Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@22:46:27 GMT

اشتباهات خود را به کمبود اختیارات ربط ندهید

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۵۳۲۳

اشتباهات خود را به کمبود اختیارات ربط ندهید

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

عده‌ای اشتباهات خود را به کمبود اختیارات ربط ندهند/ نادیده گرفتن هشدارهای صریح رهبری در موضوع برجام باعث شرایط فعلی است/ جوان‌گرایی برای رشد و پیشرفت کشور جدی گرفته شود

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: رهبر معطم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود به صراحت بیان فرمودند که در خصوص برجام و مشکلات کشور هشدارهاب جدی به مسئولان داده‌اند اما این هشدارها جدی گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: اینکه با وجود هشدارها نسبت به ادامه مسیر اقدام کرده‌اند دلیل اصلی شرایط فعلی است، بنابراین کمبود اهتیارات را بهانه و توجیه این وضعیت عنوان نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: عده‌ای در تلاش هستند تا اشتباهات خود را به پای رهبری بگذارند، این اقدام نادرست بوده و باید اشتباهات خود را بپذیرند.

وی، ادامه داد: اشاره رهبر انقلاب در دیدار اخیر به موصوج جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان در اداره کشور، باید توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شود تا شاهد پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف باشیم.

حجت‌الاسلام قریشی، تذکران رهبری در خصوص اجرای برنامه‌های نامناسب در محیط‌های علمی را بسیار حائز اهمیتعنوان کرد و گفت: مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالی باید در این حوزه با جدیت تمام وارد کار شوند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص برکات ماه رمضان، بیان داشت: یکی از نمودهای اصلی در این ماه برگزاری مجامع قرآنی و به خصوص آیین جمع‌خوانی قرآن کریم است و خوشبختانه با استقبال پرشور مردم همراه شده است.

وی، اضافه کرد: باید قدردان مردم و مسئولانی بود که در این جلسات و برنامه‌ها شرکت می‌کنند و نسبت به معارف اسدامی حساسیت دارند.

امام جمعه ارومیه، فضیلت شب‌های قدر را نیز یادآور شده و از مردم خواست تا نسبت به حضور در مراسمات ویژه این شب‌ها جدیت داشته باشند.

وی، در بخش پایانی سخنان خود، خطاب به مسئولان، درخواست کرد تا در وضعیت اقتصادی موجود با تمامم توان از تولید داخلی حمایت کنند و صادرات و واردات را کنترل شده انجام دهند.

حکومت علوی الگوی کامل برای مدیریت جامعه است/ خرید و سفارش خودروی خارجی برای ادارات با شعال رونق تولید تطابق ندارد 

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه نباید انسان در مسائل دینی و سیاسی بی خاصیت باشد، اظهار کرد: دشمن به دنبال نماز، عبادت، روزه و مسئول و مردم بی خاصیت هستند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمنان و در راس آنها آمریکا به دنبال اسلام آمریکایی هستند، افزود: دشمنان با اسلام ناب محمدی(ص) مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه بی خاصیت بودن مساوی با اسلام آمریکایی است، گفت: دشمنان با اسلام علوی، زهرایی، حسین و حسینی و جعفری مخالف بوده و از آنها می ترسند و به دنبال این هستند که تنها نماز بخوانیم ولی اشدا علی الکفار و رحما بینهم نباشیم، یعنی در واقع بی خاصیت باشیم.

حسن زاده با تبیین مهم ترین شاخصه های حکومت علوی تصریح کرد: پایبندی کامل به اقامه اصول دین مبین اسلام، اقامه قسط و عدل در نظام اسلامی، توجه به معنویت، تقوا و ساده زیستی از جمله شاخصه های حکومت علوی هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند، هر حکومتی که اساس کارش بر اقامه دین خدا نباشد، علوی نیست، گفت: اقامه دین الهی، نخستین شاخصه بوده و این شاخصه مادر همه خصوصیات دیگر زندگی امیرالمومنین(ع) و حکومت ایشان و عدالت، مردم سالاری و رعایت مردم در زندکی امیرالمومنین هم مربوط به همین است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه هر حکومتی که علوی نباشد یعنی منحرف شده است، اظهار کرد: اگر مسئولی اعم از امام جمعه و فرماندار و… علوی نباشد در واقع منحرف شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه جنگ ما جنگ ایمان و کفر است، تصریح کرد: اگر نتوانی در اعتقادات مردم تاثیرگذار باشی، یعنی به خطا رفته ای.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی مواقع آنقدر خطا زیاد شده که با مشاهده خطای کم، خوشحال می شویم، افزود: عدالت محوری   از دیگر شاخصه های حکومت علوی است و اگر عدالت محور باشی، در آن صورت علوی هستی و در غیر اینصورت معاویه ای هستی.

امام جمعه میاندوآب توجه به معنویات، تقوا و ساده زیستی را دیگر شاخصه برشمرد و گفت: مسئولان نظام اسلامی باید شاخصه های حکومت علوی را الگوی خود قرار داده و ساده زیست باشند و از تجمل گرایی خودداری کنند تا علوی گونه باشند.

حسن زاده با بیان اینکه مسئولی که ماشین ۳۰۰-۴۰۰ میلیونی سوار می شود، به درد مردم نمی خورد، اظهار کرد: قابل پذیرش نیست که در سال رونق تولید به اداره ای ماشین خارجی و ژاپنی بدهند، آیا این خیانت نیست؟

وی افزود: اگر جای دولت بودم، دستور می دادم تمام ماشین های خارجی را از ادارات جمع آوری و به جای آن ماشین های تولید داخل اهدا می کردم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه حتی به دورافتاده ترین روستای میاندوآب حتی با وانت نیز می توان رفت، گفت: آیا آنقدر که به خاطر ماشین خارجی برای اداره ات نامه می نویسی، برای مردم نیز نامه می نویسی؟

حسن زاده تصریح کرد: باید روح زندگی علوی یعنی عدالت، تقوا، پارسایی، پاکدامنی، بی پروایی در راه خدا و میل و شوق به مجاهدت در راه خدا را در خودمان زنده کنیم، باید به سمت این ها برویم، این اساس کار ما است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، گفت: رزمندگان اسلام با عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ بعد از ۵۷۸ روز خرمشهر را از دست دشمنان آزاد کردند.

حسن زاده هم چنین با تاکید بر بهره مندی از فیوضات شب های قدر، تصریح کرد: باید از این شب ها به بهترین نحو استفاده کرده و به درگاه الهی تقرب بجوییم.

وی با اشاره به اینکه در اسلام بن بست وجود ندارد، افزود: اسلام دین تجاوز و تعدی نیست ولی تعدی و تجاوز دیگران را نیز نمی پذیرد و دستور به ایستادگی و مقاومت و مقابله می دهد.

امام جمعه میاندوآب هم چنین به راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: در  این روز با مشت های گره کرد به میدان آمده و بار دیگر استکبارستیزی خود را با فریادهای مرگ بر آمریکا به نمایش می گذاریم.

نمایندگان بایست از وظایف اصلی خود غافل نشوند/ پرسشگری از رئیس جمهور اولویت اول کاری آنان باشد

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی بر لزوم تفکر و اندیشه بعد از تقوی تاکید کرد و گفت:انسان مؤمن و مُتّقی مطمئنا متفکر نیز خواهد بود

وی به علل ورود به بهشت اشاره کرد و گفت : اولین رُکن در نزول قرآن تغییر ایدئولوژی ،ایجاد اعتقاد و ایمان در وجود انسان است.
وی افزود: در روایت آمده است که در آخرالزمان همه در خصوص دین ارائه نظر میکنند و امروز بعضا شاهد پرداخت عده ای که هیچ سررشته ای از دین ندارند هستیم و در خصوص مسائل دینی ارائه نظر میکنند،این افراد بروند و در رشته تخصصی خود نظر بدهند.
خطیب نماز جمعه شاهین دژ به هفتم خرداد سالروز تشکیل اولین جلسه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یکی از مهمترین شاخصه های مجلس اسلامی را نظارت بر امور اقتصادی جامعه و پرسشگری از رئیس جمهور در خصوص اوضاع کشور عنوان کرد و ابراز داشت :نمایندگان مجلس در واقع چشم و گوش و دهان این ملت بایست باشند و با مطالبه گری های خود حق مردم را ستانده و نگذارند عده ای سودجو آن را پایمال کنند.
وی ادامه داد : امروز که دشمن آخرین نیرنگ ها و خدعه هایش را بکار بسته و جنگ اقتصادی را به راه انداخته است بایست نمایندگان چشمان تیزبین تری داشته و تمام جوانب اقتصادی را رصد و با پرسش و پاسخ از رئیس جمهور وضعیت روز کشور را در دست گیرند.
فصیح نیا بده بستانهای سیاسی و حزبی عده ای از نمایندگان که منافع ملی را فراموش و منافع شخصی را جایگزین کرده اند را از جمله علل غافل ماندن نمایندگان از وظیفه خود دانست و حاشیه سازی و ارتباط زیرپوستی بین نماینده و مدیران دولتی را نیز از دیگر عللی عنوان کرد که نماینده را از وظیفه اصلی خود غافل ساخته است و گفت :امید است در 9 ماه باقی مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی بتوانیم با شعور و اعتقاد وارد این عرصه شده و فردی لایق که منافع ملی را مقدم بر همه چیز میداند برگزینیم.

وی در پایان به فرا رسیدن شبهای قدر اشاره و نمازگزاران را دعوت به شرکت در این شبهای معنوی که آمرزش گناهان را درپی دارد کرد و همچنین سالروز شهادت اولین امام شیعیان مولی متقیان حضرت علی علیه السلام را نیز تسلیت گفت.

دعوت امام جمعه‌ اهل‌ سنت ارومیه برای حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس

 ماموستا عبدالقادر بیضاوی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل سنت ارومیه، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کرد و با اشاره به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه خودسازی و عبادت خداوند عزوجل بوده و ماهی است که قرآن کریم در آن نازل شده است.

وی در ادامه با اشاره به شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع) تصریح کرد: امام علی (ع) شخصیت بزرگ جهان اسلام بوده و همواره همراه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بود و از حق و عدالت دفاع می‌کرد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به روز جهانی قدس بیان کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرده و باید مسلمانان اعم از شیعه و سنی در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس شرکت فعال و باشکوهی داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید جهان اسلام از رژیم صهیونیستی غاصب و کودک‌کش در راهیپمایی روز جهانی قدس ابراز انزجار کرده و در مقابل این رژیم جنایتکار که همانند غده سرطانی در خاورمیانه دست به جنایت می‌زند ایستادگی کنند.

سوم خرداد روز ایثار و مقاومت در مقابل سلطه‌گران

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه ماکو به اهمیت شب‌های قدر اشاره و اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در سوره‌ قدر در خصوص اهمیت این شب‌ها می‌فرماید شب قدر بهتر از هزار شب است، یعنی هر عملی که انسان در این شب‌ها انجام می‌دهد، هزار برابر از شب‌های دیگر بهتر است و پروردگار عالمیان علت آن را در سوره قدر بیان می‌کند چرا که خداوند تبارک و تعالی قرآن را در یکی از این سه شب به صورت  یک جا بر قلب پیغمبر اکرم (ص) نازل کرده است.

وی افزود: انسان با نزدیک شدن به قرآن و اهل بیت، آنها را واسطه قرار می‌دهد و از خداوند طلب رحمت و مغفرت می‌کند بنابراین از جمله‌ اعمال شب قدر این است که انسان قرآن را بر سر خود می‌گذارد و خدا را به قرآن و اهل بیت قسم می‌دهد تا دعاهایش را قبول کرده و او را مشمول رحمت و مغفرت خویش قرار دهند.

امام جمعه ماکو بیان کرد: سوم خرداد ماه، روز ایثار و مقاومت و یادآور حماسه جاودانه‌ آزادی خرمشهر است و در این روز بود که رزمندگان اسلام توانستند با فرهنگ بسیجی و مقاومت، متجاوزان رژیم بعث عراق از این شهر بیرون کنند، البته امروز ملت ایران، با فرهنگ و تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت توانسته‌اند در مقابل سلطه‌گران و مستکبرین جهان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، عنوان کرد: معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید، دهه‌های آینده دهه‌های شما جوانان است و شما هستید که باید کار آزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است، نزدیک کنید.

هاشمی تصریح کرد: هم‌ اکنون شاهد هستیم که فرهنگ بسیجی در کشورهای اسلامی و همچنین جبهه مقاومت با فرهنگ بسیجی در عراق و سوریه شکل گرفته است و آنها توانستند با این فرهنگ، تروریست‌های تکفیری را از کشور خود بیرون کنند.

وی افزود: هم‌اکنون این فرهنگ بسیجی است که به جان استکبار جهانی رعب و وحشت انداخته و آنها از این می‌ترسند که این فرهنگ به سایر کشورهای اسلامی نیز نفوذ کند و منافع آنها در کل جهان به خطر بیندازد.

هاشمی بیان کرد: با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی هدف دشمن این است که با فشار اقتصادی و معیشتی، مردم را به ستوه آورد، بنابراین امروز مردم از مشکلات اقتصادی و معیشی رنج می‌برند، دولت باید به خاطر کاهش فشار بر روی اقشار ضیعف جامعه، قدم‌های مؤثری برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بردارد.  

وی اذعان کرد: هیچ کشوری برای پیشرفت اقتصاد ایران دل نمی‌سوزاند، رمز و راز پیشرفت کشورهایی چون چین، کره، ژاپن و آلمان، تکیه بر منابع انسانی و طبیعی داخلی آنها بود که مقام معظم رهبری از آن به نام اقتصاد مقاومتی یاد می‌کند و در ادامه همان سیاست، سال جاری را نیز به نام سال رونق تولید نامگذاری کرده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: زمانی که ما از تولیدات داخلی خود حمایت نکنیم، نخواهیم توانست، کشورمان را از بحران اقتصادی خارج کنیم، امروز استکبار جهانی می‌خواهد با تحریک اقلیت‌های قومی، به ملت ایران و نظام اسلامی ضربه وارد کند، بنابراین در شرایط کنونی رمز پیروزی اتحاد و انسجام وحدت و هم‌دلی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسراییل راهپیمایی کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار پیشوا، ظهر جمعه و در پی عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، پس از اقامه نماز جمعه به امامت حسینی میر امینی امام جمعه، نمازگزاران به منظور اعلام حمایت از حرکت قهرمانانه رزمندگان اسلام و در رأس آن‌ها نیروهای نظامی کشورمان علیه رژیم جعلی صهیونیستی و در جهت محکومیت دوباره جنایات این خون‌خوارترین انسان‌های تاریخ، از حرم حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) تا میدان امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.‌

بر اساس این گزارش این راهپیمایی با حضور سید محمد حسینی میر امینی امام جمعه، ابراهیم تاجیک نوری فرماندار، خیراندیش فرمانده سپاه شهرستان، مسئولین شهرستانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و آحاد مردم ولایت مدار شهرستان پیشوا برگزار شد.

گفتنی است که این راهپیمایی پرشور در حمایت از پاسخ قاطع و قانونی سپاه پاسداران به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل در حمله کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سرداران سپاه اسلام صورت گرفت و مردم انقلابی شهرستان با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل» و «سپاه انقلابی تشکر، تشکر» حمایت قاطع خود را از این اقدام شجاعانه و مقتدرانه دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند.

کد خبر 6082553

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسراییل راهپیمایی کردند
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک در دفاع از عملیات وعده صادق
  • تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • دیدار امام جمعه مهریز با فرمانده پادگان ارتش در مهریز