Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: امروز روز آزادسازی خرمشهر است که با انجام عملیات غرور آفرین بیت المقدس صورت گرفت و این فتح، الگویی برای ادامه استقرار انقلاب اسلامی و همچنین اجرای این الگو در منطقه است.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: مقاومت در برابر دشمن الگویی بود که از خرمشهر گرفتیم و همین الگو در لبنان باعث فرار اسرائیلی‌ها از دست حزب‌الله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: وزن مقاومت در این سال‌ها بسیار تغییر کرده است و بقای اسرائیلی‌ها به ایجاد تنش و حمله به مردم بی‌گناه غزه است اما همین حمله‌ها نیز منجر به عقب‌نشینی آن‌ها و پذیرفتن شکست شده است.

مهدوی خاطرنشان کرد: سختی زیادی و رنج‌های فراوانی در فتح خرمشهر اتفاق افتاد اما خبر آزادسازی این شهر، وجدی را در بین ملت ایجاد کرد تا سختی‌ها فراموش شود و امروز هم جوانان انقلابی با مقاومت خود در همه عرصه‌ها در برابر دشمن، پیروزی را از آن خود خواهند کرد.

وی اعلام داشت: روز قدس هفته آینده خواهد بود و برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین به خیابان‌ها خواهیم آمد و این روز باعث شده تا ملت‌های مسلمان در برابر دشمن واحد خود متحد شوند.

خطیب جمعه اصفهان متذکر شد: تقاضای مردمی زیادی برای مکان برگزاری روز قدس در میدان امام (ره) شده بود و نهایتاً با موافقت امام جمعه محترم، این مکان به عنوان محل راهپیمایی انتخاب شد و انشالله حضوری پر صلابت از مردم را به دنیا نشان دهیم.

وی تأکید کرد: دادستان محترم اطلاعیه‌ای در مقابله با منکرات علنی جامعه دادند و که محتوای آن چیزی بود که فتوای مراجع و قوانین هم آن را تایید می‌کند اما نمی‌دانم چرا هر وقت بحث حفظ عزت خواهران مطرح می‌شود، عده‌ای سهواً یا عمداً به دنبال ایجاد اختلاف و مخالفت با قانون هستند.

مهدوی با اشاره به این که حفظ عفت و حیای جامعه ریشه فکری داشته و استدلال عقلی در پس آن قرار دارد گفت: از ریاست آموزش و پرورش به منظور تشویق بچه‌های کلاس اولی به حفظ حجاب برتر تشکر می‌کنیم.

به گفته وی، اطلاعیه دادستان اصفهان مطابق قانون و فتوای مراجع بوده و برخی در پی انتشار صحبت‌های نسنجیده علیه این اطلاعیه هستند، جامعه نیاز به آرامش دارد و هرکسی به خود اجازه ندهد با قوانین مقابله کند.

خطیب جمعه اصفهان در خصوص ایام ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: ارتباط روزه و تقوا در حصول رعایت برخی اخلاقیات است، خصوصاً غضب و شهوت. چرا که روزه عامل تضعیف غضب و شهوت در وجود انسان است.

وی ادامه داد: روزه صبر انسان را افزایش می‌دهد و کسانی که اهل روزه هستند با تحصیل صبر بر مشکلات زندگی پیروز می‌شوند، روزه تقویت عاطفه انسان‌ها است و سخاوت و ایثار را تقویت می‌کند و با روزه گرفتن، اراده تقویت می‌شود و دل از حب دنیا با روزه خلاص می‌شود.

مهدوی همچنین تصریح کرد: شب‌های قدر فرصت بسیار خوبی برای احیای روح و جان انسان است و باید برای این شب‌ها آماده باشیم تا تقدیرات جدید را برای خود و سایر مسلمان کسب کنیم.

وی یادآور شد: روایت است که ولایت امیرالمؤمنین و فرزندان ایشان در شب قدر، تقدیر شد و ظهور حضرت حجت (عج) نیز از این جدا نیست و باید در شب‌های قدر آن را از خدا بخواهیم.

مهدوی اعلام داشت: ایام شهادت حضرت علی علیه‌السلام هم در پیش بوده که ایام خاصی است و در مسجد امام خمینی (ره) اصفهان نیز برنامه اعتکافی برنامه‌ریزی شده و فرصت مناسبی است تا با آمادگی بیشتری به درگاه خدا تضرع و دعا کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادنای علیا رکوردار باران بهاری در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته پادنای علیا با ۲۱.۶ دهم میلی متر، دهاقان ۲۱.۹ دهم میلی متر، مبارکه ۱۴ میلی متر، شهرضا ۱۲.۱ دهم میلی متر، سمیرم ۹.۲ دهم میلی متر، مبارکه ۸.۴ دهم میلی متر، زرین شهر ۷.۷ دهم میلی متر و اصفهان با ۵.۵ دهم میلی متر پربارش‌ترین مناطق استان گزارش شده است.
لیلا امینی افزود: در این مدت طوفان لحظه‌ای در سمیرم با ۹۰ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه این سامانه بارشی امروز عصر به تدریج از استان خارج می‌شود، ادامه داد: براین اساس امروز در مناطق جنوب و جنوب شرق استان بارش پراکنده باران، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و تند باد لحظه‌ای و کاهش تدریجی ابر از بعدازظهر پیش بینی می‌شود.
لیلا امینی گفت: از روز پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه جوی پایدار خواهیم داشت، که بتدریج از بعدازظهر جمعه با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم بود.
وی ادامه داد: کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده ۱ تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات موفق وعده صادق سپاه
  • مراسم رژه نیروهای مسلح دراصفهان
  • پادنای علیا رکوردار باران بهاری در استان اصفهان
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • اقدام ایران، دفاع مشروع و مطابق با موازین حقوق بین‌الملل بود
  • ۸۶۳ نامه هشداری به مراجع ذیربط ارسال شد