Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:57:07 GMT

عکس‌های غیررسمی از آموزش فضانوردان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۵۲۵۱

عکس‌های غیررسمی از آموزش فضانوردان

عکس‌های منتشر شده از فضانوردان معمولا تصاویر رسمی از آن‌هاست؛ اما آموزش فضانوردان، همیشه این‌گونه نیست و لحظه‌هایی در وضعیت‌های خاص قرار می‌گیرند که رسمی نیستند و کمتر عکسی از آنها در این موقعیت‌ها منتشر می‌شود. ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم به نقل از ایسنا، همه ما عادت کرده ایم که فضانوردان را ضمن تمرین‌های قبل از سفر، در لباس فضایی و یا در مراکز آموزشی و یا شبیه‌ساز سفینه‌های فضایی، ایستگاه‌های فضایی و مشابه آنها ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عکس‌ها را می‌توان تصویرهای رسمی منتشر شده از آنها نامید؛ ولی آموزش فضانوردان، همیشه آنگونه نیست و لحظه‌هایی در وضعیت‌های خاص قرار می‌گیرند که رسمی نیستند و کمتر عکسی از آنها در این موقعیت‌ها منتشر می‌شود و به همین دلیل، آموزش و تمرین‌های مردان فضا برای مردم، تصویری متفاوت پیدا کرده و آنها چهره‌ای مافوق عادی پیدا می‌کنند؛ در صورتی که اینطور نیست، آنها هم انسان‌هایی هستند مثل همه ما، مانند ما می‌نشینند، راه می‌روند و زندگی می‌کنند و آموزش‌ها هم همیشه با ابهت نیستند!


عکس‌هایی که می‌بینید صحنه‌هایی است از آموزش فضانوردان که کمتر دیده شده:

در سه تصویر اول "گریسام" و "یانگ"، فضانوردان جمینی -3 در حال صحبت درباره مأموریت شأن با کارشناسان ناسا هستند؛ البته در حالتی خاص! در عکس بعدی استراحت "چارلز کنراد" بعد از یک تمرین با همکارانش در مورد عملیاتی که باید در پرواز فضایی داشته باشند؛ صحبت می‌کند، البته در وضعیتی غیررسمی! در این عکس همچنین "نیل آرمسترانگ"، "ریچارد گوردون" و "ویلیام آندرس" هم دیده می‌شوند.

اما شاید عکس آخر، شرحی جذاب‌تر داشته باشد. نخستین گروه‌های فضانوردان، از خلبانان طراز اول به حساب می‌آمدند؛ اما همین افراد هم برای سفر به فضا مجبور بودند تن به تمرین‌هایی بدهند که ظاهراً برای خلبان‌هایی در آن سطح خنده دار به نظر برسد. اما بر اساس نظر کارشناسان لازم بود انجام شود. در این عکس "نیل آرمسترانگ" که تا زمان انتخاب شدن برای سفر به فضا، بارها در عملیات هوایی مختلف شرکت داشت، ضمن تمرین فرود با چتر نجات، البته بدون چتر و از بخش باربری یک ماشین در حال حرکت با سرعت کم، خود را به بیرون پرت می‌کند!

 

انتهای پیام/

R1395/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال الدین ماشاریپوف هافبک ازبکتسانی تیم فوتبال استقلال بعد از دیدار با شمس آذر قزوین راهی امارات شد. وی روز گذشته در تمرین استقلال حضور نداشت تا شایعاتی در مورد عدم هماهنگی او با کادر فنی مطرح شود اما این بازیکن در نهایت شب گذشته به تهران بازگشته است.

ماشاریپوف قرار است در تمرین امروز تیم فوتبال استقلال شرکت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرین اختصاصی ستاره‌های پرسپولیس | ببینید
  • بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • تمرین استقلال تعطیل شد
  • دیدار غیررسمی سران کانادا و لهستان برای کمک به اوکراین
  • آخرین تمرین رئال مادرید پیش از ال کلاسیکو / فیلم