Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@14:18:29 GMT

فایرفاکس از گوگل‌کروم پیشی می گیرد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۵۹۳

فایرفاکس از گوگل‌کروم پیشی می گیرد

موزیلا به عنوان شرکت توسعه دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس اعلام کرده که قصد دارد سرعت نسخه جدید آن را به گونه‌ای افزایش دهد که از گوگل کروم نیز پرسرعت تر باشد.

با توجه به افزایش اهمیت مساله امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، موزیلا همچنین به تلاش برای افزایش ضریب امنیتی در نسخه جدید این مرورگر یعنی فایرفاکس ۶۷، نیز اشاره کرد و به کاربرانش این اطمینان را داد که با خیال آسوده به وب گردی و ارسال پیام و ایمیل‌های موردنظر خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موزیلا مدعی شده است که آخرین و جدیدترین نسخه مرورگر محبوب فایرفاکس قادر خواهد بود صفحات فضای مجازی را بین ۴۰ تا ۸۰ درصد سریع‌تر و زودتر بارگذاری کند و برای کاربران نمایش دهد
ماریسا وود، معاون مدیر محصولات فایرفاکس در مصاحبه‌ای با گزارشگر وب‌سایت the verge اعلام کرد که موزیلا به منظور افزایش قابل ملاحظه سرعت و همچنین امنیت سایبری نسخه جدید فایرفاکس بهینه سازی های متعددی را انجام داده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، اپل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی تأیید کرد که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ (WWDC 2024) در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود. اپل معمولاً در کنفرانس‌های سالانه‌ی WWDC روی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای گوشی آیفون و مک بوک و اپل واچ و سایر محصولاتش متمرکز می‌شود.

بدون شک در مراسم اپل شاهد توجه ویژه به هوش مصنوعی خواهیم بود. با وجود تمامی شایعه‌ها، هنوز دید کاملی نسبت‌ به برنامه‌های اپل نداریم و مشخص نیست که غول آمریکایی چه ایده‌هایی در سر می‌پروراند.

گزارش‌ها می‌گویند اپل روزانه چند میلیون دلار برای مدل‌های زبانی بزرگ خود هزینه می‌کند و ظاهراً با برخی از خبرگزاری‌ها وارد مذاکره شده است تا با مقالات آن‌ها، هوش مصنوعی خود را تعلیم دهد.

اپل در پی امضای قرارداد همکاری با گوگل و OpenAI و بایدو است تا از هوش مصنوعی این شرکت‌ها در دستگاه‌هایش استفاده کند. بخشی از هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و با استفاده از مدل زبانی اختصاصی این شرکت پردازش می‌شود و قابلیت‌هایی که به سرورها متکی هستند، احتمالاً توسط گوگل یا OpenAI (و بایدو در چین) ارائه خواهند شد.

در کنار هوش مصنوعی، انتظار داریم اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS و macOS و watchOS و سایر سیستم‌های عامل خود را به‌نمایش بگذارد. شایعه‌ها می‌گویند که iOS 18 صفحه‌ی هوم جدیدی دارد و برخی از نرم‌افزارهای پیش‌فرضش اصلاح می‌شوند.

ممکن است در WWDC شاهد رونمایی دو مدل جدید از ایرپاد هم باشیم که یکی از آن‌ها بدون قابلیت حذف نویز عرضه می‌شود و دیگری به این ویژگی مجهز خواهد بود. احتمال رونمایی نسل جدید ایرپاد مکس هم وجود دارد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888445

دیگر خبرها

  • تغییر لوگوی گوگل به افتخار عباس عطار، عکاس ایرانی
  • محدود کردن میزان رم مصرفی در قابلیت جدید مرورگر مایکروسافت
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد!
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • حرف‌های تلخ ستاره ملی‌پوش؛ در گوگل در مورد مرگ جستجو می‌کردم!
  • ​​​​​​​روش های بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل
  • گوگل از عملکرد خود در اروپا دفاع می کند
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!