Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:31:16 GMT

گلزار شهدای عجب شیر و شیشوان غبار روبی شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۵۳۷۳

گلزار شهدای عجب شیر و شیشوان غبار روبی شد

تبریز- ایرنا - مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهیدان هشت سال دفاع مقدس عجب شیر و شیشوان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان با اهدای شاخه های گل و غبار روبی و عطر افشانی و قرائت فاتحه بر مزار شهدا، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه عجب شیر در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیت المقدس گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به کمک و خواست خداوند به دست آمد و شهدا با اطاعت از فرامین خداوند و رهبر زمان خود با فداکاری و ایثار و جانفشانی ،انقلاب اسلامی را در دنیا در برابر استکبار سرافراز کردند.
حجت الاسلام محمود شربیانی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و گفت: حوادث هشت سال دفاع مقدس، نقطه عطفی در تاریخ ایران است که با اوج آن، معجزه عظیم فتح خرمشهر است که در سال 1361 با عنایت خداوند رخ داد.
وی اظهار داشت: امروز وظیفه همه ما تداوم راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است.
وی افزود: وجود یک ملت متحد، رهبر شجاع و نیروهای نظامی و بسیجی آماده و جان بر کف ایران اسلامی را در مقابل تهدید دشمنان بیمه کرده است.
حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه سوم خرداد یادآور دوران اتحاد، ایثار و وفاق تمامی اقشار جامعه است ادامه داد: به خواست خداوند متعال و فرمان حضرت امام خمینی (ره) در عملیات بیت المقدس حماسه ای آفریده شد که نماد ایثار و ایستادگی مردم ایران اسلامی شد.
وی اظهار داشت: بغضی که 578 روز گلوی مردم را به واسطه تصرف خرمشهر توسط رژیم بعث گرفته بود، در سوم خرداد سال 61 شکست.
وی گفت: بازخوانی این حماسه تاریخی و ترجمان فرمایش حکیمانه امام راحل(ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد برای نسل‌های امروز، سناریوهای دشمن را با شکست مواجه کرده و رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی را در آن دوران جاودانه می‌کند.
امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده که قدرت این ملت با حمله نظامی از بین نمی‌رود و در نتیجه، دست به تحریم و فشارهای اقتصادی و جنگ فرهنگی زده است، گفت: همان گونه که تاکنون گذشته ثابت شده است، این ملت غیور با پیروی کامل از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با افزایش بصیرت و دشمن شناسی از این میدان مبارزه هم سربلند خارج می‌شود.
3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس شهدا عجب شير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها بزرگی عملیات وعده صادق را تبیین کنند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن دنبال کوچک‌نمایی عملیات وعده صادق است، گفت: رسانه‌ها بزرگی این اتفاق را تبیین کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اصغر امیرنیا در آئین گرامیداشت شهدای هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک روز ارتش و تبریک عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در حمله به مواضع رژیم صهیونسیتی، اظهار کرد: یاد و نام 28 شهید هنرمند استان کهگیلویه و بویراحمد را گرامی می‌داریم و سعادت و آسایشی که وجود دارد به برکات امام راحل و رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در وصیت‌نامه شهدا می‌بینیم که همه شهدا باور داشتند، زمانی که جان خود را فدای ایران اسلامی کردند بر سفره نعمت پروردگار خود خواهند نشست، افزود: نقش شهدای هنرمند و رسانه در دفاع مقدس بی‌بدیل بود و توانستیم از اتفاقاتی که در جنگ رخ داد بتوانیم مرور کنیم، به تعبیر رهبر انقلاب، رسانه آن قدر قوی است که می‌تواند جای جلاد و شهید را عوض کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتفاق عملیات وعده صادق بزرگ بود که رژیم صهیونسیتی و دشمنان نتوانستند این اتفاق را منکر شوند، آنها درصدد بودند و هستند خسارات را مخدوش و نشان ندهند، آنها به دنبال کوچک‌نمایی این رویداد هستند که در این راستا نقش اهالی رسانه اهمیت فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها علاوه بر نقش زینب‌گونه نقش انعکاس رویدادها و رسانه را ایفا می‌کردند، رزمنده‌ها سلاحی داشتند و با جان خود اسلحه را حمل می‌کردند، اما شهدای رسانه سلاح نداشتند و صرفاً با ضبط صوت و میکروفن در حال ثبت رویدادها بودند و یا در زمان استراحت رزمندگان آنها در حال نقاشی و خوشنویسی بودند، امام راحل(ره) در آن زمان می‌فرمودند؛ «اهمیت انتشارات کمتر از اهمیت خون شهیدان نیست.» 

امیرنیا با بیان شهدای رسانه شهدایی مظلومی بودند، خاطرنشان کرد: ما‌ تقوا و عبادت رزمندگان را مشاهده کردیم و خیلی از موارد قابل تصویر کردن نبود و وقتی وصیت‌نامه شهدا را نگاه می‌کنیم باید همراه با تعمق و تدبر باشد.

وی یاد و خاطره همه شهدای ایران اسلامی، خصوصاً هنرمندان را گرامی می‌داریم و همه آن‌هایی که هنرمند بودند و در مسیر جهاد قدم برداشتند کسانی که با هنر و نگاه هنری خود بهترین راوی جنگ بودند و اگر‌‌ در این بخش حرف برای گفتن وجود دارد مدیون تلاش و مجاهدت هنرمندان است.

امین درخشان گفت: این برنامه ذیل دومین کنگره ملی شهدا استان با همکاری ارگان‌ها و سپاه فتح و کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت روز ارتش و تبریک این روز، افزود: از وعده صادق سپاه پاسداران به نیکی یاد می‌کنیم و با شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونسیتی توانست دل مردم ایران، آزادگان جهان را شاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 2500 برنامه فاخر، بیش از 30 فیلم، بیش از 20 سرود و آثار هنری و تجسمی و نمایشی تولید شده است و برای 7 سال در حوزه هنری برای استان با نگاه فرهنگی سپاه و دستگاه فرهنگی اثر تولید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • رسانه‌ها بزرگی عملیات وعده صادق را تبیین کنند
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش
  • غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان
  • ادای احترام نیروهای مسلح به شهیدان گلزار شهدای وادی رحمت تبریز
  • غبار روبی مزار شهدای کرمانشاه
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان