Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@14:31:01 GMT

دستگیری عاملان سرقت ۸۰۰ میلیونی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۵۹۱۴

دستگیری عاملان سرقت ۸۰۰ میلیونی در پایتخت

سه سارق حرفه‌ای که به شیوه پرسه‌زنی و با شناسایی خانه‌های خالی به صورت کاملاً حرفه‌ای از منازل سرقت می‌کردند، در پی ردزنی‌های شبانه‌روزی مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در تهران شناسایی و دستگیر شدند.

چند روز پیش یکی از شهروندان مشهدی با مراجعه به کلانتری اعلام کرد از خانه‌اش در محدوده بلوار دانشجو حدود ۸۰۰ میلیون تومان طلا و دلار سرقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مالباخته پس از تکمیل مراحل اولیه اقدامات انتظامی، برای ثبت شکایت به دادسرای ناحیه ۶ مشهد هدایت و پرونده‌ای تشکیل داد و در شعبه ۶۰۹ بازپرسی توسط قاضی «نخبه‌زعیم» مورد رسیدگی اولیه قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه مقام قضایی حاکی از این بود سرقت صورت گرفته توسط افرادی کاملاً حرفه‌ای به وقوع پیوسته است و شناسایی اعضای باندی که پس از سرقت با خودروی پژو ۲۰۶ از محل متواری شدند، باید توسط پلیس‌های تخصصی صورت بگیرد. از همین‌رو در دستوری از مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خواسته شد ردزنی سارقان را در دستورکار خود قرار دهند، برای این کار هم بدلی از پرونده در اختیار آن‌ها گذاشتند.

کمی بعد پرونده در اختیار تیم دوم عملیات ویژه قرار گرفت و سرگرد قرایی به همراه سروان عمارلو اقدامات فنی و پلیسی خود را برای به نتیجه رساندن ماجرا آغاز کردند.

در مرحله اول مشخص شد اعضای باند مشهدی نیستند و فقط به قصد سرقت در روز واقعه به مشهد آمده‌اند. کنترل برخی دوربین‌های ترافیکی سطح شهر نشان می‌داد اعضای باند که سه نفر بودند پس از اقدام مجرمانه‌شان به سمت تهران گریخته‌اند. از سوی دیگر این احتمال وجود داشت اعضای باند به همین شیوه در دیگر شهرهای کشور هم مرتکب سرقت شده باشند.

 باند بزن درروها چه می‌کردند؟

در بررسی نحوه و روش سرقت اعضای باند، کارآگاهان پی بردند آن‌ها در حوالی غروب آفتاب با پرسه‌زنی در مناطقی از شهر مشهد، خانه مذکور که روشنایی داخل اتاق‌هایش غیرفعال بود را شناسایی و سپس به صورت کاملاً حرفه‌ای درهای پارکینگ را باز و دست به سرقت از محل زده بودند.

اعضای باند ۲۰۶ سوار در پی این اقدام مقداری طلا و ۸۰۰۰ دلار به ارزش حدودی ۸۰۰ میلیون تومان سرقت و با خود برده بودند.

وجود برخی سرنخ‌های بدست آمده سبب شد تا مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان بسرعت هویت سارقان را شناسایی و رد آن‌ها را در تهران بزنند.

 عملیات ضربتی در پایتخت

در حالی که متهمان در محاصره چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفته بودند و تحرکات آن‌ها لحظه به لحظه کنترل می‌شد، مأموران تیم دوم عملیات ویژه با دریافت نیابتی قضایی راهی تهران شده و در یک عملیات هماهنگ هر سه سارق را دستگیر کردند.

در ادامه متهمان به مشهد منتقل و مشخص شد آن‌ها حدود ۴۰۰ میلیون تومان از وجوه سرقتی را همچنان در اختیار دارند. در حالی که سارقان در اعترافات خود به انجام سرقت به شیوه پرسه‌زنی معترف شدند، کشف دیگر اموال سرقت شده و دیگر سرقت‌های احتمالی آن‌ها همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: باند سرقت منازل دستگيري سارقان سرقت طلا و دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت

سرهنگ میرحبیبی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در محدوده شهرستان کرمان و بر اساس تحقیقات میدانی ماموران پلیس آگاهی مشخص شد، سارقان با یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو در محل نگهداری احشام حاضر و با استفاده از غفلت مالکان اقدام به سرقت احشام می کنند.

وی تصریح کرد: بدین منظور با اقدامات اطلاعاتی ماموران، هویت یکی از سارقان مشخص و این فرد پس از دستگیری به انجام سرقت های متعدد احشام با همراهی ۲ همدستش اقرار کرد.  

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بیان داشت: در ادامه این ۲ متهم نیز دستگیر و خودروهای مورد استفاده در سرقت نیز توقیف شدند.

وی بیان داشت: این باند سارق در تحقیقات تکمیلی به سرقت ۷۳ رأس دام در ۸ مورد سرقت اقرار و هم اکنون با صدور قرار متناسب از سوی مرجع قضایی روانه زندان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • جزئیات دستگیری زورگیران پل صدر و ماجرای تیراندازی