Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که حضور ۵ هزار داعشی در شمال افغانستان حقیقت ندارد زیرا طالبان به این گروه فتنه‌گر اجازه فعالیت در افغانستان را نمی‌دهد. ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اخیرا «الکساندر بورتنیکوف» رئیس اداره امنیت فدرال روسیه گفته بود که بیش از 5 هزار جنگجوی داعشی در مرزهای شمالی افغانستان جا گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که حضور جنگجویان داعشی در شمال افغانستان حقیقت ندارد زیرا طالبان در سال‌های گذشته عملیات‌های بزرگی را بر ضد داعش انجام داده است.

وی تصریح کرد که بر اثر عملیات این گروه شمار بسیاری از جنگجویان داعشی کشته و یا اسیر شدند و تنها 200 جنگجوی داعشی توسط نیروهای آمریکایی و افغان نجات داده شدند.

مجاهد خاطرنشان کرد که حضور 5 هزار داعشی در شمال افغانستان حضور ندارد اما دولت افغانستان شماری از جنگجویان داعشی را در شهرستان «درزاب» ولایت تحت عنوان پلیس محلی مستقر کرده است.

وی افزود: آمریکا و دولت افغانستان تلاش می‌کنند تا از با این کار برای کشورهای همسایه و منطقه نگرانی‌هایی را به بهانه داعش ایجاد کنند.

سخنگوی طالبان اظهار داشت: آمریکا از گروه داعش در شرق افغانستان نیز حمایت می‌کند تا جبهه جدیدی علیه طالبان گشوده و کشورهای منطقه را تهدید کنند.

مجاهد تصریح کرد که طالبان  در مناطق تحت کنترل خود به گروه فتنه‌گر داعش اجازه فعالیت نمی‌دهد و برای محو آن نیز بارها عملیات انجام داده است.

این در حالی است که بر اثر عملیات گسترده طالبان سال گذشته مراکز گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان از بین رفت و بسیاری از جنگجویان این گروه یا کشته و یا به اسارت طالبان در آمدند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که روسیه با بزرگنمایی حضور داعش در شمال افغانستان تلاش می‌کند تا این موضوع را دستاویزی برای مداخله در امور صلح افغانستان قرار دهد.

اختلاف نظر کابل و مسکو درباره حضور داعش در شمال افغانستان سخنگوی طالبان: گروه تروریستی داعش را از شمال افغانستان ریشه‌کن کردیم

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد