Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نماز سیاسی و عبادی جمعه خراسان رضوی به رشادت های جوانان در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر اشاره و بر حفظ روحیه مقاومت تأکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در موضوع وعده‌های خداوند متعال در قرآن بود، یکی از آیاتی که در این زمینه آیه 134 سوره مبارکه انعام است که می‌فرماید وعده خدا آمدنی است و شما قدرت ندارید که خدا را نسبت به تحقق وعده‌ای که عنایت فرموده ناتوان کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهدمقدس گفت: انسان در مسیر زندگی‌اش معمولا با موانعی روبه‌رو می‌شود که سعی می‌کنید با استعداد و قدرت و توان وجودی خودش برطرف کند در واقع زندگی انسان میدان جنگ، مبارزه با مشکلات و موانع در سر راه خواسته‌های خود اوست که انسان مرتبا با این موانع و مشکلات در زندگی در ستیز و نبرد است.

علم‌الهدی بیان کرد: توسعه علم و فناوری نمی‌تواند همه سنگ‌ها را از سر راه انسان بردارد؛ بسیاری از مسائل در گذشته بشر بود که رشد علم و دانش این‌ها را از سر راه بشر برداشت و خیلی از نشدنی‌ها، شدنی شد اما آیا همه موانع با رشد علم و فناوری درست می‌شود؟ این گونه نیست؛ آن بخشی از موانع را انسان می‌تواند از سر راه خودش بردارد که علل و عواملش در حوزه شناخت انسان باشد.

خطیب جمعه مشهدمقدس با اشاره به اهمیت شب‌های قدر تاکید کرد: امروز روز سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر است، امام بزرگوار فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ این جمله از ابعاد مختلف قابل تحلیل و تبیین است، این جمله به چه معناست؟ کجای فتح خرمشهر اراده و قدرت و عنایات پروردگار بود؟

علم‌الهدی بیان کرد: فتح خرمشهر با برنامه‌ریزی فرماندهان و برنامه‌ای که آنها تنظیم کردند در کنار قدرت رزمندگان اسلام فتح شد؛ نه طوفانی، نه سیلی آمد و نه جریانی که بگوئیم در دست اینها نبود و همان سبب فتح خرمشهر شد؛ نقش خدا کجای این قضیه بود؟ آنهایی که در عرصه فتح خرمشهر و در عملیات بیت‌المقدس اقدام کردند دو جریان بودند؛ یکی فرماندهانی که برنامه‌ریزی کردند و یکی هم رزمندگان از جان گذشته‌ای که وارد عملیات شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به خدا و اطمینان به خدا در این جریان بسیار کارساز بود و با اطمینان به خدا عملیات خرمشهر برنامه‌ریزی شد و رزمندگان نیز اراده پیروزی کردند و پیروز شدند و آنها نیز به خدا مطمئن بودند و عقیده داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انسان‌هایی با عشق به خدا به کاری غیرممکن از نظر نظامی دست زدند و خدا نیز کمک کرد؛ خدای رزمندگان ما خدای بعثی‌ها نیز بود؛ اراده آنها نیز دست خدا بود اما رزمندگان ما با اعتماد به خدا اراده کردند و خدا در دل بعثی‌ها غفلتی انداخت که آنها غافلگیر شدند زیرا در زمان فتح شاهد بودند برخی بعثی‌ها در سنگرهای خرمشهر خوابیده‌اند، خدا اینها را غافلگیر کرد و غفلت را بر آنها مسلط کرد؛ 50 هزار آدم اسلحه به دستی که برای جنگ آمده بودند و مجهز به تمام تسلیحات بودند دست روی سر تسلیم رزمندگان اسلام شدند.

علم‌الهدی افزود: خدا در دل طرف مقابل دو کار کرد؛ ابتدا غفلت و سپس ایجاد رعب از قدرت اسلام در دل آنها انداخته شد و با این کیفیت، خرمشهر فتح شد و کسی که در همان لحظه اول با یک عمق توحیدی این واقعیت را درک کرد، امام بزرگوار بود که فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد، خدای سال 63، خدای سال 98 نیز هست؛ خدای جنگ نظامی، خدای جنگ نرم امروز دشمن نیز است؛ مقام معظم رهبری فرمودند این جنگ، جنگ اراده‌ها است و ما پیروز هستیم زیرا دشمن تکیه‌اش بر منافع و تجهیزات و سلطه اقتصادی‌اش است اما ما که ایستاده‌ایم، تکیه ما بر خدا و توکل بر خداست.

وی تاکید کرد: دشمن مولا ندارد و تکیه‌اش بر خودش است اما ما مولا داریم اما باید اراده کنیم تا کمک و اعانت پروردگار به نفع ما قرار گیرد؛ تمام گیر ما در همین اراده است، امروز مردم اراده کرده‌اند مقاومت کنند و در سختی‌ها و تنگناها در مقابل دشمن ایستاده‌اند اما این عزیزانی که می‌خواهند این جامعه و کشور را اداره کنند اینها نیز اراده کرده و با تمام قدرت بیایند و تنگنای معیشتی را از سر راه بردارند و مشکلات گرانی را برطرف کنند و اراده کنند.

علم‌الهدی اظهار داشت: اگر خدای نکرده چنین اراده‌ای نباشد تنها اراده مقاومت از سوی مردم مشکل را برطرف نمی‌شود مردم ما در هر شرایطی پیروز هستند کما اینکه در دوران دفاع مقدس مردم بودند پیروز شدند، برخی جریان‌های مدیریتی ادعا کردند و به امام گفتند به ما اختیار و فرماندهی بدهید و امام برای اینکه عذرشان موجه باشد این اختیار را دادند؛ آخرش چه شد؟ مسیر 70 کیلومتری را دشمن دو ساعته در مرز ما طی کند که اگر با اتومبیل سواری قرار بود بیاید به این زودی نرسیده بود و دشمن مملکت را گرفت؛ این جریان‌ها قدرت طلب بودند اما مردم ما خواستند بر دشمن پیروز شوند و مردم اراده کردند دین خدا را یاری کنند.

وی افزود: آن روز مشکلات سیاسی و اقتصادی و شیطنت‌های گروهک‌های التقاطی را داشتیم و عده‌ای از جان گذشته به فرمان امام جبهه رفتند و دشمن را با دست خالی شکست دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آنهایی که گفتند به ما اختیار بدهید، چند ماه بعد سفیداب و سرخاب کردند و توالت کرده از این مملکت فرار کردند و سر در دامن استعمار اروپایی و آمریکایی گذاشتند، اما این مردم بودند که پیروز شدند، مردم و امام بودند که جنگ را تمام کردند و امروز اقتداری دارند که آمریکا جرات نزدیک شدن به ما را ندارد.

وی تصریح کرد: امروز عده‌ای دنبال نشاط جوان هستند: نشاط جوان با تار و با رقص‌های نامشروع یک مشت دختر هرجایی و با اجراهای بی بند و بار محقق نمی‌شود؛ مثل امشبی که بعد از فتح خرمشهر بود جوانان نشاط داشتند و امروز آن نشاط را چگونه می‌توان ایجاد کرد؟ آن نشاط این بود که آن جوان که جنگ نظامی کرد  نشاط داشت و نشاط امروز این است که جوان، امیدآفرین و باامید به گذشته، در عرصه جنگ اقتصادی قدم بردارد و فضا را برای جوان آماده کردن به معنای نشاط جوان است نه بی بندوباری و ولنگاری.

علم‌الهدی گفت: جوان باید با تکیه بر قدرت خودش کشور را بسازد و در مقابل دشمن بایستد و معیشت را بالا ببرد و این استعداد در جوان امروز ما هست اما باید فضا را برایش فراهم کنید؛ در آن دوران یک روزی بنده خدمت امام بودم و عده‌ای از رزمندگان آمده بودند امام اینها را برای حضور در جبهه نصیحت کنند؛ صدای اینها که بلند شد ناگهان متوجه شدم امام راحل، انقلابی پیدا کردند؛ ایشان در تملک نفس بی‌نظیر بودند؛ اما آن روز ایشان منقلب شدند و صدایشان قطع شد و حرفشان را ادامه ندادند و مدتی سکوت کردند و سپس فرمودند این صدا را شنیدید؟ اگر 10 نفر از اینها آن روز بودند امیرالمومنین(ع) غریب نمی‌شد.

امام جمعه درگز: سوم خرداد نماد نصرت الهی و خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت است

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: خدا ماه مبارک رمضان را وسیله ای برای آزمایش بندگان خود قرار داد تا آنها که در این آزمایش پیروز می شوند به مقام قرب الهی دست پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به فضیلت های بی شمار شب های قدر عنوان کرد: شب قدر کلید اصلاح همه امور و فرصت کسب نیازهای دنیوی و اخروی است؛ مطابق فرمایش روایات اسلامی، در شب نوزدهم تقدیر انسانها نوشته می شود، در شب بیست و یکم قطعی شده و در شب بیست و سوم امضای نهایی اتفاق می افتد؛ پس چه زیباست که انسان این سه شب بندگان را به تضرع، استغفار و طلب حاجت از خدای خود سپری کند.

امام جمعه درگز سوم خرداد را نماد نصرت الهی و خرمشهر را نماد ایستادگی دانست و تاکید کرد: در یوم الله سوم خرداد، خدا به واسطه ایمان، شجاعت و استقامت رزمندگان اسلام، پیروزی را به ما ارزانی کرد؛ این روز بزرگ درسی است برای همه تا بدانیم راه غلبه بر دشمن نه سازش، بلکه مقاومت و ایستادگی است.

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان تصریح کرد: هیچگونه مشکل و نقصی در ساختار نظام وجود ندارد، اما آنچه که امروز در کشور مشکل آفرین شده کوتاهی، ناتوانی و سلایق گوناگون مجریان قانون است.

وی افزود: مدیران فرسوده و بی انگیزه توانایی پیشبرد اهداف انقلاب را ندارند؛ امروز برای تحقق این مهم به جوانان جهادی و انقلابی نیاز داریم که باید زمینه حضور آنها در مدیریت اجرایی کشور فراهم شود.

امام جمعه درگز تبیین کرد: دشمن با استفاده از غفلت و خواب زدگی برخی مسئولین در حال توطئه چنینی برای ناامید کردن ملت به ویژه جوانان است و در این راه از ابزارهایی همچون تبلیغ فعالیت بیهوده در فضای مجازی، شهوترانی و ترویج مواد مخدر بهره می گیرد؛ لذا مردم باید با افزایش فهم سیاسی و بالابردن تحرک و نشاط در جامعه این توطئه را خنثی کنند.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: مردم بدانند چیزی به زوال آمریکا و اسرائیل باقی نمانده؛ آل سعود رو به سقوط و حذف از عرصه جهانی بوده و با توکل بر خدا آینده روشنی پیش روی نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه تربت حیدریه: نمایندگان مجلس دهم از معیشت مردم غفلت کردند

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: پیاده سازی سبک زندگی اسلامی، یعنی انسان باید در تمام شئون زندگی از قبیل اعتقادات، باورها، گرایش ها و اندیشه ها و رفتارهای اخلاقی و عملی بر اساس آموزه های دین و آنچه که کتاب و سنت به آن اشاره کرده عمل کند.

وی تصریح کرد: در شرایط آرایش جنگی و برخورد اراده ها، عامل موفقیت و راه نجات کشور ارائه سبک زندگی اسلامی در تمام شئون زندگی افراد جامعه است.

عصمتی از تجمل گرایی، اسراف و تجمل گرایی بعنوان آفات جامعه یاد کرد و افزود: اولویت نخست دوری از این آفات متوجه کارگزاران حکومت است چرا که طبق روایتها مردم جامعه به امرای خود می نگرند و زندگی می کنند.

وی در بخشی دیگر به یکی از نامه های امیر المومنین علیه السلام که خطاب به "ابن حنیف یکی از کارگزاران حکومت" که دعوت یک مهمانی اشرافی و تجمل گرایی را پذیرفته اشاره کرد و بیان داشت: در این نامه حضرت می فرمایند گمان نمی کردم این مهمانی را پذیرفته باشی و بر سر سفره حاضر می شدی، اما بدان هر مامونی امامی دارد و باید به امام خود اقتدا کند و شما نمی توانید این چنین زندگی کنید.

خطیب جمعه تربت حیدریه همچنین از روز سوم خرداد بعنوان نماد مقاومت امت اسلامی یاد کرد و افزود: فتح خرمشهر آنقدر عظمت داشت که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی رزمندگان اسلام با اعتقاد و اعتماد خدا و جهاد و مبارزه بی امان و روحیه شهادت طلبی دشمن بعثی که استکبار جهانی با تمام قدرت از آن حمایت می کرد از خرمشهر بیرون راندند.

امام جمعه تربت حیدریه در پایان خطبه ها تاکید کرد: نمایندگان در مجلس دهم اقدامات مناسبی برای معیشت مردم نکردند و می طلبد منتخبین ملت با وضع قوانین کارگشا در رفع معضلات اقتصادی و رشد و بالندگی کشور تلاش کنند.

امام جمعه رشتخوار: هدف ما در ادامه راه آزاد سازی خرمشهر، نجات قدس شریف است

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی بن ابیطالب شهر رشتخوار با تأکید بر اینکه باید قدردان فرصت پیش آمده در شبهای قدر باشیم، گفت: باید با شب زنده داری در شب های قدر، و آماده کردن زمینه خودسازی، کاری کنیم که این خودسازی ذخیره آخرت ما شود.

وی در ادامه در رابطه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر با اشاره به جمله حضرت امام خمینی (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: وقتی بندگان خدا در مسیر خدا قرار می‌گیرند و در صحنه‌های سخت شرکت و با دشمن می‌جنگند و کاری می‌کنند که ظلم دشمن به خودش بازگردد، این مفهوم را می رساند که بندگان خدا باعث آزادی خرمشهر شدند.

حجت‌الاسلام جهانشیری در ادامه همین مطلب، افزود: ما امروز مدیون زحمات شهدا که برای خدا جنگیدند، هستیم، ما امروز به سوم‌ خرداد افتخار می کنیم و هدف ما نیز این است، که با ادامه دادن این راه قدس شریف را از دست اسرائیل غاصب نجات دهیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان رشتخوار همچنین با تاکید بر اینکه امروز نیز ما برای مقابله با دشمن به جوانان مومن و انقلابی در کشور نیاز داریم، افزود: هر کجایی که دشمن قصد نفوذ به کشور را داشته باشد، نیاز ما به حضور جوانان انقلابی در آن صحنه است، امروز بهترین الگو برای جوانان ایران اسلامی آن جوانانی هستند، که در طول دوران دفاع مقدس کارهای بزرگ از خود به یادگار گذاشتند.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه در واقعه ۳ خرداد کسی فکرش را هم نمی کرد که ما بتوانیم خرمشهر را آزاد کنیم، اذعان داشت: یک روز خرمشهر مرز ماست و امروز فضای مجازی که نباید اجازه دهیم که دشمن از این فضا و از این طریق به جوانان ما نفوذ کند.

امام جمعه رشتخوار در ادامه با اشاره به بحث سبک زندگی و تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در این رابطه گفت: باید سبک زندگی ما سبک اسلامی داشته باشد، نه اینکه اجازه دهیم که غرب برای خود در این سرزمین سرباز تربیت کند، روش زندگی را با نفوذی که ایجاد میکنند به مصرف‌گرایی و اشرافگرایی برسانند، امروز قطعاً یکی از راه‌های پیشرفت ما این است که سبک زندگی ما اسلامی باشد.

امام جمعه سبزوار: خرمشهرهای در پیش تنها با مقاومت فتح خواهند شد

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با بیان اینکه فتخ خرمشهر به دست جوانان این مرز وبوم با تکیه بر مقاومت بود اظهار داشت خرمشهرهای در پیش هم با مقاومت فتح خواهند شد.

وی در ادامه با بیا اینکه راهکار مذاکره هیچ گاه مثمر ثمر نخواهد بود تاکید کرد: هدف دشمن از مذاکره تنها گرفتن قدرتهای ما نظیر قدرت موشکی وهسته ای است وهدف دیگری جز این ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه قدرت ما بر اساس توانمندی های داخلی وخودکفایی خود به دست آمده ابراز داشت: ما هیچ گاه برای از دست دادن توان خود مذاکره نخواهیم کرد.

توان موشکی  و پیشرفت های دفاعی امروز جمهوری اسلامی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است که ترس بر اندام دشمنان افکنده است.
مقیسه همچنین به در پسش بودن لیلی قدر اشاره کرد وافزود: باید از این فرصت تحجد وشب زنده داری به بهترین شکل استفاده کنیم .

امام جمعه سرخس: خرمشهر امروز در فرهنگ و اقتصاد است/قوه قضاییه برخورد با چپاولگران بیت المال را بیشتر کند

حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با بیان اینکه توسل به ائمه رمز ایستادگی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: زمانی دشمن با تمام توان و حمایت ابرجنایتکاران به ما حمله کردند و دستان ما خالی بود و پشتوانه حکومتی با وجود بنی صدر ملعون و منافقین داخلی نداشتیم و خرمشهر به خاطر خیانت عده ای در داخل سقوط کرد.

امام جمعه سرخس افزود: ملت ما با فرمان امام همه عزم خود را برای آزادسازی خرمشهر جزم کردند و توانستند شاخ ابرقدرت ها را بشکنند.

وی با اشاره به سخن امام (ره) که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: این سخن امام راحل (ره) یعنی مواظب باشید خط سیر را اشتباه نرویم و الان نیز که ۴۰ سال در مقابل این ابرجنایتکارها ایستادیم لطف و توجه خداوند است.

̉خطیب جمعه سرخس عنوان کرد: امروز یاری کردن دین در یاری کردن ولی فقیه است و اگر پشتیبان ولی فقیه باشیم دشمنان ما هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه خرمشهرها در پیش است، گفت: خرمشهر آن زمان به عنوان الگویی برای مقاومت فتح شد و دیگر خرمشهرها برای جنگ نظامی نیست و جنگ نامتقارن و جنگ اراده ها را داریم که به مراتب از جنگ نظامی سخت تر است.

وی اضافه کرد: در جنگ نظامی جبهه ها مشخص است اما در جنگ فعلی تصرف فکر و ذهن است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه امروز خرمشهر در فرهنگ و اقتصاد است، گفت: اگر امروز فرهنگ و اقتصاد ما به دلیل وجود بنی صدرهای زمان در محاصره دشمن است باید هسته های انقلابی مقاومت کنند و مانند حصر آبادان این محاصره را بشکنند.

وی عنوان کرد: جوان ها می توانند فرهنگ ما را در جنگ اراده ها از حملات دشمن حفظ کنند و در این راه باید اعتقادات ما قوی باشد و از رهبری تبعیت کنیم.

امام جمعه سرخس بیان کرد: اقتصاد ما نیز امروز در محاصره است و مردم ما در فشار معیشتی به سر می برند و همه باید دست به دست هم بدهیم و با اقتصاد مقاومتی حصر اقتصادی را بشکنیم.

حجت الاسلام بختیاری اظهار کرد: قوه قضائیه باید نظارت ها را قوی تر کند و دست چپاولگران بیت المال را قطع کند و نظارت جدی روی مسائل اقتصادی داشته باشد.

وی فضای مجازی را خطر جدی امروز کشور دانست و گفت: هسته های انقلابی باید آرایش جنگی بگیرند و باید کاملا آماده در مقابل آرایش دشمن باشیم.

امام جمعه سرخس با اشاره به هفته مجلس، گفت: مجلس دهم کارنامه خوبی ندارد و باید قوانین بازدارنده تنظیم و تصویب کنند تا جلوی فساد اقتصادی گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

دیگر خبرها

  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند