Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بار دیگر به نتانیاهو هشدار داد که اگر با درخواست وی موافقت نکند، انتخابات پارلمانی مجددا باید برگزار شود. ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم  صهیونیستی و رئیس حزب اسرائیل خانه ما امروز جمعه در سخنانی گفت ما در مسیر انتخابات جدید برای کنست قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود اگر با قانون سربازگیری موافقت نشود، ما حتما باید به سمت برگزاری انتخابات جدید حرکت کنیم، اگر باید به سمت انتخابات جدید حرکت کنیم، در آن صور فقط لیکود(به ریاست نتانیاهو) مسئول نتایج و پیامدهای این قلدرمآبی خواهد بود.

لیبرمن به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توصیه کرد بر احزاب دینی افراطی فشار وارد کند تا با اصلاحیه قبلی درباره قانون سربازگیری از طریق تکمیل روند تصویب و وضع قانون با دومین و سومین مرحله بررسی موافقت کنند.

پیش نویس قانون سربازگذاری که لیبرمن سال گذشته میلادی پیش از استعفای خود از مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آماده کره بود، بر خدمت سربازی اجباری اعضای احزاب حریدی تاکید می‌کند که احزاب حریدی یهدوت هتوراه و شاس که 15 کرسی در انتخابات اخیر کنست به دست آورده بودند، با طرح لیبرمن مخالفت کرده‌ اند.

تنگ‌تر شدن عرصه بر نتانیاهو؛ نزاع احزاب صهیونیست بر سر پست‌های وزارتی ادامه دارد

شامگاه پنجشنبه دوم خرداد، برخی احزاب رژیم صهیونیستی به ریاست حزب لیکود بنیامین نتانیاهو درباره تشکیل دولت ائتلافی با 60 کرسی از احزاب راستگرا بدون مشارکت حزب یسرائیل بیتنا به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق توافق کرده بودند.

بر اساس بیانیه حزب لیکود، نتانیاهو، نشستی را با سران احزاب شاس، یهدوت هتوراه و اتحادیه احزاب راستگرا برگزار کرد که طی آن درباره تشکیل دولت با 60 کرسی توافق حاصل شد.

بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان در این نشست با اجماع تصمیم به تشکیل  دولت راستگرا بدون هرگونه تاخیر گرفتند و از لیبرمن خواستند به وعده های انتخاباتی خود عمل کند و به دولت راستگرا بپیوندد و  دست خود را به سوی دولت چپگرا دراز نکند.

حزب لیبرمن در واکنش به این بیانیه اعلام کرد این دولت، حریدیم است نه دولت راستگرا. حزب لیبرمن با توصیف این دولت به دولت تندرو اعلام کرد به جای حفظ دولت یهودی، اسرائیل به دولت دینی تبدیل می‌شود.

نتانیاهو و لیبرمن به دستیابی به تفاهمات میان یکدیگر نزدیک شده بودند و احتمال می‌رفت که تشکیل  دولت با مشارکت لیبرمن به  عنوان وزیر جنگ اعلام شود، ولی آتش اختلافات به شکل ناگهانی به سبب اختلاف درباره قانون سربازی حریدیمی‌ها شعله‌ور شد.

نتانیاهو، احزاب اسرائیلی را به تلاش برای باج خواهی از خود متهم کرده است، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که اگر نتانیاهو به توافق غیرمنتظره با احزاب حریدیم و شهرک‌نشینان دست نمی‌یافت، انتخابات جدید باید برگزار می‌شد.

با تهدید آشکار لیبرمن مبنی بر اینکه اگر با خواسته‌ وی موافقت نشود، باید انتخابات جدید برگزار شود، و با وجود توافق نتانیاهو و احزاب همسو درباره تشکیل دولت، هنوز معلوم نیست که کابینه وی موفق به کسب رای اعتماد از کنست خواهد شد یا خیر؟

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل بنیامین نتانیاهو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به رژیم صهیونیستی براساس قوانین حقوق بین الملل و دفاع مشروع بود

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: حمله رژیم اشغالگر قدس به مرکز دیپلماتیک ما در سوریه مانند حمله به خاک کشورمان بود و باید به این حمله پاسخ مناسب داده می‌شد.

وی گفت: این عملیات توان نظامی و قدرت موشکی نیرو‌های مسلح کشورمان را نیز به جهانیان نشان داد و از طرفی دیگر پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیستی را نشان داد.

شیخ جمالی افزود: رژیم صهیونیستی باید بداند که بعد از حمله هفت اکتبر جبهه مقاومت دیگر رژیم صهیونیستی رنگ آرامش را به چشم نخواهد دید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • ایهود باراک: نتانیاهو برای حفظ قدرت تحت تاثیر وزرای سلطه جو قرار دارد
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • هشدار سخنگوی نیرو‌های مسلح به اسرائیل و برخی دولت‌ها
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • عملیات سپاه پاسداران، قدرت نظامی و بازدارندگی ایران را به دنیا نشان داد
  • پاسخ به رژیم صهیونیستی براساس قوانین حقوق بین الملل و دفاع مشروع بود
  • واکنش بایدن به حمله ایران به اسرائیل
  • شیخ جمالی: پاسخ به رژیم صهیونیستی به موقع و مشروع بود
  • شکاف در میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایران