Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 3 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن گرامیداشت حماسه غرورآفرین سوم خرداد و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در بازپس‌گیری خرمشهر، اظهار کرد:‌ ملت مقاوم و سرافراز ایران با دستان خالی دست تا بن دندان مسلح را از خاک کشور بیرون کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرارسیدن لیالی پرفضیلت قدر و تقارن این شب‌ها با ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، یادآور شد:‌ باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و آموزه‌های علوی به ویژه ظلم‌ستیزی و مبارزه با ستمگران را در جامعه جاری و سازی سازیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز امپراطوری رسانه‌ای غرب از همه ابزارها برای به زانو در آوردن ملت ایران استفاده می‌کند، گفت:‌ سه جبهه غربی، عربی و عبری فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده‌ای را علیه نظام به راه انداخته‌اند و عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و رسانه‌ای را علیه ایران متحد کرده‌اند.

امام جمعه رشت فضای مجازی را در خدمت صهیونیسم جهانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دانست و متذکر شد:‌ امروز دشمنان اسلام و انقلاب می‌خواهند به واسطه ترویج سبک زندگی غربی به تدین مردم ما خدشه وارد کنند و جوانان را از فرهنگ اهل بیت(ع) دور سازند.

وی فاصله گرفتن از ارزش‌های ملی و مذهبی را موجب پوچی و بی‌هویتی دانست و تصریح کرد:‌ انسانی که با باورها و اعتقادات دینی و فرهنگ بومی خود رابطه نداشته باشد خیلی زود فریب دشمن را می‌خورد و تسلیم می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند یاری‌دهندگان دینش را یاری می‌کند، گفت:‌ چهل سال است که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و هر روز شاهد لطف و عنایت خداوند به این کشور و نظام بودیم. بی‌تردید حضور مردم انقلابی، فهیم، آگاه و بصیر در همه صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب و ولایت و خون شهیدان روز به روز بر عزت و اقتدار نظام می‌افزاید.

وی فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری را راهگشای امروز و فردای کشور دانست و اظهار کرد:‌ امروز رهبر انقلاب بر استفاده از جوانان مومن و متعهد و انقلابی در مسئولیت‌ها تاکید دارند، زیرا متاسانه شاهد هستیم برخی از مسئولان شایستگی مسئولیت را ندارد و با اشرافی‌گری بین خود و مردم فاصله ایجاد کرده‌اند.

این کارشناس دینی ساده‌زیستی و دوری از اشرافیت را یکی از آموزه‌های علوی به ویژه برای مسئولان نظام اسلامی دانست و تاکید کرد:‌ مسئولان باید عدالت علی(ع) را سرلوحه خود قرار دهند و تحت تاثیر افراد فاسد قرار نگیرند، زیرا فساد ارزش‌های نظام اسلامی را از بین می‌برد.

امام جمعه رشت خواستار تصویب قوانین مبتنی بر اسلام توسط مجلس شورای اسلامی شد؛ نه قوانین با رنگ و بوی غربی و بیان کرد:‌ مجلس شورای اسلامی عصاره نظام و ملت اسلامی است، اما رهبر انقلاب نسبت به تصویب برخی از قوانین که رابطه‌ای با نظام اسلامی ندارد، گله‌مند هستند.

وی بروز فسادها و اختلاس‌ها و لجام‌گسیختگی‌های اداری و اقتصادی طی سال‌های اخیر را نتیجه غفلت مجلس در تصویب قوانین کارآمد دانست و یادآور شد:‌ مشکلات ناشی از نابسامانی‌های اقتصادی متوجه مردم است، در حالی که بسیاری از مفاسد اقتصادی جای خوب و راحتی در زندان دارند لذا ضرورت برخورد قاطع و سریع با دانه‌درشت‌ها احساس می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پرداخت وام‌های میلیاردی به برخی از افراد و عدم بازپرداخت این وام‌ها، عنوان کرد:‌ بسیاری از مشکلات موجود در کشور به خاطر عدم نظارت و سوء‌مدیریت و قانونگذاری ناکارآمد و اجرای نادرست قوانین است لذا مسئولان اراده لازم را جهت رفع مشکلات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه خداوند همواره توبه انسان از گناهان را می‌پذیرد، عنوان کرد:‌ انسان توبه‌کار غرور و تکبر را از وجود خود دور می‌کند و به سوی خداوند باز می‌گردد لذا اسلام جایگاه ویژه‌ای برای توبه قابل است و در قرآن سخن از توبه و بخشش خداوند به میان آمده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان توبه‌کار باید در مقام جبران گناهان گذشته برآید، گفت:‌ نادانی و جهالت منشا همه خطاها و گناهان است و لذا جامعه اسلامی باید نسبت به آثار و تبعات منفی گناه و منکر علم پیدا کند تا راه درست را از نادرست تشخیص دهد.

وی با تاکید بر لزوم توبه به‌موقع و همراه با خلوص، خاطرنشان کرد:‌ انسانی که از روی جهل مرتکب گناه می‌شود باید به زودی توبه کند تا خدا گناهش را ببخشید لذا توبه در زمان جوانی سفارش شده و اگر انسان در زمان پیری به فکر توبه باشد، شایسته نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: سه نفر از عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا گفت: شبکه‌های اجتماعی این افراد بعد از دستگیری مسدود و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

وی تاکید کرد: با کسانی که در فضای مجازی به ارزش‌های دینی و اسلامی و اعتقادات مردم هتاکی می‌کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

فرمانده انتظامی بروجرد تاکید کرد: فضای مجازی و کانال‌ها و پیج‌های شهرستان بروجرد توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد رصد می‌شود و در صورت مشاهده هتاکی به نظام و مقدسات اسلامی، شناسایی و صفحات مجازی آنان مسدود و گردانندگان آنان دستگیر خواهند شد.

دیگر خبرها

  • کیف حامل مدارک هویتی، بانکی و چند فقره چک به صاحبش برگردانده شد
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • دنباله‌روی از الگو‌های حکمرانی غربی نتیجه فاصله‌گیری از قرآن است
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • شعار سال جهت حرکت کلی نظام و کشور را مشخص خواهد کرد