Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@17:50:41 GMT

حجاب حفظ آزادی فکری است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۵۱۱۷

حجاب حفظ آزادی فکری است

آیت الله مهدوی گفت: تقاضاهای زیادی پیرامون مکان برگزاری مراسم روز قدس هفته ی آینده در اصفهان از طرف مردم و نخبگان انجام گرفته بود که مکان راهپیمایی ها به میدان امام اصفهان ختم شود که نهایتا با مشورت مسئولین و موافقت امام جمعه محترم بنا شد راهپیمایی به سمت میدان امام باشد.

‎به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت اسلام سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، امروز جمعه سوم خردادماه در خطبه نخست نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: امیرمومنان علی (ع) در خطبه های نماز جمعه خود مردم را به تقوا سفارش می کردند، به خصوص در ایامی که مشرف بر شب های قدر هستیم و هرچه موانع در وجودمان کمتر باشد بهتر می توانیم از برکات شب های قدر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه اصفهان اظهار کرد: یکی از موارد تقوا این است که فرد بدهکار به خالق و مخلوق نباشد، اگر نماز قضایی یا روزه ای بر ضمه ی اوست، یا اگر حقوق مالی بر گردن دارد باید سعی کند در این فرصت جبران کند و یکی از مسائل مهم در استفاده از شب های قدر هم  گذشت از ظلم هایی است که در حق شما انجام شده است؛ گاهی حقی از شما ضایع شده یا کسی اتهامی به شما وارد کرده و دل شما از او رنجیده شده، بین خود و خدا می‌توانید او را عفو کنید و این بشارت سوره ی نور است که خداوند می فرماید اگر دیگران را عفو کنید مشمول عفو الهی می شود.

آیت الله مهدوی در خطبه دوم نماز جمعه امروز اصفهان با اشاره به روز سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بزرگ بیت المقدس، گفت: الگویی که ما از فتح خرمشهر گرفتیم نکات فراوانی دارد که در استمرار انقلاب اسلامی و همچینین در منطقه و کشور های دیگر از آن استفاده می کنیم.
وی افزود: الگو هایی که یکی از مهم ترین آن بحث مقاومت در مقابل دشمن است همانگونه که حزب الله لبنان در سال ۷۹ برای اولین بار اسرائیل را به گونه ای تضعیف کرد یکی از فرماندهان صهیونیست گفت ما عقب نشینی نکردیم بلکه فرار کردیم ، و از آن به بعد چند مرحله دیگر رژیم غاصب برای رعب و وحشت مسلمانان به غزه حمله کرد و شکست خوردند و مجبور به پذیرش آتش بس شدند و آبروی نداشته آن ها بیشتر از بین رفت و امیدواریم این درسی که از فتح خرمشهر گرفتیم را همیشه سرلوحه ی امور قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یاد آوری نزدیک شدن به روز جهانی قدس، تاکید کرد: جمعه هفته آینده روز قدس است که بنا به فرموده امام خمینی جمعه آخر ماه مبارک رمضان برای حمایت از ملت مظلوم فلستطین و در مقابله ی با دشمن غاصب و حکام مرتجع منطقه که مخفیانه در فکر همکاری با رژیم صهیونیستی بودند، روز قدس اعلام شد. طرح امام جان تازه ای را به ملت ها دمید و آنها را متوجه کرد و باعث انسجام ملت ها شد و امروز پس از سال‌های سال بعد از اعلام امام خمینی شاهدیم روز قدس به چه روز عظیمی تبدیل شده است. جهان اسلام به حرکت در می آید و با اتحاد و یک پارچگی مقابل دشمن میایستند و امیدوارم روزی را شاهد باشیم که در نقشه جغرافیایی دنیا کشوری به نام اسرائیل نباشد و دنیا از شر این غده سرطانی خلاص شود.

آیت الله مهدوی افزود: تقاضاهای زیادی پیرامون مکان برگزاری مراسم روز قدس هفته ی آینده در اصفهان از طرف مردم و نخبگان انجام گرفته بود که مکان راهپیمایی ها به میدان امام اصفهان ختم شود که نهایتا با مشورت مسئولین و موافقت امام جمعه محترم بنا شد راهپیمایی به سمت میدان امام باشد. که انشاالله خاطره ی خوبی در هفته آینده در راستای مبارزه با استکبار به یادگار گذاشته شود.

خطیب جمعه اصفهان اظهار کرد: دادستان محترم اطلاعیه را در مقابله با منکرات علنی جامعه داده اند و در دفاع از عزت و بزرگواری خواهران گرامی که بنا برفتوای مراجع تقلید است و قوانین نظام جمهوری اسلامی هم همین را اعلام می کند، اما نمی دانیم این مسئله چیست که هر موقع حرف از حفظ عزت خواهران و حجاب می شود و بحث دوچرخه سواری علنی خواهران،عده ای  همیشه به دنبال ایجاد اختلاف و مقابله با قوانین هستند که زمانی بحث حجاب اجباری را مطرح کردند. در صورتی که حجاب قبل از اجبار قانونی الزام عقلی از درون است و معنا ندارد که قانون شکنان منکر کمربند اجباری پلیس می شوند. اگر الزام می کنند به رعایت غذای سالم،  معنا ندارد عده ای از غذای سالم فرار کنند و هر گونه غذای آلوده در اختیار مردم گذارند. غذای سالم قبل از اجبار قانونی الزام عقلی از درون است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: همانگونه که رعایت حفظ هوای پاک قبل از اجبار یک نوع الزام عقلی است چطور بعضی افراد در این مسائل که با چشم دیده می‌شود مشکلی ندارند اما به حجاب که می‌رسند که نوعی استدلال عقلی است که استدلال آن حفظ عفت و حیای جامعه و حفظ آزادی فکری است و حفظ بنیاد خانواده ها و جلوگیری از چشمان ناپاک است که استدلال عقلی است عقل می‌گوید برای سلامتی جامعه خواهران و برادران باید پوشش مناسب داشته باشند. چه شده که بعضی افراد در سمت های خاص خود، مثلا در معاونت ریاست جمهوری در پوشش اینگونه مسئولیت ها مرتب به دنبال ایجاد التهاب در فضای جامعه هستند و از بصیرت کافی  برخوردار نیستند.

 آیت الله مهدوی اظهار کرد: چرا باید اطلاعیه ای که متناسب با فتوای شرعی و فتوای مراجع است و مطابق با  قوانین قوه قضاییه هست را به چالش بکشند و در فضای مجازی موافقت یا مخالفت کنند، چه لزومی دارد اگر مسئول دلسوز است.این موارد را رسانه ای کند. 

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: نمی دام آیا این افراد توجه دارند به تبعات صحبت های نسنجیده ی خود؟ بنده در همین مکان از قوه قضاییه تقاضا دارم با استقلال خود، برخورد قانونی و جدی با کسانیکه در زیر لفافه مسئولیت خود اینگونه ایجاد اختلاف می کنند و با بهانه های فریبنده مانند جلوگیری از مخالفان ورزش بانوان در جامعه التهاب ایجاد می کنند، برخورد کند، در صورتی که جامعه  ما در حال حاضر نیازمند آرامش  است و انتظار می رود برای یک بار هم که شده این مباحث را به گونه ای جمع کند که هر کسی به خود اجازه ندهد به مقابله با احکام شرعی و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیت الله مهدوی اصفهان حجاب و عفاف خطبه نماز جمعه روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در حکمی حجت‌الاسلام «محمد بارانی» را به عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.
متن حکم نماینده ولی فقیه در استان به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ محمد بارانی (دامت توفیقاته)
سلام علیکم
ضمن تقدیر از تلاش‌های صادقانه و خدمات خالصانه جنابعالی در دوره مسئولیت امامت جمعه شهرستان مهدیشهر، شما را که به زینت تقوا و معنویت، علم و معرفت و نیز مردمداری آراسته هستید به عنوان امام جمعه موقت شهرستان سمنان منصوب می‌کنم.
رجاء واثق دارم حضور جنابعالی در این مسئولیت نیز منشأ خدمات و برکات فراوانی برای مؤمنین و بویژه جوانان و فرهیختگان خواهد بود.
امید است در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق و سربلند باشید.

مرتضی مطیعی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان

 

دیگر خبرها

  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • طرح نور در گلستان حمایت می شود/ تمام قد در کنار پلیس هستیم
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام تسلیت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان برای درگذشت هوادار تراکتور تبریز