Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزنی ظریف با همتای پاکستانی‌اش، خسارت ۳۵ هزار میلیاردی از سیل، خصومت بی حد و حصر ترامپ نسبت به ایران، پرداخت خسارت ۱۴ میلیون تومانی به کشاورزان سیل زده گلستان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه سوم خرداد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رایزنی ظریف با همتای پاکستانی‌اش، خسارت ۳۵ هزار میلیاردی از سیل، خصومت بی حد و حصر ترامپ نسبت به ایران، پرداخت خسارت ۱۴ میلیون تومانی به کشاورزان سیل زده گلستان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه سوم خرداد است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ خصومت بی حد و حصر نسبت به ملت ایران دارد

«مجید تخت روانجی» گفت: حرف‌های متناقض رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، نشانه روشنی از خصومت بی حد و حصر وی نسبت به ایران و ملت بزرگ ایران است. این مواضع برای ما ناآشنا نیست زیرا آن را در ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا قابل تفسیر می‌دانیم که آن هم نمونه بارز دیگری از خصومت با ملت ایران است.

 

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: این سخنان سخیف بیش از هر چیز نمایانگر بی‌اطلاعی از تاریخ چند هزار ساله ایران و عدم شناخت نسبت به مردم ایران است. ایران بزرگ‌ترین قربانی و در عین حال قدرتمندترین دشمن تروریسم در منطقه بوده و هست و نابودی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مشابه در سال‌های اخیر جزو آخرین اقدامات ایران در این زمینه بوده است که آقای ترامپ در جریان فعالیت‌های انتخاباتی خود به مبارزه ایران با داعش اذعان کرده بود.

 

خسارت ۳۵ هزار میلیاردی از سیل/ ساخت و تعمیر واحد‌های تعمیری طبق برنامه پیش می‌رود

«اسماعیل نجار» شب گذشته (پنجشنبه 2 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع بازسازی مناطق سیل زده پخش شد درباره اقدامات انجام شده از وقوع سیل تاکنون در این مناطق به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: برای کمک به مردم و ساکنان این مناطق تمام دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مسلح بنا به فرمان مقام معظم رهبری در جهت همکاری با بحث مقابله حضور دارند. نیمی از این بحث در اختیار جهادکشاورزی و نیمی دیگر در اختیار بنیاد مسکن است.

 

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده با اشاره به اینکه خسارت سنگینی به کشور تحمیل شده است، گفت: در برآورد اولیه حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان است که از این مقدار ۲۰ هزار میلیارد برای بحث تملک است تا زیرساخت‌هایی که مورد آسیب و تخریب قرار گرفته باید مورد تعمیر قرار گیرد و ۹ هزار میلیارد تومان دیگر در ارتباط با کمک‌های بلاعوض است.

 

وی با بیان اینکه بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند، گفت: در مرحله اول مقرر بود حدود سه هزار میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شود که بانک‌ها آن را تقبل کردند و در مرحله اول پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش‌های مختلف قرار دادند که باید بخش کشاورزی و مسکن باید در اولویت قرار گیرد. در استان‌های شمالی در بخش کشاورزی مبالغی پرداخت‌ شده است. در پلدختر و خرم آباد خسارت بیشتر بوده لذا تمام تمهیدات اندیشیده شده وبه بانک‌های عامل تعیین تکلیف شده و پرونده‌های مربوط نیز تشکیل شده است.

 

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری مبنی بر پرداخت خسارت حوزه کشاورزی گفت: مطابق ماده ۱۰ و ۱۲ مربوط به مدیریت بحران دولت سالانه حدود هزار  تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌تواند از محل صندوق توسعه ملی برداشت کند. سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان  در اختیار صندوق توسعه ملی بیمه کشاورزی قرار گرفت که مجموعه مبالغ دریافتی ما از محل بیمه کشاورزی ۱۶ میلیارد و پرداخت‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان بود.

 

۱۴۶ واحد تولیدی استان گلستان از سیل دچار خسارت شدند/پرداخت خسارت ۱۴ میلیون تومانی به کشاورزان

«محمد غراوی» شب گذشته (پنجشنبه ۲ خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع بازسازی مناطق سیل زده پخش شد درباره وضعیت کنونی استان گلستان و اقدامات انجام شده در این استان گفت: تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی دچار خسارت و آسیب شدند. فاز اول و دوم و بخصوص فاز سوم شهرک‌های صنعتی خسارت زیادی دید.

 

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه ۱۴۶ واحد تولیدی دچار خسارت شدند، گفت: خسارت را به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کردیم از این رو مصوبه‌ای پیرامون میزان خسارت بخش تولیدی در هیئت دولت تصویب می شود و تسهیلات را در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به بازگشت بیش از 3 هزار نفر به محل کار خود گفت: پس از مقابله با سیل در اولین فرصت واحد‌های تولیدی به مرحله قبل خود باز گشتند و در واحد‌های تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

 

غراوی درباره میزان خسارات وارده شده از سیل در حوزه کشاورزی نیز گفت: ما بازرسی‌های میدانی دقیقی را انجام داده‌ایم و تاکنون ۳۲۱ پرونده در حوزه بخش کشاورزی نسبت به پرداخت آن اقدام شده است. حدود ۱۴ میلیارد تومان به حساب کشاورزی واریز شده است، ۱۸۲۵ پرونده دیگر در دست اقدام است تا به بانک معرفی شود

 

منطقه شرایط بسیار دشواری را می‌گذراند

«محمد جواد ظریف» پس از ورود به اسلام‌آباد در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به این کشور همسایه و دیدارهایی که با مقامات عالی رتبه آن خواهد داشت، اظهار کرد: همان طور که بارها اعلام کرده‌ایم ارتباط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در شرایط کنونی که منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می‌گذراند و اقدامات خطرناکی در منطقه دارد شکل می‌گیرد نیاز است که با همسایگان مشورت و گفت‌وگو کنیم و این سفر هم در همین راستا صورت گرفته است.

 

این دیپلمات عالی رتبه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انتظار جمهوری اسلامی ایران از همسایگانش در برابر تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا چیست، گفت: آنچه بسیار روشن است این است که این تحریم‌ها نظم بین‌المللی را نشانه گرفته و در صورتی که با آن مقابله نشود، جامعه بین‌المللی را گرفتار خواهد کرد.

 

ظریف خاطرنشان کرد: ما امروز می‌بینیم که آمریکا با قلدری تحریم‌هایی را علیه ایران تحمیل کرده است و همزمان نیز تحریم‌هایی را علیه چین تحمیل کرده و اگر جامعه بین‌المللی اجازه دهد که این روش ادامه پیدا کند در واقع نظم ارتباطات جهانی در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که به هیچ قانونی پایبند نیستند.

 

وزارت دفاع آماده حضور در خرمشهر‌های فراروی انقلاب است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی»، مقاومت و دفاع مقدس، ملت ایران را الگوی راهبردی و راهگشا برای عبور پیروزمندانه و افتخار آمیز کشور از فتنه جنگ تحمیلی اقتصادی امروز دشمن دانست.

مشروح بیانیه وزارت دفاع را در زیر می‌خوانید:

حماسه آزادسازی خرمشهر که پس از یک سال و نیم اشغالگری و جنایت آفرینی ارتش بعثی صهیونیستی صدام و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ و در عملیات غرورآفرین و حیرت انگیز بیت المقدس رقم خورد، از دستاورد‌های راهبردی و تعیین‌کننده دفاع مقدس و نقطه عطف تاریخی در مرحله نوین جنگ پس از حذف بنی‌صدر از صحنه معادلات دفاعی کشور محسوب می‌شود.

 

یادآوری رویداد‌ها و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی رخداد‌ها و حوادث عبرت آموز آن دوران از جمله حماسه بزرگ و ماندگار آزادسازی خرمشهر می‌تواند صیانت از این ثروت ناب ملی را تضمین و نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی به ویژه نیرو‌های مسلح مقتدر ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع را از تردید‌ها و غفلت‌های راهبردی برابر توطئه‌ها و سناریو‌های دشمنان بر حذر دارد.

 

توانمندی و اقتدار ما امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست

دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» در آیین پاسداشت حماسه آزادسازی خرمشهر که با حضور جمعی از یگان‌های نیروهای مسلح استان و آحاد مردم در مصلای نماز جمعه بندرعباس برگزار شد، از عملیات بیت المقدس به عنوان عملیاتی مهم ، راهبردی و کم‌نظیر یاد کرد و گفت: این عملیات غرورانگیز که دستاوردها و ثمرات  بسیار ارزشمندی را برای ما به همراه داشت،  امروز در دانشکده‌های مهم نظامی دنیا  بررسی و تحلیل می شود.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در آن زمان ما امکانات کافی نداشتیم و سطح عملیات بسیار وسیع بود، ارتش بعث تمام امکاناتش را به میدان آورده بود، آنها رو به روی خرمشهر دژی ساخته بودند که باور کردنی نبود، اما با لطف و عنایت پروردگار و ایمان، ولایت مداری، مقاومت و مجاهدت رزمندگان خرمشهر آزاد شد.



دریادار تنگسیری از آزادسازی خرمشهر به عنوان  افتخاری بزرگ برای ملت ایران نام برد و افزود: در خلق این عزت و شکوه ملی ارتش قهرمان و سپاه جان بر کف و بسیج در هم ادغام شدند و با وحدت و همدلی حماسه‌ای آفریدند که باید از آن در طول تاریخ کشورمان یاد کنیم.



وی با بیان اینکه در آزادسازی خرمشهر با دست خالی دشمنی را به شکست کشاندیم که در اوج آمادگی قرار داشت، خاطرنشان کرد: امروز نیز اگر بخواهیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم، باید این تاریخ پرافتخار را یادآوری و به رخ  آنان بکشیم.



فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقدامات و توطئه های خصمانه دشمنان علیه ایران اسلامی، اظهار کرد: دشمن بداند ملت ما جنگ‌طلب نیست، ما خواهان جنگ نیستیم، اما مرد جنگیم؛ دشمنان ما را  از مرگ نترسانند؛ قسم یاد کرده ایم که تا آخرین نفر و آخرین نفس راه شهدای عزیز که راه افتخار ایران اسلامی است را ادامه دهیم.



وی افزود: ما در مقابل دشمن ایستاده‌ایم؛ حال این دشمن می خواهد هر دشمنی باشد؛ چرا که اتکای ما به خداست و از هیچ کس غیر از خدا نمی هراسیم.

 

رایزنی ظریف با همتای پاکستانی‌اش درباره آخرین تحولات منطقه

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و رایزنی با مقامات پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است، صبح امروز با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

 

وزیران امور خارجه ایران و پاکستان در این مذاکرات، با ابراز اطمینان از روابط خوب و سازنده دو کشور و اهمیت تداوم مشورت‌های سیاسی در آینده، در خصوص آخرین موضوعات و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن روزه اولی ها ماه رمضان مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد روزه اولی ها دختران روزه اولی خسارت سیل ماه مبارک رمضان مسجد اردبیل سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران

وزرای خارجه ایران و روسیه درمورد تبعه روس که خدمه کشتی توقیف شده توسط ایران است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و حسین امیرعبداللهیان، وزرای خارجه ایران و روسیه در مورد سرنوشت تبعه روس که در کشتی توقیف شده توسط ایران حضور داشت تلفنی گفت‌وگو کردند.

سفارت روسیه در ایران نیز امروز اعلام کرد که خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی در بندرعباس با خانواده خود به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد.

سفارت روسیه در ایران در صفحه اجتماعی خود نوشت: «بر اساس اعلام مقامات رسمی ایران، شناور دریایی «آریس» که یک شهروند روسی نیز جز خدمه آن است، به بندر عباس منتقل شده است.»

اخیراً شرکت مالک کشتی «ام. اس. سی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی در حال عبور از تنگه هرمز بود که توسط ایران توقیف شد.

در این بیانیه آمده است: خدمه کشتی توقیف شده ۲۵ نفر هستند و این افراد برای تضمین سلامتی خود و بازگرداندن کشتی با مقامات ذیربط در ارتباط هستند.

پیش‌تر یک رسانه آمریکایی خبر داد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

ساعتی بعد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که یک تبعه روس در میان خدمه این کشتی حضور دارد.

کد خبر 745170

دیگر خبرها

  • مهارت دیدنی تبدیل ناخن گیر به یک چاقوی زیبا و کاربردی (فیلم)
  • فیلم جالب از لحظه ورود امیرعبداللهیان به نیویورک با همراهی همتای ترک
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • یکی از ظریف ترین نمونه های کار روی چوب (فیلم)