Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@11:32:20 GMT

توضیح دبیر انجمن صنایع لبنی برای بالا رفتن قیمت شیر

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۶۰۹۹

به گزارش فارس، امروز یکی از شرکت‌های لبنی قیمت شیر را در هر بطری ۸۰۰ تومان افزایش داده است. از آنجایی که این افزایش قیمت کاملاً خودسرانه و بدون ورود مجوزی از سوی ستاد تنظیم بازار بوده با دبیر انجمن صنایع لبنی درباره دلیل این افزایش قیمت گفت‌وگو کردیم.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی درباره افزایش قیمت لبنیات، اظهار بی‌اطلاعی کرد و ادامه داد: بنده در مسافرت هستم و شاید آنها بسته‌بندی‌های خود را تغییر داده و یا برای جامعه هدفی این محصولات را تولید کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اینکه این بسته‌ها کاملاً مشابه بسته‌های قبلی و بطری‌های یک لیتری با ۱.۵ درصد چربی است، گفت: طی دو ماه گذشته هزینه تمام شده محصولات لبنی ۲۷درصد افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: بارها به مسئولان و دولت التماس کردیم که وضعیت صنایع لبنی را تعیین و تکلیف کنند و آنها را از ورشکستگی نجات دهند، اما هیچ پاسخی نشنیدیم.

باکری گفت: صنایع لبنی حتی حاضر بودند، تا در ازای  افزایش هزینه ۲۷ درصدی رشد قیمت ۲ تا ۳ درصدی داشته باشند، اما کسی توجهی نکرد.

وی افزود: در حال حاضر من هم نمی‌دانم چه کار باید بکنم. صنایع لبنی گرفتار هستند و با قیمت بالاتری محصول خود را تولید می‌‌کنند و حاشیه سود آنها بسیار کم است و بسیاری هم متضرر می‌شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید مرغ در بازار

مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی تهران از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند، اما از آنجا که این روز‌ها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

دیگر خبرها

  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد