Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@11:38:32 GMT

تبلیغات صداوسیما خلاف سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۸۶۹

تبلیغات صداوسیما خلاف سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز،‌ 3 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ ضمن بیان اهمیت شب‌های قدر و ضرورت بهره‌گیری از این فرصت طلایی، یک شب شب‌زنده‌داری در راه خدا را تضمین‌کننده سعادت و جلب روزی مادی و معنوی دانست و افزود: حیف است که خودمان را از این خوان پر برکت الهی محروم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یوم‌الله سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است، گفت: در طول هشت‌سال دفاع مقدس عملیات‌های متعدد و بزرگ بسیاری انجام و شهرهای مختلفی آزاد شد، اما خرمشهر و عملیات «الی‌بیت‌المقدس» به عنوان نماد تبلور اراده مردم ایران و رزمندگان جان‌برکف دفاع مقدس برجسته شده است.

امام جمعه اسالم با اشاره به تعبیر حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: وقتی ما در راه یاری دین خدا قدم برداریم، خدا هم به یاری ما می‌آید. این تفکر و عقیده امروز هم راه برون‌رفت از مشکلات کشور است و باید در جامعه حاکم شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه سیل امسال علاوه بر خسارت‌های مادی صدمات فکری و اجتماعی هم بر جای گذاشته است، خاطر نشان کرد: نمونه آن دغدغه و نگرانی صدها هزار دانش‌آموز کنکوری است که مدرسه، کلاس، کتاب و دفترشان را سیل برد و درگیر حفظ جان و زندگی خود شدند و اکنون باید در موعد مقرر در آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت کنند. بی‌تردید این دانش‌آموزان آمادگی لازم برای شرکت در کنکور را ندارند و خواهان تعویق زمان برگزاری آزمون هستند.

وی با بیان اینکه عده‌ای با طرح اعطای ضریب یا سهمیه بیشتر به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده سعی در جبران این خسارت دارند، تصریح کرد: دانش‌آموزی که سیل کتاب و دفترش را برده سهمیه به دردش نمی‌خورد؛ از طرف دیگر سهمیه دادن به کنکوری‌های استان‌های سیل‌زده نوعی اجحاف و ناعدالتی در حق دانش‌آموزان دیگر استان‌هاست.

باقری بهترین راهکار برای دانش‌آموزان کنکوری مناطق سیل‌زده را تعیین زمان بیشتر برای مطالعه دانست و گفت: تعویق زمان کنکور تنها راه عادلانه است. اکنون در یک شرایط خاص قرار داریم و اگر برنامه آموزشی دانشگاه ها کمی دیرتر شروع شود یقینا اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسالم ادامه داد: پس از رای نیاوردن دوفوریت طرح تعویق کنکور در مجلس، پیام‌های متعدد و تماس‌های مکرر از دانش‌آموزان استان‌های سیل‌زده و حتی غیر سیل‌زده دریافت کردم؛ دانش‌آمورانی که از ترس قبول نشدن در کنکور گریه می‌کردند لذا بر خودم لازم می‌دانم صدای مظلومیت این دانش‌آموزان را به گوش مسئولان برسانم تا از حقوقشان دفاع شود.

امام جمعه اسالم خطاب به مسئولان، یادآور شد‌: کنکور نقش مهمی در آینده تحصیلی و شغلی فرزندان این مرز و بوم دارد و لذا از مسئولان می‌خواهیم با آینده دانش‌آموزان معامله نکنند و خودشان را جای دانش‌آموزان کنکوری بگذارند و نگرانی خانواده‌هایشان را درک کنند.

وی خواستار ورود رئیس جمهور به بحث تعویق کنکور شد و اضافه کرد:‌ ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و افراد اثرگذار تا جایی که می‌توانند سعی کنند آرامش به قلب‌های نسل جوان ما برگردد.

باقری به تبیین فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع شاعران و اظهار گله‌مندی ایشان از صدا و سیما پرداخت و عنوان کرد: ولی فقیه به عنوان رهبر جامعه در استمرار حرکت انبیای الهی و ولایت رسول‌الله(ص) وظیفه هدایت مردم را براساس تزکیه و تعلیم دارد لذا همه ما باید مطیع و پیرو منویات ایشان باشیم.

امام جمعه اسالم عدم هماهنگی و زمان‌بندی نادرست در پخش سریال‌های ماه مبارک رمضان را موجب حضور کمتر مردم در مساجد و شرکت در برنامه‌های معنوی این ماه مبارک دانست و گفت: عادی جلوه دادن روابط خارج از عرف، ترویج تجمل و مصرف‌گرایی، عدم توجه به جایگاه نماز و روزه‌داری، ترویج خشونت و سیاه‌نمایی، نشان دادن چهره غیر واقعی از تاریخ و... از جمله ضعف‌ها و کاستی‌های آشکار سریال‌های ماه مبارک رمضان است.

این کارشناس دینی برخی از برنامه‌ها و تبلیغات صدا و سیما را خلاف سبک زندگی ایرانی - اسلامی دانست و متذکر شد: صدا و سیما باید یک دانشگاه فرهنگ‌ساز باشد و از آموزه‌های اهل بیت(ع) بهره بگیرد لذا امروز انتظارات از صدا و سیمای جمهوری اسلامی بسیار بالاست. البته منکر تولید برنامه‌های مفید و محتوایی صدا و سیما نیستیم، اما نفوذ برخی افراد و جریانات حال صدا و سیما را ناخوش کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه اسالم صدا و سیما سبک زندگی ایرانی اسلامی تعویق کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی در قم برگزار می‌شود

 به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدتقی موسوی‌فر دبیر میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در اندیشه رهبر انقلاب اسلامی گفت: نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی ویژه اولیا، مربیان و مبلغان دینی با مجموعه متنوعی از مستند‌های تلویزیونی، پادکست، کتب و مجلات الکترونیکی که در اختیار مخاطبان جشنواره قرار می‌گیرد، در حال برگزاریست.

دبیر میز تخصصی سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در این جشنواره مخاطبان می‌توانند مجموعه‌های محتوایی که جهت افزایش سواد تربیتی در حوزه زیست مجازی تدوین شده و از طریق کانال زندگی پلاس در پیام رسان‌های ایتا، بله، روبیکا و شاد در اختیارشان قرار می‌گیرد را مشاهده و بصورت خلاصه نویسی در قالب‌های ورد، پاورپوینت، ایکس‌مایند، پرزی و … ارسال کنند و از جوایز ارزنده بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: مهلت شرکت در این جشنواره از ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ است و علاقمندان جهت دریافت منابع جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال زندگی پلاس به نشانی https://eitaa.com/Zendegi_plus مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • ۶۴ هزار کردستانی در مسابقه پیامکی «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی در قم برگزار می‌شود