Web Analytics Made Easy - Statcounter

انزلی-ایرنا-امام جمعه شهرستان انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه به اجرای مخفیانه پروژه بایوجمی در تالاب انزلی انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار داشت: مسئولان محترم به این سوالات باید پاسخ دقیق و روشن دهند که اگر پروژه بایوجمی کار درستی بود چرا مخفیانه آن را آغاز کردید؟
وی خاطرنشان کرد: چرا طرح یکهزار میلیاردی شما تا این حد مبهم است؟ چرا نام مسئولانی که پشت این پروژه هستند هیچگاه فاش نشده است ؟ چرا برای مردم توضیح نمی دهید که چه افرادی با چه اهدافی پشت این پروژه هستند؟
وی افزود: چرا با همین پول تصفیه خانه فاضلاب نمی سازید ؟ چرا برای بیت المال هزینه اضافی می تراشید؟ چرا نمی گذارید مخالفان این طرح رسما نظر خودشان را اعلام کنند ؟ چرا به مخالفان پاسخ قانع کننده نمی دهید؟
حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: مسئولان شهرستان انزلی اعم از فرماندار محترم ، نماینده محترم، شورای اسلامی شهر انزلی باید رسما اعلام کنند موافق این پروژه اند یا مخالف آن هستند؟
خطیب جمعه انزلی از صدا و سیمای گیلان خواست با برگزاری میزگردهای تخصصی در خصوص پروژه بایوجیمی و سد لاسک مردم را در جریان دقیق این پروژه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با طرح این سئوال که مسئول این پروژه میلیاردی‌ کیست افزود:اگر این پروژه میلیاردی شکست خورد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ برخی ها پاسپورت ها را در جیب دارند و تا اتفاقی می افتد به بهانه بیماری به خارج می روند، آیا می خواهید باز هم نظام را مقصر جلوه دهید؟
نماینده ولی فقیه با بیان این که در این گیر و دار رئیس محیط زیست شهرستان را که به حق جلو تخلفات افراد ذی نفوذ را گرفته و بارها و بارها تمام قد جلو متخلفان ایستاده است عزل می کنند تصریح کرد: آن مسئول محترم که می گوید من تحت فشار هستم، نام ببرد و بگوید تحت فشار چه فردی است ؟ چرا نیروهای کارآمد را ذبح اهداف سیاسی خود می کنید؟
وی با تاکید بر این که حفاظت محیط زیست گیلان به فردی شجاع و کارامد نیاز دارد افزود: مسئول محترم اداره کل حفاظت محیط زیست اگر نمی تواند مقابل فشارها بایستند بگذارد و برود و دنیا و آخرت خود را خراب نکند.
خطیب جمعه انزلی در خاتمه متذکر شد: اگر تغییر رئیس اداره محیط زیست در انزلی انجام شود، من به شدت پیگیری خواهم کرد ‌و پشت پرده این موضوعات و تخلفات را با تمام جزئیات با مردم در میان خواهم گذاشت.
اجرای پروژه بایوجمی در تالاب انزلی بدلیل شفاف نبودن و نامشخص بودن اثرات آن با انتقاد بسیاری از کارشناسان و کنشگران اجتماعی و محیط زیستی قرار گرفته است.
6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نماز جمعه انزلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه شهرسازی موجود و فروش تراکم بی‌ضابطه، با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم در تضاد بوده و آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای محیط زیست به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد منان‌رئیسی در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک» اظهار داشت: این سازمان، از مظلوم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در کشور است، زیرا برخی از مسئولان نسبت به اثرات مخرب و عمیق معضلات زیست محیطی که به تدریج نمایان می‌شوند، توجه و آگاهی ندارند. 

وی با انتقاد از غفلت‌های گذشته در حوزه محیط زیست، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به ویژه در شهر تهران را مورد توجه قرار داد و افزود: برخی سیاست‌های اشتباه در عرصه‌های مختلف بدون توجه به مسائل زیست محیطی، بروز این وضعیت را در پی داشته است. 

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوع شهرسازی در کلانشهرها، بیان کرد: این شیوه شهرسازی و فروش تراکم بی‌ضابطه، با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم در تضاد بوده و آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای محیط زیست به همراه دارد. 

وی در پایان بر ضرورت توجه و اهتمام مردم و مسئولان نسبت به مسأله محیط زیست تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید قاطعانه و با اقتدار مدافع حقوق مردم باشد و در برابر هرگونه اقدامی که طبیعت و محیط زیست را به مخاطره می‌اندازد، ایستادگی نماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • (ویدیو) رویا کجاست؟