچ‌نوع تعقیب بین‌المللی بدهد و تل‌آویو بعد از پاسخ ایران نخواهد توانست تهران را متهم به نقض قوانین بین‌المللی کند.

فرماندار شهرستان دلیجان جواب سپاه به جنایات اسرائیل را زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ در منطقه دانست و گفت: عملیات تاریخی سپاه پاسداران رویدادی مهم و سرنوشت ساز در منطقه و جهان است.

قاسمی با تأکید بر هوشیاری مردم در مقابل شایعات فضای مجازی، تصریح کرد: دشمنان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در فضای مجازی به دنبال فتنه انگیزی و خالی کردن دل مردم هستند که هوشیاری در مقابل این فتنه انگیزی ضروری است.

او خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح ما با اقتدار نشان دادند که از هیچ قدرتی در دنیا ترسی ندارند و با تأکید فرماندهی کل قوا در خصوص جواب به اقدامات اسرائیل آن را انجام دادند و مورد حمایت همه مردم و گروه‌های مقاومت منطقه قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ بود
  • ۲۹ فروردین در تاریخ حماسه آفرینی های ملت ایران همیشه جاودان است
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است