Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:11:43 GMT

اقتدار جمهوری اسلامی مدیون تجربیات دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۷۸۶

اقتدار جمهوری اسلامی مدیون تجربیات دفاع مقدس است

تبریز-ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی با گرامیداشت سالروز ازادسازی خرمشهر، گفت: اقتدار، عزت و صلابت امروز جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مدیون تجربیات هشت سال دفاع مقدس است که در آن آحاد مردم مجاهدت کردند.

سردار اصغر عباسقلی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه طولانی‌ترین جنگی که به بشریت تحمیل شده است دفاع مقدس بود، افزود: در این جنگ نابرابر کلیه کشورهای استکبار در شرق و غرب علیه یک کشور مظلوم وارد جنگ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی در راستای تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی و برای مقابله با پیشرفت این انقلاب از سوی دشمنان اتفاق افتاد و البته آنها از ابتدای انقلاب دست به هر توطئه‌ ای زدند تا انقلاب را از بین ببرند اما اراده خدا و بصیرت مردم این انقلاب را پابرجا نگه داشت.
عباسقلی زاده اضافه کرد: زمانی که در 31 شهریور سال 59 صدام بعثی با تحریک دشمنان انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد گمان می ‌کردند ایران بدون پشتوانه و بدون حامی است و می‌ توان به راحتی آن را از بین برد اما فرماندهی امام راحل و از جان گذشتگی جوانان اجازه خودنمایی به دشمن نداد.
وی ادامه داد: صدام در کل جنگ تحمیلی به کشورهای استکباری شرق و غرب اعتماد کرد و این جنگ را شروع کرد اما ملت ایران با تکیه بر خدا و اتکا به مردم خود و مدیریت پیامبرگونه امام راحل به پیروزی دست یافت.
عباسقلی ‌زاده حمایت 45 کشور از رژیم بعث عراق در حمله به ایران را نشانه ای واضح از مظلومیت ایران در دفاع مقدس دانست و یادآوری کرد: این جنگ به نوعی جنگ هانی سوم بود که در یک جبهه ایران اسلامی قرار داشت و برعکس جنگ های جهانی اول و دوم تمام قدرت های شرقی و غربی در یک جبهه واحد قرار گرفته بودند.
وی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس با رعایت قوانین بشریت توسط ایران انجام گرفت از اینرو با اینکه جنگ سال ها طول کشید اما کمترین تلفات را برای ما به دنبال داشت و شعار صلح و آتش‌ بس توسط بعثی‌ها نشان از هراس آنها از قدرت ایران بود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با تاکید بر انیکه باید به رهبر، مردم و نیروهای مسلح خود افتخار کنیم، اظهار داشت: افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته برای جهانیان ملموس بوده و کشورهای زیادی رویکرد خود را منطبق بر اصول جمهوری اسلامی تغییر می دهند.
عباسقلی‌زاده گفت: باید توجه کنیم که دولت آمریکا تا زمانی که مقاومت در بین ملت ایران وجود دارد دست از سر ما بر نمی‌ دارد و البته تا مادامی که مقاومت باشد، آمریکا هم هیچ‌ غلطی نمی‌ تواند بکند.
3038/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع دفاع مقدس جمهوري اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان آيين اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه شاهد کرمان برگزار شد و حاضران ضمن برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی با سر دادن شعارهایی بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم  گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بدون مردم و جدا از مردم نمیدانست و به همین  علت همه پرسی( رفراندوم) برگزار شد و نظرشان برای تشکیل جمهوری اسلامی ایران گرفته شد. 

 سردار معروفی دوازدهم فروردین  راه نقطه عطف و بزرگترین جشن و شادی  دانست که برای همیشه در تاریخ ثبت شد ه و مایه افتخار است . 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: :اوج بزرگی انقلاب اسلامی اکنون است که بزرگی و عظمت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بیشتر مشاهده می‌شودکه تفکرش در جبهه مقاومت اکنون ریشه دوانده و عمیق شده است. 

وی همچنین تلاش برای رفع مشکلات مردم،تلاش برای پیشروندگی کارها و عملیاتی کردن کارهای جامعه  را از ویژگیهای انقلابی بودن برشمرد و تاکید کرد: مسئول انقلابی برای پیشرفت کار مردم کمر همت می‌بندد و تلاش می‌کند که کاری برزمین نماند و تابع رهنمودها و دستورات امام خویش است . 

 شعارهای «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «مگر امت بمیرد علی تنها بماند»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است»، «رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می‌کنم»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «اسرائیل اسرائیل، کودک‌کش و جلاد است»، «فلسطین فلسطین، عامل اتحاد است»، «رهایی فلسطین همیشه در فکر ماست نابودی اسرائیل زیبایی ذکر ماست»، «جنایت منطقه زیر سر آمریکاست کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست»، «مرگ بر آمریکا»، «مثلث شوم ابلیس، آمریکا و اسرائیل و انگلیس»، «نماد شیطان لعین آمریکاست محور هر جنایتی آمریکاست» و... از جمله شعارهایی بود که در این مراسم سر داده شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد